Η Κίνα ανακοίνωσε ένα σημαντικό πακέτο μέτρων τόνωσης της οικονομίας της, ύψους 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, για να ενισχύσει την οικονομία της, η οποία δυσκολεύεται να πετύχει τον στόχο της για ανάπτυξη 5%. Η κίνηση αυτή έρχεται εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ και αποσκοπεί στη στήριξη των τοπικών κυβερνήσεων μέσω της ελάφρυνσης του χρέους και της έκδοσης ομολόγων. Ενώ το πακέτο δεν στοχεύει άμεσα στις καταναλωτικές δαπάνες, εξετάζονται πρόσθετα μέτρα. Το κινεζικό νόμισμα εξασθένησε ελαφρώς και οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι προηγούμενες προσπάθειες τόνωσης της οικονομίας μπορεί να αρχίσουν να αποδίδουν.

«Μετατοπίζοντας την προσοχή μας από την οικονομική τόνωση της Κίνας στις επιδόσεις των κινεζικών ναυπηγείων, αυτά παρουσίασαν αύξηση 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος στις νέες παραγγελίες στους τέσσερις κύριους τομείς (BC, δεξαμενόπλοια, φυσικού αερίου και εμπορευματοκιβωτίων)» αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Αυτό αύξησε το μερίδιο αγοράς τους στο 74%, από 63% στις παραγγελίες του 2023. Ενώ ο συνολικός αριθμός των παραγγελιών που δόθηκαν τους πρώτους 10 μήνες του 2024 (1.449 πλοία) είναι παρόμοιος με τον προηγούμενο χρόνο, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν αποκτήσει δυναμική το 2024, εξασφαλίζοντας 1.071 παραγγελίες έναντι 915 κατά την ίδια περίοδο του 2023. Τα κινεζικά ναυπηγεία κυριαρχούν στους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων και των φορτηγών (Βulk Carriers )το 2024, εξασφαλίζοντας το 90% των συνολικών παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων και το 81% των συνολικών παραγγελιών BC. Ακολουθεί ο τομέας των δεξαμενόπλοιων με το 72% των παραγγελιών να τοποθετείται σε κινεζικά ναυπηγεία. Ακόμη και στον τομέα του φυσικού αερίου, η Κίνα διατηρεί σημαντικό μερίδιο 44%”.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές «για να κατανοήσουμε τη σημαντική μετατόπιση της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, με την άνοδο της Κίνας και την πτώση της Ιαπωνίας και της Ν. Κορέας, ας ανατρέξουμε στα πλοία που παραδόθηκαν το 2008 (εξετάζοντας τον αριθμό των πλοίων). Εκείνη τη χρονιά κατασκευάστηκαν παγκοσμίως 480 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και πλοία General Cargo (>=10.000 DWT).

Η Ιαπωνία ήταν ο κυρίαρχος παίκτης, κατασκευάζοντας το 47% αυτών των πλοίων, ενώ η Κίνα εξασφάλισε μερίδιο 42%. Η Ν. Κορέα ήταν ο κυρίαρχος παίκτης στον τομέα των δεξαμενόπλοιων το 2008, κατασκευάζοντας το 46% του συνόλου των δεξαμενόπλοιων.

Η Κίνα και η Ιαπωνία ακολούθησαν, η καθεμία με μερίδιο αγοράς περίπου 20%. Από τα 468 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ναυπηγήθηκαν το 2008, τα κινεζικά ναυπηγεία κατασκεύασαν το 38%, ενώ τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και της Ιαπωνίας κατασκεύασαν το 31% και το 9% αντίστοιχα. Η κυριαρχία της Ν. Κορέας στον τομέα του φυσικού αερίου ήταν σαφής το 2008, καθώς κατασκεύασε το 62% των πλοίων. Η Κίνα και η Ιαπωνία, αντίθετα, είχαν πολύ μικρότερο μερίδιο, μόλις 7% και 25% αντίστοιχα».

Οι αναλυτές εξηγούν ότι η Κίνα αύξησε σημαντικά το μερίδιο αγοράς της σε όλα τα τμήματα για τα πλοία που κατασκευάστηκαν το 2024.

-Ενώ το μερίδιο της Ιαπωνίας έχει μειωθεί στο 31% για τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και τα πλοία γενικού φορτίου, τα κινεζικά ναυπηγεία είναι υπεύθυνα για τη ναυπήγηση του 62% αυτών των πλοίων. Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων για τα πλοία που θα ναυπηγηθούν το 2024 έχει σημειωθεί αντιστροφή του ρόλου. Τα κινεζικά ναυπηγεία είναι οι κύριοι κατασκευαστές δεξαμενόπλοιων, αντιπροσωπεύοντας το 46% του συνόλου.

-Το μερίδιο της Ν. Κορέας έχει μειωθεί στο 21%, ενώ η Ιαπωνία είναι υπεύθυνη για το 18%. Στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν αυξήσει σημαντικά το μερίδιο αγοράς τους, κατασκευάζοντας το 65% των πλοίων το 2024. Από την άλλη πλευρά, τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και της Ιαπωνίας είδαν το μερίδιό τους να μειώνεται στο 27% και στο 8%.Στον τομέα του φυσικού αερίου, η Ν. Κορέα παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης, κατασκευάζοντας το 63% των πλοίων το 2024.

-Η Κίνα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο, αυξάνοντας το μερίδιό της στο 26% από 7% στα πλοία που κατασκευάστηκαν το 2008.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι «η κυριαρχία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία θα συνεχιστεί. Το 2026, το 70% των φορτηγών πλοίων BC που θα προστεθούν στο στόλο θα ναυπηγηθούν στην Κίνα, ξεπερνώντας σημαντικά την Ιαπωνία. Το μερίδιο αγοράς της Κίνας στον τομέα των δεξαμενόπλοιων προβλέπεται επίσης να αυξηθεί στο 67%, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση της.

Στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, το μερίδιο της Κίνας που ανέρχεται στο 64% και το μερίδιο της Ιαπωνίας που ανέρχεται στο 8% αναμένεται να παραμείνει σχετικά σταθερό, ενώ το μερίδιο της Ν. Κορέας θα μειωθεί στο 22%. Στον τομέα του φυσικού αερίου, το μερίδιο της Κίνας αναμένεται να εκτοξευθεί στο 35%, μειώνοντας σημαντικά τα μερίδια της Σ. Κορέας και της Ιαπωνίας στο 55% και 7%, αντίστοιχα».

Διαβάστε ακόμη 

Ενέργεια: Κρυώνει ο καιρός, τραβούν ξανά την ανηφόρα οι τιμές του ρεύματος με άνοδο 72% μέσα σε 48 ώρες

Άνεμος πλειστηριασμών σαρώνει γνωστά ξενοδοχεία – Ποια βγαίνουν στο σφυρί (pics)

Airbnb: To προφίλ των Ελλήνων «οικοδεσποτών» – Το 71% νοικιάζει μόνο έναν χώρο, το 59% βελτιώνει το σπίτι του

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα