search icon

Ναυτιλία

Γιώργος Πατέρας: Πόσο οικολογικά είναι τελικά τα εναλλακτικά καύσιμα

«Μην χρησιμοποιείτε το ιδιωτικό σας τζετ για να ταξιδεύετε και να έρχεστε να μου μιλάτε για το περιβάλλον», επεσήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κατά την ομιλία του

Την ανάγκη τα ναυπηγεία και τα διυλιστήρια να συμβάλουν στην προσπάθεια της πράσινης μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας επεσήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, δρ Γιώργος Πατέρας μιλώντας σήμερα στη διάρκεια του 2ου Συνεδρίου Ενδιαφερόμενων Φορέων στη Βιώσιμη «Γαλάζια Οικονομία». Επίσης επεσήμανε ότι τα εναλλακτικά καύσιμα για τα οποία συζητάμε σήμερα δεν είναι και τόσο… εναλλακτικά.

«Η θερμοκρασία των ωκεανών αυξάνει πιο γρήγορα από ποτέ. Πρέπει όλοι να συνδράμουμε με έργα και όχι με λόγια. Μην χρησιμοποιείτε το ιδιωτικό σας τζετ για να ταξιδεύετε και να έρχεστε να μου μιλάτε για το περιβάλλον» επεσήμανε αρχικώς και συνέχισε:

«Ακούμε πολλά για τα εναλλακτικά καύσιμα όπως LNG, αμμωνία και μεθανόλη. Όμως ποια είναι η πραγματικότητα;

-Το LNG αποτελείται κατά 78/ από το αέριο methane CH4 το πιο θανατηφόρο από τα αέρια του θερμοκηπίου.

Η παραγωγή μεθανόλης ακόμη και της πράσινης μεθανόλης παράγει και διοξείδιο του άνθρακα σε μεγάλες ποσότητες.

-Η αμμωνία είναι θανατηφόρα. Σκεφτείτε ένα πλοίο με 2.000 μετρικούς τόνους αμμωνίας να προσαράξει στην Μεσόγειο. Είμαστε όλοι νεκροί.

Το υδρογόνο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αρκεί να είναι carbon free αλλά η διαρροή του H2 παρατείνει τη διάρκεια ζωής του CH4.» Στη συνέπεια υπογράμμισε: «Επιλέγοντας οποιοδήποτε από αυτά τα καύσιμα θα χρειαστούν για την παραγωγή τους αποθήκευση και τροφοδοσία την κατασκευή πολλών και μεγάλων υποδομών που θα αφήσουν ένα τεράστιο αποτύπωμα άνθρακα όσο και η αμόλυβδη βενζίνη.

Χρειαζόμαστε το cold ironing στα λιμάνια αλλά θα πρέπει να είναι πράσινη η ενέργεια που θα χρησιμοποιηθεί.» Όπως επεσήμανε θα πρέπει τα διυλιστήρια και τα ναυπηγεία να συμμετέχουν από κοινού με τη ναυτιλιακή βιομηχανία για να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση.

«Όπως συμβαίνει με τις αυτοκινητοβιομηχανίες που έβαλαν τους κατασκευαστές των μηχανών και τα διυλιστήρια να αναλάβουν το έργο. Δεν είναι δίκαιο οι νομοθέτες να λένε στη ναυτιλία κάν’ το μόνη σου.»

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης: «Κλειδί» για τις Ευρωεκλογές η συμμετοχή – Μέτσολα: Σημαντικά βήματα για την ισότητα στην Ελλάδα (upd)

ΤτΕ: Στα 14,1 δισ. ευρώ μειώθηκε το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών το 2023

Πολωνία: Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι αγρότες – Κλείνουν τα σύνορα με την Ουκρανία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version