Η China Development Bank Financial Leasing (CDB Leasing) συνεχίζει να προσθέτει χωρητικότητα υγροποιημένου φυσικού αερίου στο στόλο της μετά από συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης με την Dynagas LNG Partners.

Η εισηγμένη στις ΗΠΑ, με την υποστήριξη του Γιώργου Προκοπίου, πλοιοκτήτρια εταιρεία πούλησε τέσσερα πλοία στον εισηγμένο στο Χονγκ Κονγκ εκμισθωτή έναντι συνολικού τιμήματος 477,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με κανονιστική κατάθεση.

Η κινεζική CDB Leasing επιβεβαιώνει τη συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης δύο πλοίων της Awilco LNG

Πρόκειται για τα πλοία Clean Energy (149.700 κ.μ.), Ob River (και τα δύο ναυπηγήθηκαν το 2007), Amur River (ναυπηγήθηκε το 2008) και Arctic Aurora (155.000 κ.μ.) (ναυπηγήθηκε το 2013).

Τα τρία πρώτα πλοία είναι όλα ατμοκίνητα, ενώ το τέταρτο πλοίο διαθέτει σύστημα πρόωσης με τριπλό ντιζελο-ηλεκτρικό σύστημα (TFDE).

Η Dynagas LNG Partners συμφώνησε να πάρει πίσω τα τέσσερα πλοία με μισθώσεις μεταξύ πέντε και 10 ετών, σύμφωνα με την CDB Leasing.

Ο Κινέζος εκμισθωτής δήλωσε ότι το ποσοστό μίσθωσης αποτελείται από το κεφάλαιο της μίσθωσης και τους τόκους μίσθωσης, εκ των οποίων το κεφάλαιο της μίσθωσης θα είναι το ίδιο ποσό που πλήρωσε για τα πλοία – 477,5 εκατ. δολάρια. Το συνολικό ποσό των τόκων χρηματοδοτικής μίσθωσης αναμένεται να είναι περίπου 130 εκατ. δολάρια.

Η CDB Leasing δήλωσε ότι το κεφάλαιο μίσθωσης και οι τόκοι μίσθωσης θα καταβάλλονται από τους μισθωτές μέσω τριμηνιαίων δόσεων κατά τη διάρκεια της περιόδου μίσθωσης.

Η Dynagas LNG Partners έχει την επιλογή να αγοράσει πίσω τα πλοία έναντι συνολικού ποσού 95 εκατ. δολαρίων στο τέλος της περιόδου μίσθωσης, δήλωσε η CDB Leasing.

Στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου με μια εντυπωσιακή  κίνηση, πούλησε τις δύο υπερσύγχρονες πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) στην Energos Infrastructure.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυτιλιακών εταιρειών, η συναλλαγή αυτή θα αποφέρει στον Έλληνα εφοπλιστή έσοδα περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Τα δύο πλοία, που ναυπηγήθηκαν το 2021, είναι μακροχρόνια ναυλωμένα στη Γερμανία για να καλύψουν περίπου το 25% των απωλειών της χώρας σε φυσικό αέριο μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία λόγω του πολέμου της στην Ουκρανία.

Energos

Τα δύο πλοία κλειστού κυκλώματος χωρητικότητας 174.000 κ.μ. θα μετονομαστούν σε Energos Force και Energos Power. Το Energos Force προβλέπεται να λειτουργεί στο λιμάνι του Stade για λογαριασμό της Deutsche Energy Terminals, ενώ το Energos Power προβλέπεται να λειτουργεί στο λιμάνι του Mukran για λογαριασμό της Deutsche Regas.

Με την προσθήκη αυτών των δύο πλοίων επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) υψηλών προδιαγραφών στην πλατφόρμα της, η Energos θα κατέχει και θα εκμεταλλεύεται 13 πλοία LNG, αποτελούμενα από εννέα FSRU, δύο πλωτές μονάδες αποθήκευσης και δύο πλοία μεταφοράς LNG.

Η αξιόπιστη ενεργειακή υποδομή είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα”, δήλωσε ο Arthur Regan, διευθύνων σύμβουλος της Energos Infrastructure.

Από την πλευρά του, ο κ. Προκοπίου έχει τρέξει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων τα τελευταία δύο χρόνια, για συνολικά 68 πλοία. Από αυτά, τα 14 αφορούν πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, εκ των οποίων έχει ήδη παραλάβει δύο. Επίσης, ο ενεργός στόλος των δύο εταιρειών του ομίλου (Dynagas και Dynagas Partners) ανέρχεται σε 25 πλοία μεταφοράς LNG.

Οι επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς LNG έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωτοστατούν. Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο αυξάνεται συνεχώς, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

Διαβάστε ακόμη

Ποιοι και πότε θα πάρουν το «κοινωνικό μέρισμα» που ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έκλεισε το deal των €3,2 δισ. για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή με τη Masdar – Στα €20 ανά μετοχή

Μοtor Oil: Μπαίνει στην «πρίζα» η μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ