search icon

Ναυτιλία

Γιώργος Πατέρας: «Αν χακαριστεί η ακτοπλοΐα για μία -δύο ημέρες θα δημιουργηθεί το χάος»

«Δεν υπάρχει στην ναυτιλιακή  αγορά το know how. Υπάρχουν 1.600 εταιρείες όμως 20 είναι οι μεγάλες που έχουν την τεχνογνωσία. Και όσα στελέχη υπάρχουν τα προσλαμβάνουν οι μεγάλες εταιρείες»

Την ανάγκη να θωρακιστούν όλες οι εταιρείες κι όλες οι υπηρεσίες του ελληνικού ναυτιλιακού cluster από τη μάστιγα των κυβερνοεπιθέσεων επεσήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, δρ Γιώργος Πατέρας. Μιλώντας σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσε το ΝΕΕ με την  ThreatScene Greece, εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών πάνω στο θέμα αυτό.

«Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου και είναι ο θεσμικός σύμβουλος του Κράτους για όλα τα θέματα της Ναυτιλίας. Έχουμε 5.600 πλοία. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά» ανέφερε ο δρ Γιώργος Πατέρας:

«Έχουμε 26.000 ελληνικές σημαίες. Είναι η ακτοπλοΐα, τα σκάφη αναψυχής που είναι ο μεγαλύτερος στόλος στην Ευρώπη, επανδρωμένα και μη επανδρωμένα, είναι τα πλοία Μικρών Αποστάσεων, τα ρυμουλκά και τα αλιευτικά. Όλοι αυτοί χρειάζονται προστασία και είναι υποχρέωση μας ως Επιμελητήριο να προστατεύσουμε τα μέλη μας.

Η κυβερνοασφάλεια είναι θέμα που το ξέρουμε όλοι. Λίγο πολύ όλοι έχουμε δεχτεί κυβερνοεπίθεση είτε σε επίπεδο εταιρείας είτε προσωπικά. Και για αυτό συνεργαστήκαμε με την TreatScene και φτιάξαμε τον νέο Κώδικα Κυβερνοασφάλειας για τη Ναυτιλία και το Πιστοποιητικό Εκτίμησης Κινδύνου. Προορίζονται για  τα μέλη μας για να καταλάβουν τι αντιμετωπίζουμε και τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Για να αυτοπροστατευθούμε».

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος  του ΝΕΕ «είναι τεράστιο το πρόβλημα γιατί γίνεται η ψηφιοποίηση της Ναυτιλίας. Οπότε γίνονται πιο πολλές επικοινωνίες και   κινδυνεύει παραπάνω το πλοίο και το γραφείο. Όλα είναι ηλεκτρονικά και όλα τα κάνουμε με το smart τηλέφωνο. Eχουμε επίσης τις επικοινωνίες μέσω δορυφόρων, τους ψηφιακούς χάρτες που ενημερώνονται από το διαδίκτυο, έχουμε ηλεκτρονικές μηχανές και κινδυνεύουμε να χάσουμε τις μηχανές και το στίγμα του πλοίου» και συνέχισε:

«Στη σημερινή επικοινωνία είναι η τηλεμετρία. Παίρνουμε όλες τις πληροφορίες για το πλοίο σε πραγματικό χρόνο για να μπορούμε να μειώσουμε και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και να διαχειριστούμε το λειτουργικό του κόστος. Όταν υπάρχει αυτή η θυρίδα μπορεί μπορεί να μπει μέσα οποιοδήποτε κακόβουλος. Η ραχοκοκαλιά  της ελληνικής ναυτιλίας είναι οι εταιρείες με 3-4 πλοία, όχι οι πολύ μεγάλες που έχουν θέση για έναν IT.Δεν υπάρχει στην αγορά το know how. Υπάρχουν 1.600 εταιρείες όμως 20 είναι οι μεγάλες που έχουν την τεχνογνωσία. Και όσα στελέχη υπάρχουν τα προσλαμβάνουν οι μεγάλες εταιρείες».

Ο δρ Γιώργος Πατέρας είπε ότι  «πρέπει να ενημερώσουμε και να βοηθήσουμε τα μέλη μας και να μπορεί ο πλοιοκτήτης συμμετέχοντας δωρεάν στην πλατφόρμα αυτή για τις κυβερνοεπιθέσεις, να γνωρίζει  σε ποια κατάσταση είναι η εταιρεία του και λαμβάνοντας το πιστοποιητικό να μπορεί αν ασφαλίζεται για κυβερνοεπιθέσεις. Το σημαντικότερο πρόβλημα σήμερα είναι να μπορώ να ασφαλίζω τον χρόνο που χάνω». Και έδωσε ένα παράδειγμα:

«Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες κόβουν 70 εκατομμύρια εισιτήρια τον χρόνο και μεταφέρουν 10 εκατομμύρια τόνους φορτίων και τρία εκατομμύρια  αυτοκίνητα. Για φανταστείτε να χακαριστεί αυτό το σύστημα. Θα δημιουργηθεί χάος. Αν χακαριστεί η ακτοπλοΐα για μία -δύο ημέρες φανταστείτε το χάος που θα δημιουργηθεί. Ο τουρισμός στην Ελλάδα είναι κυρίως θαλάσσιος. Έχουμε 114 προορισμούς και το 15% του ελληνικού πληθυσμού ζει στα νησιά» και προσέθεσε:

«Υπάρχουν 200.000 άτομα που εργάζονται στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster και τα οποία   μπαίνουν καθε μέρα στ ο διαδίκτυο. Άρα μπορεί να γίνει  κάποιο λάθος που θα επηρεάσει μία εταιρεία και θα της δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα».

H ThreatScene έχει δημιουργήσει μια δωρεάν πλατφόρμα όπου οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να συνδεθούν και να πραγματοποιήσουν αυτοαξιολόγηση για να λάβουν μια εκτίμηση κινδύνου με βάση το πλαίσιο MARINE. Αυτό τους δείχνει σε ποιο επίπεδο βρίσκονται σε σχέση με τον κλάδο και βοηθά τη διοίκηση να έχει πλήρη εικόνα της ανθεκτικότητάς τους.

«Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπαγόμαστε στο NIS2 και υπάρχει η λάθος αντίληψη ότι δεν μπορούν να χτυπηθούν τα πλοία με κυβερνοεπιθέσεις. Όμως εάν χτυπηθεί το πλοίο μπορεί η ζημιά να είναι τεράστια όπως και η μόλυνση που πιθανόν να ακολουθήσει. Η άψογη συνεργασία μας με τη ThreatScene και το νέο Κώδικα Κυβερνοασφάλειας, μας βοηθάει να παρέχουμε στις ναυτιλιακές εταιρείες, ότι χρειάζεται για να θωρακιστεί η ασφάλειά τους» είπε ο δρ Γιώργος Πατέρας.

Διαβάστε ακόμη

Οικογένεια Καρδασιλάρη: Βγαίνει ξανά στο σφυρί η βίλα της στη Βούλα (pics)

Mε βλέψεις στο εξωτερικό οι ελληνικές τράπεζες – Μειώνονται οι στόχοι των MREL

Άγις Πιστιόλας (ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ): Μας λείπουν δίκτυα προώθησης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version