«Αυτή η περίοδος υπήρξε μια χρονιά ορόσημο για την TEN, με το μεγαλύτερο πρόγραμμα ανάπτυξης στην ιστορία της ΤΕΝ» σχολίασε τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024 ο Γιώργος Σαρόγλου, Πρόεδρος και COO της εταιρείας: «Η χρονιά περιλαμβάνει 21 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,6 εκατομμυρίων dwt υπό κατασκευή, με αποτέλεσμα έναν προφορμαρισμένο στόλο 82 πλοίων και ελάχιστο υπόλοιπο εσόδων ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτές οι εξασφαλισμένες συμβάσεις εσόδων αναμένονται να προσφέρουν ορατότητα στις ταμειακές ροές για να συνεχίσουν να στηρίζουν τις πληρωμές μερισμάτων της Εταιρείας προς τους μετόχους μας, μια αξία που ελπίζουμε να αντικατοπτριστεί ξανά στο χρηματιστήριο.»
Βασικά Σημεία για το 2024:
Δυναμική Επέκταση Στόλου: Ο στόλος της TEN αυξήθηκε κατά 36% σε deadweight tonnage (dwt), φτάνοντας σε έναν προφορμαρισμένο στόλο 82 πλοίων. Η επέκταση αυτή συνδυάζεται με τη δέσμευση της εταιρείας για μακροχρόνιες συμβάσεις, με τα ελάχιστα συμβατικά έσοδα να έχουν διπλασιαστεί στα 4,0 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ισχυρή Οικονομική Απόδοση: Η TEN κατέγραψε προσαρμοσμένο EBITDA 400 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό κέρδος 176 εκατομμυρίων δολαρίων για το 2024, με κέρδη ανά μετοχή (EPS) 5,03 δολάρια για το έτος και 0,42 δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο.
Ανάπτυξη Στόλου Shuttle Tankers: Εννέα DP2 shuttle tankers βρίσκονται σε μακροχρόνια απασχόληση με την Transpetro της Βραζιλίας, συμβάλλοντας με 2,0 δισεκατομμύρια δολάρια σε αναμενόμενα έσοδα. Αυτό κατατάσσει την TEN μεταξύ των μεγαλύτερων ιδιοκτητών shuttle tankers στον κόσμο, με έναν προφορμαρισμένο στόλο 16 πλοίων, όλα σε σταθερή απασχόληση.
Ανανέωση Στόλου: Η TEN απέκτησε 30 εκατομμύρια δολάρια σε ελεύθερη ταμειακή ροή από την πώληση ενός suezmax πλοίου του 2009, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης ανανέωσης του στόλου της.

Οικονομικά Αποτελέσματα για το 2024:
Έσοδα και Λειτουργικά Κέρδη: Η TEN κατέγραψε 804,1 εκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα και λειτουργικά κέρδη 278,6 εκατομμυρίων δολαρίων για το 2024. Τα λειτουργικά κέρδη περιλαμβάνουν 48,7 εκατομμύρια δολάρια σε κέρδη κεφαλαίου από πωλήσεις πλοίων. Το καθαρό κέρδος για το έτος ανήλθε σε 176,2 εκατομμύρια δολάρια, ή 5,03 δολάρια ανά κοινή μετοχή.
Χρησιμοποίηση Στόλου: Η εταιρεία πέτυχε ποσοστό χρησιμοποίησης του στόλου 92,5% για το 2024, λόγω της δραστηριότητας ανακαίνισης πλοίων και επανατοποθέτησης. Ο μέσος TCE (Time Charter Equivalent) ανά πλοίο ανά ημέρα ήταν 32.550 δολάρια.
Λειτουργικά Έξοδα: Τα λειτουργικά έξοδα πλοίων ανήλθαν σε 198 εκατομμύρια δολάρια το 2024, αντιστοιχώντας στο μεγαλύτερο μέγεθος του στόλου. Παρόλα αυτά, τα λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο ανά ημέρα σημείωσαν μείωση 2,8% από το 2023, φτάνοντας τα 9.350 δολάρια.
Χρέος και Χρηματοοικονομικά Κόστη: Το συνολικό χρέος και οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανήλθαν σε 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σύμφωνα με την ανάπτυξη του στόλου. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 112,2 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω των υψηλών παγκόσμιων επιτοκίων και των αυξημένων δανείων για την ανάπτυξη του στόλου.
Ταμειακά Αποθέματα: Τα ταμειακά αποθέματα παρέμειναν ισχυρά στα 348,3 εκατομμύρια δολάρια μετά την καταβολή μερισμάτων 71,8 εκατομμυρίων δολαρίων για το 2024.
Αποτελέσματα για το 4ο Τρίμηνο του 2024:
Έσοδα και Κερδοφορία: Στο τέταρτο τρίμηνο του 2024, ο στόλος της TEN, ο οποίος αυξήθηκε κατά δύο επιπλέον πλοία σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023 και είχε τέσσερα πλοία σε ανακαίνιση, κατέγραψε ακαθάριστα έσοδα 188,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 42,4 εκατομμύρια δολάρια, με καθαρό κέρδος 19,3 εκατομμύρια δολάρια ή 0,42 δολάρια ανά κοινή μετοχή.
Χρησιμοποίηση Στόλου και TCE: Η χρησιμοποίηση του στόλου στο 4ο τρίμηνο ανήλθε στο 93,3%, με τον μέσο TCE ανά πλοίο ανά ημέρα να φτάνει τα 30.107 δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 85,6 εκατομμύρια δολάρια.
Λειτουργικά Έξοδα: Τα λειτουργικά έξοδα πλοίων για το 4ο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 50,6 εκατομμύρια δολάρια, 1,3 εκατομμύρια δολάρια υψηλότερα από την ίδια περίοδο του 2023 λόγω του μεγαλύτερου αριθμού πλοίων στον στόλο. Ωστόσο, τα έξοδα ανά πλοίο ανά ημέρα παρουσίασαν μείωση 1,3% σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας τα 9.480 δολάρια.
Χρηματοοικονομικά Έξοδα και Έσοδα από Τόκους: Τα χρηματοοικονομικά έξοδα για το 4ο τρίμηνο του 2024 ήταν 3,2 εκατομμύρια δολάρια χαμηλότερα από το 4ο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας τα 24,7 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω της μείωσης των παγκόσμιων επιτοκίων. Τα έσοδα από τόκους για το τρίμηνο ανήλθαν σε 4,0 εκατομμύρια δολάρια.
Προοπτικές:
Οι θεμελιώδεις παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς παραμένουν ισχυροί και η TEN συνεχίζει να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του στόλου της και στην εξασφάλιση μακροχρόνιων συμβάσεων, προκειμένου να εξασφαλίσει συνεχιζόμενη κερδοφορία και αξία για τους μετόχους της.
Σε μια αγορά τάνκερ με συνεχώς ευνοϊκούς θεμελιώδεις παράγοντες, τα ναυπηγεία που λειτουργούν στο πλήρες δυναμικό τους και αδυνατούν να παραδώσουν νέα πλοία πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2027, η συνεχιζόμενη συζήτηση για εναλλακτικά καύσιμα που συγκρατεί τη δυνατότητα υπερβολικών παραγγελιών, και η OPEC+ που αρχίζει σταδιακά να αναστρέφει τις περικοπές παραγωγής που ισχύουν από το 2022, οι προοπτικές για την αγορά τάνκερ παραμένουν θετικές. Επιπλέον, τα διάφορα γεωπολιτικά γεγονότα σε όλο τον κόσμο που έχουν ενισχύσει την αγορά τα τελευταία χρόνια αναμένεται να μην εξασθενήσουν σύντομα και παραμένουν, σε κάποιο βαθμό, ενεργά, προσφέροντας υποστήριξη τόσο στις ναύλωσεις όσο και στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων.
Σε αυτό το ευνοϊκό περιβάλλον, η TEN συνεχίζει να υιοθετεί την πολιτική της που επικεντρώνεται στις ανάγκες των πελατών της, κατασκευάζοντας πλοία για τις μακροχρόνιες ανάγκες των κορυφαίων πελατών της και στοχεύοντας σε αναπτυξιακές ευκαιρίες που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στους διάφορους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται. Επιπλέον, εκμεταλλευόμενη τις ακόμη υγιείς τιμές των περιουσιακών στοιχείων, η διοίκηση εξετάζει την πώληση ορισμένων από τα πρώτης γενιάς τάνκερ της για να δημιουργήσει χώρο για νέα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, τόσο στον τομέα των συμβατικών όσο και στον τομέα των εξειδικευμένων τάνκερ. Αυτή η έγκαιρη δραστηριότητα «αγορών και πωλήσεων» τα τελευταία χρόνια έχει επιτρέψει στην TEN να δημιουργήσει σύγχρονα πλοία που προσέφεραν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθιστώντας την TEN έναν από τους μεγαλύτερους, διαφοροποιημένους και ευέλικτους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο.
Το 2007, η απόκτηση και κατασκευή εννέα πλοίων ενισχυμένων για πάγο από την Western Petroleum καθιέρωσε την TEN ως έναν από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες τάνκερ κλάσης πάγου παγκοσμίως.
Το 2014, η παραγγελία εννέα aframax πλοίων από την Equinor για μακροχρόνια απασχόληση εδραίωσε την TEN ως έναν από τους κορυφαίους προμηθευτές μεγάλων πλοίων.
Στις αρχές του 2024, η απόκτηση πέντε σύγχρονων πλοίων από την Viken Crude της Νορβηγίας κατέστησε την TEN έναν από τους μεγαλύτερους χειριστές πλοίων διπλού καυσίμου LNG στον κόσμο, ενώ οι εννέα DP2 suezmax shuttle tankers που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, πέρα από τα τρία υπό κατασκευή και τα τέσσερα ήδη σε λειτουργία, καθιστούν την TEN έναν από τους μεγαλύτερους χειριστές suezmax DP2 shuttle tankers παγκοσμίως.
Αυτή η τελευταία παραγγελία shuttle tanker, ιδίως, αποτελεί απόδειξη της βιομηχανικής προσέγγισης της TEN, η οποία από τη μία πλευρά παρέχει σταθερότητα ταμειακών ροών, ορατότητα και ενισχυμένες μακροχρόνιες σχέσεις με σημαντικούς και ιδιωτικούς ενεργειακούς φορείς, ενώ από την άλλη, δημιουργεί μια πλατφόρμα για να εξομαλύνει την κυκλικότητα που χαρακτηρίζει τον παραδοσιακό τομέα των τάνκερ.
Διαβάστε ακόμη
Ελένη Τσατσαρωνάκη (Το Μάννα): Tο εργοστάσιο στην Αττική και η στροφή στο snacking (pics)
Φυσικό αέριο: Οι τιμές στην Ευρώπη πέφτουν λόγω άφθονων ροών LNG και… καιρού (γράφημα)
Ψηφιακό πελατολόγιο: Από την πινακίδα του αυτοκινήτου μέχρι την πίστα της δεξίωσης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα