search icon

Ναυτιλία

Γιώργος Προκοπίου: «Μπορώ να κάνω τον Σκαραμαγκά την αιχμή του δόρατος για νέες τεχνολογίες»

Όλα όσα είπε ο Έλληνες πλοιοκτήτης στο πλαίσιο των βραβείων ΕΥΚΡΑΝΤΗ όπου τιμήθηκε για τη συνολική του προσφορά στη Ναυτιλία

«Σαν μικρή ανταπόδοση στα όσα μου έχει προσφέρει η χώρα, ο Πειραιάς και η ναυτιλία θεώρησα την επένδυσή μου στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά». Τα λόγια ανήκουν στον Γιώργο Προκοπίου ο οποίος τιμήθηκε με το βραβείο Ευκράντη  για τη συνολική προσφορά στη Ναυτιλία σε εκδήλωση που διοργανώνουν τα Ναυτικά Χρονικά.

«Ο λόγος της αγοράς τους ήταν η σκέψη και η βεβαιότητα ότι μπορώ να υλοποιήσω το όραμα που είχα να γίνει η πατρίδα μας ανεξάρτητη και αυτάρκης στην προστασία των συνόρων της. Να μην μας βγάζει από την πρίζα κανείς» και προσέθεσε: «Λες και ο Θεός ένιωσε τη λαχτάρα μου και όλα έγιναν απλά και γρήγορα. Τώρα έχουμε μπει στο στάδιο της υλοποίησης του οράματος».

Τόνισε: «Μάλλον το αντίθετο πρέπει να γίνει. Να τιμήσω εγώ τη Γλυφάδα, το Μικρολίμανο, τον Πειραιά, την Ελευσίνα , τον Σκαραμαγκά, την Αττική, τα νησιά μας , την Ελλάδα. Από πολύ μικρός μπολιάστηκα με τη θάλασσα αλλά αντιλήφθηκα την κυκλικότητα της ναυτιλιακής αγοράς.

-Η ναυτιλία είναι παγκοσμιοποιημένη δραστηριότητα. Μαζί με τις επικοινωνίες είναι το εργαλείο με το οποίο υλοποιείται η παγκοσμιοποίηση.

-Θα σας πω τον δικό μου ορισμό της παγκοσμιοποίησης. Είναι η αγορά πρώτων υλών επεξεργασμένων προϊόντων με μόνο γνώμονα την καλύτερη τιμή και ποιότητα ανεξαρτήτως της αποστάσεως από το μέρος παραγωγής τους. Δηλαδή το κόστος μεταφοράς είναι αμελητέο. Είναι φθηνότερο να μεταφέρεις με πλοίο ένα τόνο σιδηρομετάλλευμμα ή σιτηρά από τη Βραζιλία στον Καναδά, στην Κίνα ή στην Ευρώπη από το να φέρεις αυτόν τόνο από τη Γλυφάδα στον Πειραιά».

Και προσέθεσε: «Η αλληλεξάρτηση των κρατών γίνεται πιο ορατή και η σχέσεις των λαών έχουν άμεσο αντίκτυπο στο βιωτικό τους επίπεδο. Η σχέση αυτή έγινε με δραματικό τρόπο για άλλη μία φορά αντιληπτή με την επιπόλαιη απόφαση της εισβολής στην Ουκρανία. Όλες οι τιμές μεταβλήθηκαν και όλες οι ισορροπίες δοκιμάστηκαν και δοκιμάζονται. Η ναυτιλία ήταν πάλι το εργαλείο με το οποίο αντιμετώπισε η οικουμένη την ενεργειακή και την επισιτιστική κρίση. Η ναυτιλία μας είναι το αποτρεπτικό μέσο κάθε ακρότητας ή προσπάθειας εκβιασμού» και συμπλήρωσε για το προσφυγικό θέμα:

«Δεν μπορούμε με τοίχους ή όπλα να εμποδίσουμε τους λιγότερος τυχερούς αυτού του πλανήτη να μετακινούνται σε ευπορότερα σημεία της γης. Μπορούμε όμως να το πετύχουμε μόνο με ανάπτυξη της πατρίδας τους, με επενδύσεις και μεταφορά τεχνογνωσίας ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν στην πατρίδα τους με ασφάλεια. Τότε μόνο θα σταματήσει το φαινόμενο της προσφυγιάς» και κατέληξε:

«Η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι το μεγαλύτερο διπλωματικό όπλο της πατρίδας μας. Μπορεί να συμβάλει στην εξομάλυνση των ακραίων συνεπειών των επιθετικών συμπεριφορών».

Διαβάστε ακόμη

Γρ. Δημητριάδης: Ο «άνθρακας» των δημοσίων ακινήτων, το σχέδιο για ΕΛΤΑ – ΣΤΑΣΥ και η απώλεια των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ

Άρχισαν οι… εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Η Seajets 12,5 – 15% και οι άλλες 20% μια φορά την εβδομάδα!

H πανάκριβη… παέγια «πληγώνει» την Ισπανία – Συνεχίζεται το κύμα ανατιμήσεων στα τρόφιμα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version