H χειμερία νάρκη του ξηρού φορτίου φαίνεται να έχει φτάσει στο τέλος της. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, η αγορά ξηρού χύδην φορτίου άρχισε να δείχνει κάποια σημάδια ανάκαμψης.
Ο BCI έκλεισε την εβδομάδα στις 636 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 135% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα. Ο BPI, ο BSI και ο BHSI αυξήθηκαν κατά περίπου 57%, 43% και 15% αντίστοιχα, αν και από χαμηλά επίπεδα.
«Με τα αυστηρά λουκέτα και τους περιορισμούς της Κίνας Covid-19 να έχουν πλέον παρέλθει, οι ενδείξεις δείχνουν ότι το χύδην ξηρό φορτίο μπορεί να διατηρήσει την ανοδική του τάση» επισημαίνουν οι αναλυτές της Xclusiv Shipbrokers:
« Αν και, τα κέρδη της Rio Tinto μειώθηκαν το 2022 λόγω της αδύναμης κινεζικής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος, ο δεύτερος μεγαλύτερος μεταλλωρύχος στον κόσμο πιστεύει ότι η ζήτηση της Κίνας μπορεί να διαδραματίσει σταθεροποιητικό ρόλο για τις παγκόσμιες αγορές το 2023. Οι τιμές για φορτία σιδηρομεταλλεύματος με περιεκτικότητα σε σιδηρομετάλλευμα 63,5% για παράδοση στο Tianjin διαπραγματεύονται κοντά στα 131 δολάρια/τόνο, σημειώνοντας αύξηση περίπου 60% από τον Νοέμβριο του 2022 και το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2022» και προσθέτουν:
« Η Rio Tinto δεν είναι ο μόνος όμιλος που ποντάρει στη ζήτηση της Κίνας. Ο όμιλος BHP, η μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης στον κόσμο, αναμένει ότι η ισχυρή ώθηση από την πρόσφατη απόφαση πολιτικής στην Κίνα είναι πιθανό να οδηγήσει σε θετικές προοπτικές ζήτησης στο δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2023 & στο οικονομικό έτος 2024».
Διαβάστε ακόμη
Market Pass: Aπό το απόγευμα έως τη Δευτέρα οι πρώτες πληρωμές
Τεό Νιάρχος: Οι business του «χρυσού» γόνου με την τέχνη και τον κινηματογράφο (pic)