search icon

Ναυτιλία

Γιατί το καιρικό φαινόμενο Ελ Νίνιο απειλεί με αποσταθεροποίηση τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

Οι έντονες καιρικές συνθήκες Ελ Νίνιο θα έχουν πιθανότατα αντίκτυπο στις προοπτικές παραγωγής βασικών καλλιεργειών, όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι και οι ελαιούχοι σπόροι, και ενδέχεται να μεταβάλλουν τους εμπορικούς δρόμους

Οι κυβερνήσεις παγκοσμίως αρχίζουν να προετοιμάζονται για ακραία καιρικά φαινόμενα που θα εμφανιστούν μέσα στο 2023 με επικεφαλής το Ελ Νίνιο.

Οι δύο τελευταίες φορές που εμφανίστηκε το Ελ Νίνιο ήταν το 2018-2019 όταν κατηγοριοποιήθηκε ως λιγότερο ισχυρό) και το 2015-2016 όταν κατηγοριοποιήθηκε ως πολύ ισχυρό. Δεν υπάρχουν ενδείξεις για την ισχύ ή τη διάρκεια του Ελ Νίνιο σε αυτό το σημείο, ωστόσο υπάρχουν εκτιμήσεις ότι θα είναι ένα ισχυρό φαινόμενο, ενώ οι πιθανότητες για ένα τουλάχιστον μέτριο φαινόμενο είναι περίπου 84%. Μια νέα πρόβλεψη από το Γραφείο Μετεωρολογίας της Αυστραλίας δείχνει 70% πιθανότητα ανάπτυξης ενός Ελ Νίνιο το 2023, από 50% που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη.

«Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες έχουν ήδη επηρεάσει το ναυτιλιακό εμπόριο, με την ξηρασία και τις πυρκαγιές να περιβάλλουν το βόρειο ημισφαίριο, και με την πιθανή είσοδο του Ελ Νίνιο αργότερα φέτος τα πράγματα μπορεί να επιδεινωθούν» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Πριν από λίγες εβδομάδες, η Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε νέους περιορισμούς βύθισης, με το μέγιστο επιτρεπόμενο βύθισμα να είναι 13,41 μέτρα, περιορίζοντας τους τύπους των πλοίων που μπορούν να ταξιδέψουν μέσω της Διώρυγας ή ελαχιστοποιώντας την ποσότητα του φορτίου που φορτώνεται, καθώς η ξηρασία έχει πλήξει την περιοχή» και προσθέτουν:

«Οι έντονες καιρικές συνθήκες Ελ Νίνιο θα έχουν πιθανότατα αντίκτυπο στις προοπτικές παραγωγής βασικών καλλιεργειών, όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι και οι ελαιούχοι σπόροι, και ενδέχεται να μεταβάλλουν τους εμπορικούς δρόμους. Η παραγωγή χειμερινών καλλιεργειών της Αυστραλίας προβλέπεται να μειωθεί κατά 34% σε 44,9 εκατ. τόνους την περίοδο 2023-2024, δηλαδή σχεδόν 3% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 10 ετών (2013-2023) των 46,4 εκατ. τόνων.

Το Ελ Νίνιο μπορεί να εντείνει την τρέχουσα ξηρασία, καθώς το 2015-2016, όταν το φαινόμενο χαρακτηρίστηκε ως πολύ ισχυρό, ανάγκασε τη Διώρυγα του Παναμά να περιορίσει το μέγιστο βύθισμα των πλοίων, σε πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με τα επίπεδα των ρευμάτων, περίπου στα 11,88 μέτρα.

Μπορεί επίσης να δημιουργήσει έντονες βροχοπτώσεις στο νότιο ημισφαίριο, δημιουργώντας προβλήματα παραγωγής σε πολλά ορυχεία ορυκτών, δίνοντας έναν ακόμη πονοκέφαλο στην αγορά ξηρού φορτίου. Καθώς το Ελ Νίνιο μπορεί να εμφανιστεί μέχρι το τέλος του 2023, υπάρχει πιθανότητα να αποσταθεροποιήσει την αγορά ξηρού χύδην φορτίου ανάλογα με τη σοβαρότητά του».

Διαβάστε ακόμη

Γκριμάλντι: Με €164 εκατ. κυρίαρχος σε Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο – Το παρασκήνιο και τα σχέδια στην Κρήτη

Space Hellas: Το ανεκτέλεστο 150 εκατ. ευρώ και η επόμενη μέρα του RRF (pics)

INTRALOT: Η 20ετία στη Ταϊβάν, οι νέοι διαγωνισμοί και η αιχμή του LotosX

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version