search icon

Ναυτιλία

Γιατί βυθίζονται οι ναύλοι για τα πλοία μεταφοράς LNG

«Ο φετινός χειμώνας είναι μια αποτυχία» υποστηρίζουν αναλυτές

Σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ έχουν βυθιστεί το δ’ τρίμηνο  του 2024 τα ναύλα για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG Carriers.

Οι μέσες τιμές  για τη spot αγορά  των πλοίων έχουν μειωθεί σε μόλις 11.250 δολάρια ημερησίως ποσοστό πτώσης 55% από μήνα σε μήνα.

Το αντίστοιχο περσινό διάστημα οι τιμές ήταν 10 φορές υψηλότερες: 111.667 δολάρια την  ημέρα.

Οι τιμές spot των πετρελαιοκίνητων μεταφορέων τριών καυσίμων/ Tri-fuel diesel-engine carrier μειώθηκαν κατά 53% στα 18.250 δολάρια ανά ημέρα.  Τα πλοία με μηχανές MEGI and XDF carrier στην  spot αγορά μειώθηκαν στα 30.000 δολάρια την ημέρα ποσοστό μείωσης 43% από μήνα σε μήνα. Πριν από έναν χρόνο οι ναύλοι ήταν στα 197.000 δολάρια την ημέρα   την  Clarksons data.

Τα περισσότερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι χρονοναυλωμένα και δεν δραστηριοποιούνται στην  spot αγορά. Όμως και τα χροναυλοσύμφωνα ακολουθούν πτωτική πορεία.

Η πιο πρόσφατη εκτίμηση του Baltic Exchange για τα διετούς διάρκειας  διετή ναυλοσύμφωνα περιόδου για τα δίχρονα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ήταν 62.700 δολάρια ανά ημέρα, μειωμένη κατά 42% σε ετήσια βάση.

Η εκτίμηση για ναύλωση περιόδου ενός έτους μειώθηκε στα 43.800 δολάρια ανά ημέρα, ποσοστό 57%. Αιτία της πτώσης της ναυλαγοράς είναι η έλλειψη φορτίων.

Ο όγκος των εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξάνεται συνήθως κατά 6%-8%. ετησίως, αλλά αυξήθηκαν μόλις 1% φέτος σύμφωνα με τους αναλυτές.   Η ανεπαίσθητη αύξηση δεν οφείλεται στη  χαμηλής ζήτησης, αλλά λόγω της χαμηλής προσφοράς που προκύπτει από συμφόρηση στα νέα έργα υγροποίησης.

Επίσης, η Ευρώπη έχει υψηλά αποθέματα φυσικού αερίου και δεν υπάρχει ζήτηση για αποθήκευση  LNG.

Μέσα στο κάδρο αυτό έρχεται να προστεθεί και ο σχετικά μεγάλος αριθμός νεότευκτων LNG Carriers αυξάνοντας την προσφερόμενη χωρητικότητα.

Υπάρχουν 68 νέα LNG  που βγαίνουν από τα ναυπηγεία φέτος , συμπεριλαμβανομένων και εκείνων  που έχουν ήδη  πέσει στο νερό, άλλα  88 το 2025,  84 το 2026, 81 το 2027 και 59 το 2028-2030, σύμφωνα με την Flex LNG. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, υπήρξαν 157 spot ναυλώσεις. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, υπήρξαν υπήρχαν 278 – αύξηση κατά  77%. «Ο φετινός χειμώνας είναι μια αποτυχία» υποστηρίζουν αναλυτές.

Διαβάστε ακόμη

Xiaomi: Υπερκάλυψε τις εκτιμήσεις στο γ’ τρίμηνο – Κέρδισαν έδαφος τα ηλεκτρικά οχήματα

Έρευνα: Τι ξεχνούν περισσότερο στα ταξί οι επιβάτες – Τα πιο ασυνήθιστα αντικείμενα που έχουν βρεθεί

Bloomberg: Η Ελλάδα παρατείνει τις ναυτικές ασκήσεις εμποδίζοντας τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version