search icon

Ναυτιλία

Γιατί τα δεξαμενόπλοια πλέουν σε πελάγη… κερδοφορίας

Σύμφωνα με την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers οι βασικοί παράγοντες της καλής ναυλαγοράς στον συγκεκριμένο τομέα είναι οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο, η Κίνα και οι λίγες παραγγελίες για ναυπηγήσεις

Η ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να παραμένει σε υγιή επίπεδα κάνοντας τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων… ευτυχισμένους. Παρά την πρόβλεψη ορισμένων αναλυτών ότι η ανοδική τάση των τιμών των δεξαμενόπλοιων δεν θα διαρκέσει πολύ, τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς τους διέψευσαν.

Σύμφωνα με την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers οι βασικοί παράγοντες της καλής ναυλαγοράς στον συγκεριμένο τομέα είναι:

– Οι κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο και τα πετρελαϊκά προϊόντα που έχουν δημιουργήσει νέες θαλάσσιες εμπορικές ροές

– το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών που δεν διευκολύνει την ανάπτυξη του διαθέσιμου στόλου δεξαμενόπλοιων,

η Κίνα. Η κατανάλωση πετρελαίου της Κίνας μειώθηκε κατά 0,6% το 2022 σε 14,44 εκατ. βαρέλια ημερησίως, κυρίως επειδή τα πανεθνικά λουκέτα της πολιτικής του μηδενικού Covid αποδεκάτισαν τη ζήτηση πετρελαίου. Καθώς όμως η χώρα επέστρεψε στην κανονικότητα άροντας τις απαγορεύσεις από τις αρχές Δεκεμβρίου του 2022, η συνολική ζήτηση πετρελαίου άρχισε να ανακάμπτει.

«Αναλυτές και έμποροι αναμένουν ότι η ζήτηση πετρελαίου θα φτάσει τα 15,18 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2023, 5,1% υψηλότερα από το 2022. Πιο συγκεκριμένα, η βενζίνη και το καύσιμο αεριωθούμενων θα είναι οι κύριοι συντελεστές της συνολικής αύξησης της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα το 2023, με αύξηση κατά 11,1% και 57,3% αντίστοιχα» επισημαίνεται στην αν΄λαυση του Xclusiv Shipbrokers.

Οι εισαγωγές δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας που θα αποτελέσει στήριγμα για την υγρή αγορά.

Η China National Petroleum Corporation αναμένει ότι οι αυξημένες εξαγωγές πετρελαιοειδών που ξεκίνησαν εντός του 2022 θα συνεχιστούν αμετάβλητες το 2023. Η παραγωγή πετρελαιοειδών αναμένεται να αυξηθεί κατά 8,4% σε ετήσια βάση στα 9,43 εκατ. βαρέλια ημερησίως, το 2023, αφήνοντας περίπου 762.328 βαρέλια ημερησίως, προς εξαγωγή.

Από την αρχή του 2023, το Aframax για χρονοναύλωση έτους TCE (6 δρομολόγια) είναι στα 74.797 δολάρια/ημέρα, 20% υψηλότερα, το Suezmax 1 έτους TCE (2 δρομολόγια) είναι στα 75.682 δολάρια/ημέρα, μόλις 1% υψηλότερα και το VLCC 1 έτους TCE (2 δρομολόγια) είναι στα 55.660 δολάρια/ημέρα, αυξημένο κατά 120%. Με βάση τις παραπάνω τιμές TCE, οι τελευταίοι 12 μήνες είναι η καλύτερη 12μηνη περίοδος για τα Aframaxes και Supramaxes από το 2013, ενώ για τα VLCC είναι η δεύτερη καλύτερη.

Τα MR Atlantic και MR Pacific έχουν επίσης την καλύτερη 12μηνη περίοδο των τελευταίων 10 ετών, με το MR Atlantic να είναι περίπου 38% υψηλότερο σε σύγκριση με πέρυσι τέτοια εποχή (40.643 USD/ημέρα) και το καλάθι Pacific να έχει μια διόρθωση 35% YTD (37.975 USD/ημέρα), αλλά εξακολουθεί να είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Διαβάστε ακόμη:

H μόδα που ξεκίνησε από το Τουλούμ του Μεξικού πριν 30 χρόνια και ζει δόξες σε Μύκονο, Ιμπιζα και Καραϊβική

ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ: Τι προβλέπει το μεγαλύτερο επενδυτικό πλάνο σε επιχειρηματικά πάρκα από το 1970

Ξενοδοχείο πολυτελείας της Radisson με αγορά τροφίμων στη Διπλάρειο Σχολή στην πλατεία Θεάτρου

Exit mobile version