Χρονιά-ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα θα είναι το 2022 όσο αφορά τις προσεγγίσεις πλοίων. Αυτό ανέφερε στο newmoney ο κάπτεν Γιώργος Κουμπενάς, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας καθώς και Chief Operation Officer. Όπως υπογράμμισε «το 2022 θα είναι χρονιά ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Μετά από πολλές δεκαετίες, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, θα ξεπεράσει και το 2019 γιατί έχει αυξηθεί το home porting. Μόνο ο Πειραιάς θα έχει 480 προσεγγίσεις home porting.
Περίπου 68 κρουαζιερόπλοια θα κάνουν επιβίβαση από τον Πειραιά. Αυτό δεν έχει γίνει ποτέ. Ίσως τη δεκαετία του ’70 που υπήρχαν πολλά μικρά κρουαζιερόπλοια. Αλλά τέτοιο αριθμό μεγάλων πλοίων είναι πρώτη φορά που θα το δούμε. Έρχονται τεράστιες εταιρείες, ακόμη περισσότερες από το 2021. Το δε αξιοσημείωτο είναι ότι έρχονται και εταιρείες που κάνουν πολυτελείς-ακριβές κρουαζιέρες» και συνέχισε:
«Πρέπει να δούμε τι αριθμό πληρότητας θα έχουν τα πλοία αυτά. Τα μέχρι τώρα στοιχεία είναι ικανοποιητικά. Θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για την Ελλάδα, φτάνει να φεύγουν οι επιβάτες ευχαριστημένοι.
Όμως υπάρχει ένα σοβαρό λάθος που γίνεται στον σχεδιασμό και έχει να κάνει με τη διαχείριση της κράτησης θέσεων στα λιμάνια:
«Πρέπει να αποφύγουμε τα λάθη του παρελθόντος. Το πρώτο που έχουμε κάνει ήδη λάθος είναι η διαχείριση των κρατήσεων των θέσεων στα λιμάνια. Μιλούσα με τη Μύκονο την Τετάρτη και έχει 17 κρουαζιερόπλοια την ίδια μέρα. Ακόμη και στην Πάτμο υπάρχουν μέρες που υπάρχουν τρία κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα. Στη Σαντορίνη το διαχειριστήκαμε» είπε και στη συνέχεια αναφέρθηκε στη λύση που ρέει να δοθεί:
«Η λύση είναι ότι πρέπει το κάθε λιμάνι να έχει πρόγραμμα διαχείρισης κρατήσεων είτε birth allocation είτε οτιδήποτε άλλο θέλουν να το ονομάσουν το οποίο ναι μεν να ελέγχεται τοπικά αλλά να υπάρχει και κεντρική πληροφόρηση. Δηλαδή κάποιος που θέλει να πραγματοποιήσει κρουαζιέρα στην Ελλάδα να μπαίνει σε κεντρική πλατφόρμα και να βλέπει ότι το 2023 ή το 2024 τη συγκεκριμένη ημέρα έχει θέση στην Πάτμο και όχι στη Σαντορίνη. Δεν υπάρχει τέτοιο σύστημα εκτός από τη Σαντορίνη».
Ο Γιώργος Κουμπενάς αποκαλύπτει μέσω του newmoney τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησαν τα λιμάνια στο θέμα αυτό που θα οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα:
«Ξέρετε τι έκαναν τα λιμάνια για το 20221 Επειδή και πέρσι πολλές εταιρείες δήλωσαν μεγάλο αριθμό προσεγγίσεων στα νησιωτικά λιμάνια και δεν ήρθαν, για τον λόγο αυτό εφέτος όλα τα λιμάνια αποφάσισαν να πουν ναι σε όλους σκεπτόμενοι ότι θα υπάρξουν ακυρώσεις. Όμως δεν ακύρωσαν και έρχονται όλοι. Και στη Ρόδο έχει μέρες με 10 πλοία. Ελέγξαμε τη Ρόδο και τη Σαντορίνη κάναμε αλλαγές σε συνεννόηση με τις εταιρείες και ομαλοποιήθηκε η εικόνα . Σε άλλα όμως λιμάνια δεν έγιναν αλλαγές όπως στη Μύκονο».
Για τις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία είπε:
«Όσο αφορά τον πόλεμο στην Ουκρανία προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση ότι θα κατέβουν κρουαζιερόπλοια από τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βαλτική στην Ανατολική Μεσόγειο. Όμως, η Ουκρανία επηρεάζει γενικότερα στο θέμα της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και των τροφίμων και γενικότερα αβεβαιότητα. Όμως δεν υπάρχουν ακυρώσεις λόγω πολέμου αλλά κάποια στασιμότητα».
Για την αντιμετώπιση της αύξησης του λειτουργικού κόστους λόγω του πολέμου ο Γιώργος Κουμπενάς δήλωσε ότι κάποιες εταιρείες θα βάλουν επίναυλο καυσίμων:
«Για το επιπλέον κόστος επειδή οι εταιρείες κρουαζιέρας πουλάνε εισιτήρια πολύ πριν ξεκινήσουν οι κρουαζιέρες είναι δύσκολο να γίνουν τα ώρα διορθωτικές ενέργειες. Κάποιες εταιρείες όπως η Celestyal έχουν επιλέξει να βάλουν έναν επίναυλο καυσίμων εάν η τιμή του καυσίμου ξεπεράσει ένα όριο. Ο δε επίναυλος καλύπτει ένα μικρό μέρος από την αλματώδη άνοδο των καυσίμων».
Διαβάστε ακόμη:
«Μπιλιετάκια» κατ’ εκτίμηση σε 15.000 φορολογουμένους
Κομισιόν: «Πρωταθλήτρια» η Ελλάδα στην κλοπή του ΦΠΑ
«Καμπανάκι» από ΤτΕ: Δημιουργούνται ξανά συνθήκες αβεβαιότητας στα ακίνητα