Του Μηνά Τσαμόπουλου

Διακαής πόθος του Εμάνουελ Γκριμάλντι είναι η απόκτηση του ελέγχου της Hellenic Seaways. Κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα στη συζήτηση που άνοιξε με δημοσιογράφους στο περιθώριο ναυτιλιακού συνεδρίου στην Αθήνα.

Εκεί όπου δήλωσε ότι ο ιταλικός όμιλος έχει 17 εταιρείες-στόχους προς εξαγορά. «Τον έναν τον ξέρετε πολύ καλά. Οι άλλοι 16 είναι μυστικοί. Τέσσερις, πέντε πάντως βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου» για να προσθέσει, «είμαστε ένας όμιλος με κύκλο εργασιών 3 δισεκατομμύρια και κέρδη ύψους 450 εκατομμύριων. Έχουμε συγκεκριμένο επιχειρηματικό και επενδυτικό πλάνο. Είμαστε οι μόνοι που έχουμε τα χρήματα και την τεχνογνωσία για να αναλάβουμε την HSW και να κάνουμε όσες επενδύσεις χρειάζονται».

Παράλληλα, ο ιταλός πλοιοκτήτης ξιφούλκησε κατά της διοίκησης της HSW κάνοντας καταγγελίες.«Δεν είμαι ευχαριστημένος από την πορεία των διαδικασιών για την HSW. Θα έπρεπε να κινούνται πιο γρήγορα. Επίσης υπάρχουν ζητήματα που προκύπτουν από τη λειτουργία και τις αποφάσεις της διοίκησης. Δεν ελήφθησαν όλες οι αποφάσεις το περασμένο καλοκαίρι… by the book.»

Τόνισε επίσης, πως δεν μπορεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της HSW που είναι ο όμιλος Γκριμάλντι να μην εκπροσωπείται στο Διοικητικό Συμβούλιο. “Και αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο, ερήμην ημών, να λαμβάνει αποφάσεις τις οποίες μαθαίνουμε εκ των υστέρων και οι οποίες επηρεάζουν την περιουσία της εταιρείας. Όπως συνέβη με την πώληση των επτά πλοίων για την οποία δεν ξέραμε τίποτα”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα έπρεπε η διοίκηση να ψάξει στην αγορά εάν υπάρχουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι και όχι να πουλάνε τα πλοία μέσω δικών τους μεσιτών. Θα ενδιαφερόμασταν και εμείς αλλά και άλλες εταιρείες . Ξέρω δύο περιπτώσεις, η μία από τη Γερμανία και η άλλη από τη Μάλτα που ζήτησαν πληροφορίες για έναν πλοίο το οποίο πωλείτο από την HSW και δεν πήραν απάντηση. Τα πλοία θα μπορούσαν να πουληθούν πέντε εκατ. δολάρια πιο πάνω από όσα πουλήθηκαν . Υπάρχουν ευθύνες τις οποίες και θα αναζητήσουμε».

Στη συνέχεια ο Εμάνουελ Γκριμάλντι αναφέρθηκε στην οικονομική διαχείριση της HSW:

«- Πιστεύω ότι το πραγματικό μας ποσοστό είναι πάνω από 48,5% και ότι έχουμε ήδη την πλειοψηφία

– Διατρανώνει η διοίκηση της HSW ότι πήγε καλά η εταιρεία. Αυτό όμως οφειλόταν στα χαμηλή τιμή των καυσίμων και στα έσοδα από την των πλοίων. Να δούμε τώρα με ακριβότερα τα καύσιμα ακριβά καύσιμα πως θα πάνε. Μόνο οι Μινωϊκές θα συνεχίσουν να έχουν καλά αποτελέσματα.

– Όσο αφορά στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου είναι αναγκαίο να γίνει και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προχωρά η διαδικασία. Διερωτώμαι. Δεν θέλουν να φέρουμε λεφτά στα ταμεία που θα είναι μία επιπλέον εξασφάλιση για την τράπεζα και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εταιρείας;»