Τον δρόμο της ναυτιλίας προς την ελληνική χρηματαγορά ανοίγει η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Costamare, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2010 με κεφαλαιοποίηση 1,29 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μέσω της νεοσύστατης 100% θυγατρικής της, Costamare Participations, προχωρά στην έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου ύψους έως 100 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας με την εγγύηση της Costamare Inc. μέσω δημόσιας προσφοράς στο επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα. Για την έκδοση του πρώτου ομολόγου εταιρείας ποντοπόρου ναυτιλίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών και για τις επόμενες κινήσεις της Costamare, μίλησε στο Newmoney ο Chief Financial Officer (CFO) της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος.
– Kύριε Ζήκο, τι ήταν αυτό που ώθησε την διοίκηση της Costamare να πάρει την απόφαση να εκδώσει ομόλογο το οποίο θα διαπραγματευθεί στη συγκεκριμένη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών;
Καταρχήν δεν προβαίνουμε στη συγκεκριμένη ενέργεια για λόγους ρευστότητας. Η ρευστότητα της εταιρείας είναι πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια, διαχρονικά έχουμε εξαιρετική πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό και ταυτόχρονα βρισκόμαστε σε μία πάρα πολύ καλή αγορά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Δεν στοχεύουμε τόσο στην άμεση άντληση των 100 εκατ. ευρώ αλλά μακροπρόθεσμα στη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης με το ευρύ Ελληνικό επενδυτικό κοινό.
– Η επιτυχία του εγχειρήματος αυτού τι θα σηματοδοτήσει;
Με το εγχείρημα αυτό έχουμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε την εταιρεία καθώς και τον κλάδο των containers στην Ελληνική κεφαλαιαγορά. Η αγορά των containers στηρίζεται ως επί το πλείστων σε μακροχρόνιες ναυλώσεις και σχέσεις μεταξύ των συναλλασομένων. Με το ίδιο σκεπτικό προσδοκούμε σε μία ανάλογη μακροχρόνια σχέση με ένα διευρυμένο επενδυτικό κοινό που θα μας επιτρέψει πρόσβαση σε μία νέα χρηματαγορά.
– Πως θα χρησιμοποιηθούν τα κεφάλαια που θα αντλήσετε;
Θα πρόκειται για κεφάλαιο κίνησης, αγοράς πλοίων και εξυπηρέτησης δανείων.
– Είναι καλή η συγκυρία για την Costamare γιατί η ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου δραστηριοποιείται, είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Η αγορά είναι εξαιρετική και βρίσκεται στα ψηλά 15ετιας. Παρ’ όλα αυτά δεν στηριζόμαστε σε αυτό αλλά στο γεγονός ότι έχουμε ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλώσεων ύψους 2,9 δισεκ. δολαρίων και ένα μέσο όρο υπολειπόμενης ναύλωσης 4,2 χρόνια.
– Η Costamare έχει 47 χρόνια πορείας στην παγκόσμια ναυτιλία. Ποια είναι η σημερινή της εικόνα;
Η εταιρεία όταν εισήλθε στην αμερικανική χρηματαγορά τo 2010 είχε 42 πλοία με συνολική χωρητικότητα 210.000 TEUs. Σήμερα έχει στόλο από 82 πλοία με συνολικά χωρητικότητα πάνω από 580.000 TEUs. Ο στόλος σε αριθμό πλοίων έχει διπλασιαστεί και σε χωρητικότητα, που είναι το σημαντικότερο στοιχείο, έχει σχεδόν τριπλασιαστεί ενώ ταυτόχρονα ο μέσος όρος ηλικίας έχει μειωθεί.
-Έχετε σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα;
Ναι και αφορά στη ναυπήγηση πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 13.500 TEUs το καθένα. Έχουμε παραλάβει τα τέσσερα και στο τέλος Μαΐου θα παραλάβουμε και το πέμπτο. Όλα τα πλοία έχουν προσυμφωνημένη ναύλωση 10 ετών το καθένα από την ημερομηνία παράδοσης από το ναυπηγείο.
Να σημειωθεί πως οι υπό έκδοση Ομολογίες είναι κοινές, ανώνυμες και άυλες και θα είναι διαπραγματεύσιμες και εισηγμένες στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Το ελάχιστο πόσο ποσό εγγραφής είναι τα 1.000 ευρώ. Η τιμή διάθεσης ανά Ομολογία έχει προσδιοριστεί στο ποσό των 1.000 ευρώ. Η απόδοση και το επιτόκιο θα προσδιοριστούν από τους Συντονιστές Κύριους Αναδόχους, με τη διαδικασία του Ηλεκτρονικού Βιβλίου Προσφορών. Η δημόσια προσφορά ξεκινά αύριο, 19 Μαΐου, και λήγει στις 21 Μαΐου.
Διαβάστε ακόμη
Το trophy estate του Αστέρα, η νέα όψη του Χίλτον και ο Σάμι με τα… ηλιακά συστήματα
Το πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ που μπορεί να μπλοκάρει τις μεταβιβάσεις ακίνητων
Πώς θα «τρέξει» το πρόγραμμα αξιοποίησης ακινήτων του ΤΑΙΠΕΔ