Μπορεί να ακούγεται-διαβάζεται οξύμωρο αλλά το για την ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων, το 2021 ήταν έτος ανάκαμψης πάντα όμως σε σύγκριση με το 2020, όταν και το BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil, είχε αγγίξει το χαμηλότερο επίπεδο του στις 403 μονάδες.
Ο BDTI και ο BCTI -δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» στις 786 και 788 μονάδες, έχοντας μια αύξηση 70% και 104% αντίστοιχα σε σύγκριση με το κλείσιμο του 2020.
Αλλά η όποια αύξηση των δεικτών δεν βασίζεται σε θεμελιώδεις βελτιώσεις, αλλά περισσότερο στις προσδοκίες ότι με την αναμενόμενη έξοδο από την εποχή του Covid θα ανακάμψουν τα ποσοστά των δεξαμενόπλοιων.
«Ωστόσο, είχαμε την πρώτη πρόβλεψη ανάκαμψης για το δεύτερο εξάμηνο του 2021, στη συνέχεια μετατέθηκε για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και τώρα αναμένεται κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, αν φυσικά μας το επιτρέπει η μετάλλαξη Όμικρον» επισημαίνουν αναλυτές της αγοράς στο newmoney.gr:
« Σε γενικές γραμμές, το 2021 έχει δει μια πολύ υγιή – και συχνά ευκαιριακή – αγοραστική όρεξη για δεξαμενόπλοια που έχουν αρκετά μεγάλο προσδόκιμο ζωής, αρκετό για να ξεπεράσουν την εποχή του Covid και μαζί με αυτό απολαύσουν πιο κερδοφόρες αγορές δεξαμενόπλοιων. Πέρα από αυτό, παραμένει ένας άγνωστος παράγοντας για το πώς θα αντιδράσει την αγορά των τάνκερ η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και η αναγκαία προσπάθεια μείωσης των εκπομπών μέσω εναλλακτικών ενεργειακών τεχνολογιών».
Στα δεξαμενόπλοια έγιναν 553 μεταβιβάσεις αυξημένες κατά 50% σε σύγκριση με το 2020, επίδοση που αποτελεί τον υψηλότερο αριθμό μέσα στην τελευταία 10ετία.
Τα πλοία τύπου MR2 και Aframax/LR2 αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% των αγοραπωλησιών δεξαμενόπλοιων ενώ τα VLCCs και Chem/Prod το 35%. Οι πωλήσεις MR2 το 2021 ήταν αυξημένες κατά 122% σε σύγκριση με το 2020 και των Aframaxes/LR2s κατά 95%.
Οι 85 πωλήσεις VLCC το 2021 ήταν αυξημένες κατά 10% σε σύγκριση με το 2020 και αποτελούν το 66% του συνόλου των μεταβιβάσεων δεξαμενόπλοιων.
Η ηλικιακή ομάδα 11-20 των πλοίων αποτελεί την πλειοψηφία. Η ηλικιακή ομάδα 11-15 αντιπροσωπεύει το 40% και η 16-20 το 26%. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μεταβιβάσεις δεξαμενόπλοιων ηλικίας 11-15 ετών είναι διπλάσια σε σύγκριση με το 2020.
Η εβδομάδα που εξετάζεται για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων , 20-26 Δεκεμβρίου ήταν καθοδική.
Σύμφωνα με την Allied Shipping Research ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε κατά 2,1 % από τις 803 μονάδες στις 786. Καθοδική ρότα ακολούθησε και ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο». Μειώθηκε κατά 3% από τις 812 στις 788 μονάδες.
– Για τα VLCC η ημερήσια ζημιά για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες αφού η χασούρα από 8.380 δολάρια πήγε στα 8.823.
– Στα Suezmax η πτώση του δέικτη ναυλαγορά έφθασε το 51,5% από τα 6.721 δολάρια στα 3.257 δολάρια
– Για τα Aframax οι ναύλοι μειώθηκαν από τις 11.453 δολάρια στις 9.333 ποσοστό μείωσης 18,5%.
Διαβάστε ακόμη:
Bίκυ Σάφρα: Η Ελληνίδα χρυσή κληρονόμος και το δικαστικό θρίλερ για μια περιουσία 16 δισ. δολαρίων