search icon

Ναυτιλία

Γκίκας: «Η ομαλή ενεργειακή μετάβαση στη Ναυτιλία μόνο με ασφαλή και οικονομικά προσιτών καυσίμων»

Μίλησε στην εκδήλωση με θέμα “Maritime Climate Action”, που διοργάνωσε η lomarlabs και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Καινοτομίας (European Innovation Council-EIC)

Με στόχο να προβληθούν οι προσπάθειες που καταβάλλονται στην Ελλάδα για την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον, καινοτόμων τεχνολογιών ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, απηύθυνε χαιρετισμό στο πλαίσιο της εκδήλωσης με θέμα “Maritime Climate Action”, που διοργάνωσε η lomarlabs και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Καινοτομίας (European Innovation Council-EIC)

Στην τοποθέτησή του, μεταφέροντας τις θέσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργού κ. Χρήστου Στυλιανίδη, ανέφερε: «Η στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την μείωση των εκπομπών GHG στην ναυτιλία, μας καθοδηγεί και καθορίζει την πολιτική μας, προκειμένου να επιτύχουμε την από – ανθρακοποίηση έως τα μέσα αυτού του αιώνα» και προσέθεσε:

«Εάν θέλουμε την ομαλή ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, πρέπει να εξασφαλίσουμε την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών και οικονομικά προσιτών καυσίμων, χαμηλών ή/και μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας να περάσουμε σταδιακά από την τρέχουσα αβεβαιότητα, σε ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις και θα διασφαλίζει ανάλογες αποδόσεις».

Όπως τόνισε «όλοι οι εμπλεκόμενοι με την ναυτιλία, πρέπει να συνεργασθούν προκειμένου να υιοθετηθούν οι βέλτιστες πρακτικές για την σημαντικότερη αλλαγή που έχει δρομολογηθεί στην ναυτιλία εδώ και έναν αιώνα».

Όσον αφορά στην Ελλάδα, δήλωσε ότι «η Ελλάδα υποστηρίζει σθεναρά τις παγκόσμιες πρωτοβουλίες όπως την πρωτοβουλία CLEΑN ENERGY MARINE HUBS (CEMH) από τον ICS, για συντονισμό και συμμετοχή στις δράσεις για από – ανθρακοποίηση σε λιμάνια και ναυτιλία».

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπογράμμισε , επίσης, την ανάγκη κοινής συμπόρευσης σε αυτή την προσπάθεια, με την χρήση δημοσίων και ιδιωτικών χρηματοοικονομικών μέσων και υποστήριξε ότι και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να στηρίξει την ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού κλάδου και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Τέλος, αναφερόμενος στις θέσεις εργασίας στον ναυτιλιακό τομέα και στις ενδεχόμενες αρνητικές επιπτώσεις τόνισε ότι «Η τεχνολογική ανάπτυξη δεν πρέπει να οδηγήσει σε μείωση ή περιορισμό των θέσεων εργασίας, ενώ η υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού της ναυτιλίας, θα πρέπει να αποτελεί βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια».

Να σημειωθεί ότι, η εκδήλωση στόχευε στη δικτύωση και την ενημέρωση των φορέων της ελληνικής ναυτιλίας για τις λύσεις που προσφέρουν καινοτόμες επιχειρήσεις, με προτάσεις εναρμονισμένες και υποστηριζόμενες από το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διαβάστε ακόμη

Στουρνάρας: Η γαλάζια οικονομία απασχολεί το 11,4% του εργατικού μας δυναμικού

Bitcoin: «Φλερτάρει» με τα $80.000 ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα των αμερικανικών εκλογών (γράφημα)

ΓΣΕΕ: Πώς αμείβεται η αργία της 28ης Οκτωβρίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version