© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας κρουαζιέρας προέβλεπαν ότι η Ελλάδα θα γίνει ο πιο καυτός προορισμός, κυρίως οι Αμερικανοί που ηγούνται του κλάδου διεθνώς. Καθώς κυλάει το καλοκαίρι, εταιρείες-κολοσσοί έχουν δρομολογήσει υπερσύγχρονα και πολυτελή πλοία στις ελληνικές θάλασσες κάνοντας homeport σε ελληνικά λιμάνια.
Για πρώτη φορά, μετά τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, όπου μεσουρανούσε η ελληνική κρουαζιέρα, έχουμε στην Ελλάδα περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων που κάνουν απο/επιβίβαση (homeport) στα ελληνικά λιμάνια απ’ ό,τι προσεγγίσεις πλοίων για απλές επισκέψεις (transit).
Από τα μέσα του περασμένου Ιουνίου πραγματοποιεί κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά το «Silver Moon», που ανήκει στην εταιρεία Silversea Cruises, η οποία ειδικεύεται στις πολυτελείς κρουαζιέρες και πλέον βρίσκεται υπό την ομπρέλα του παγκόσμιου κολοσσού του κλάδου, του αμερικανικών συμφερόντων Royal Caribbean Group.
Πριν από λίγες εβδομάδες, στα τέλη Ιουλίου, έγινε η ονοματοδοσία του πλοίου σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά. Το «παρών» έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού της κρουαζιέρας, Royal Caribbean Group, Ρίτσαρντ Φέιν. Πρόκειται αν όχι για το ισχυρότερο, ένα από τα ισχυρότερα στελέχη της συγκεκριμένης βιομηχανίας, που με τις αποφάσεις του καθορίζει εν μέρει την πολιτική που θα ακολουθηθεί διαμορφώνοντας τάσεις.
«Η Ελλάδα είναι ο πιο υπέροχος τόπος για να γίνει η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας μετά από 17 μήνες απραξίας», δήλωσε στο «business stories» ο κ. Φέιν και συνέχισε:
«Είμαι υπερήφανος που βρίσκομαι εδώ μαζί σας. Η κρουαζιέρα άνοιξε τον δρόμο στον τουρισμό. Τους τελευταίους 17 μήνες δουλέψαμε σκληρά και δημιουργήσαμε ένα ασφαλές υγειονομικό περιβάλλον για τις κρουαζιέρες, για τα πληρώματα και για τους επιβάτες. Είμαστε υπερήφανοι για τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που δημιουργήσαμε και για την οικονομική ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών στα μέρη όπου καταπλέουν τα κρουαζιερόπλοια. Επιστρέψαμε».
Στο πλοίο συναντήσαμε τον κ. Σπύρο Αλμπέρτη, επιχειρησιακό διευθυντή της Silversea Cruises, ο οποίος μας ανέλυσε τον τρόπο σκέψης των διοικούντων και τη φιλοσοφία της εταιρείας για το παρόν και το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα
«Το “Silver Moon” είναι το πρώτο πλοίο και μάλιστα νεόκτιστο, του 2020, που ξεκίνησε να κάνει homeport στην Ελλάδα. Με την ανακοίνωση της ελληνικής κυβέρνησης ότι ανοίγει ο τουρισμός, το φέραμε αρχές Μαΐου και το προετοιμάσαμε στην Ελλάδα. Αρχικώς ξεκινήσαμε κρουαζιέρες με αυτό το πλοίο μόνο. Αποπλέει από τον Πειραιά και πάει Σύρο – Πάτμο – Πάρο – Αμοργό. Δώσαμε έμφαση στα νησιά που δεν έχουν τόσο μεγάλη δημοσιότητα. Βέβαια, η Μύκονος και η Σαντορίνη παραμένουν οι προορισμοί για τους οποίους, κυρίως, οι Αμερικανοί έρχονται για κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Και κάνουμε και μια προσέγγιση στην Κύπρο, και δη στη Λεμεσό. Αμερικανοί είναι το 65% των επιβατών ενώ έχουμε και Γερμανούς και Αγγλους».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους λόγους για τους οποίους επέλεξε η εταιρεία να κάνει homeport σε ελληνικό λιμάνι:
«Σημαντικό ρόλο για να επιλέξει η εταιρεία να κάνει homeport στην Ελλάδα ήταν η σημαντική βοήθεια που έδωσε η ελληνική κυβέρνηση, και ειδικά με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα. Συζητήσαμε με τον κ. Θεοχάρη και τον κ. Πλακιωτάκη. Κάναμε συναντήσεις με στελέχη της κυβέρνησης και πήραμε την απόφαση ότι είναι η πιο σωστή αλλά και ασφαλής εποχή να έχουμε εμβολιασμένα όλα τα πληρώματα και να ξεκινήσουμε το homeport στην Ελλάδα».
Και προσέθεσε: «Και όλοι οι επιβάτες είναι εμβολιασμένοι. Για να μπουν στο πλοίο πρέπει να έχουν περάσει 14 ημέρες από τη δεύτερη δόση. Στέλνουν το πιστοποιητικό προτού φτάσουν στην Ελλάδα και τους κάνουμε ένα rapid test προτού ανέβουν στο πλοίο».
Οσο για το αν ήταν απόφαση της Silversea ή του ομίλου Caribbean να ξεκινήσουν οι κρουαζιέρες από την Ελλάδα επισήμανε:
«Ηταν απόφαση τόσο του προέδρου της Silversea Cruises Ρομπέρτο Μαρτινόλι, σε συνεργασία με τον πρόεδρο της Royal Caribbean Cruises. Το πλοίο ξεκίνησε κρουαζιέρες στις 15 Ιουνίου και θα μείνει στα ελληνικά νερά έως τον Νοέμβριο».
Κατόπιν, έκανε ειδική αναφορά στην Ελλάδα και την ελληνική κυβέρνηση:
«Μάλιστα κάναμε την ονοματοδοσία του πλοίου στην Ελλάδα συμβολικά, γιατί η ελληνική κυβέρνηση μας βοήθησε. Είμαστε ο μόνος κλάδος που έχει δεχτεί μεγάλη πίεση εν μέσω πανδημίας. Σταματήσαμε για ενάμιση χρόνο. Η Ελλάδα μάς έδωσε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε με ασφάλεια. Κάνουμε τρία τεστ, πριν την επιβίβαση, κατά τη διάρκεια του 9ήμερου ταξιδιού και κατά την αποβίβαση. Εχουμε φέρει ήδη τρία κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα. Το ένα, το “Silver Explorer”, είναι στην Κρήτη – κανονικά ήταν δρομολογημένο στην Αρκτική, αλλά είναι κλειστή ακόμα η αγορά. Αλλο ένα, το “Silver Whisper”, ήρθε στις αρχές Αυγούστου και κάνει κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά με homeport στον Πειραιά. Εχουμε εντάξει διάφορα νησιά όπως η Κέρκυρα. Προσπαθούμε να δώσουμε στον επιβάτη διαφορετικότητα στους προορισμούς».
Για το αν και τις επόμενες χρονιές θα συνεχιστεί αυτή η δυναμική παρουσία των κολοσσών της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανέφερε:
«Το ρεύμα προς την Ελλάδα θα συνεχιστεί, αλλά όχι στον βαθμό αυτής της χρονιάς με τον μεγάλο αριθμό πλοίων».
Σχετικά με το άμεσο μέλλον της βιομηχανίας προέβλεψε:
«Πιστεύω ότι το 2022 η κρουαζιέρα θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019, που ήταν μια πάρα πολύ καλή χρονιά για τον κλάδο. Ηδη έχουμε δει στην Ελλάδα μια αυξητική τάση. Ολες οι εταιρείες κρουαζιέρας ξεκινάνε από την Ελλάδα και ακολουθούν οι άλλες χώρες-προορισμοί».
Και συνέχισε μιλώντας για τη Silversea Cruises:
«Εχουμε πέντε κρουαζιερόπλοια αυτή τη στιγμή. Το “Silver Muse” στο δρομολόγιο Σιάτλ – Αλάσκα, το “Silver Shadow” στην Ισλανδία μόνο και τα τρία που προανέφερα στην Ελλάδα. Αποφεύγουμε να αλλάζουμε χώρες. Μέσα στην τιμή της κρουαζιέρας είναι και η τιμή της πτήσης τσάρτερ.
Ως εταιρεία προτιμάμε την οικογενειακή, αναλογικά μικρή με τα μεγαθήρια που υπάρχουν. Αυτές οι κρουαζιέρες είναι πιο επικερδείς και για τους προορισμούς στους οποίους πάνε, αλλά και για εμάς, ενώ προσελκύουν καλύτερης ποιότητας και οικονομικής δυνατότητας επιβάτες. Είμαι της άποψης ότι όσο πιο μικρά είναι τα κρουαζιερόπλοια τόσο οι επιβάτες έρχονται σε καλύτερη επαφή με τους τοπικούς παράγοντες των κάθε νησιών.
Είμαστε ένα brand το οποίο, όπως και να το κάνουμε, προσφέρει ποιότητα. Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι προσφέρουμε στους πελάτες μας επτά διαφορετικά είδη μαξιλαριών για να διαλέξουν και δύο διαφορετικά είδη στρωμάτων. Για την εξειδίκευσή μας στις πολυτελείς κρουαζιέρες μάς ενέταξε η Royal Caribbean στον όμιλό της».
Και κατέληξε:
«Πιστεύω ότι θα αυξηθεί το ποσοστό των τουριστών που θα επιλέγουν την κρουαζιέρα για να περάσουν τις διακοπές τους. Η εταιρεία έχει συνολικά δέκα κρουαζιερόπλοια. Μέχρι το 2027 ο στόλος θα γίνει διπλάσιος. Εκεί που χτίζαμε κρουαζιερόπλοια 680 επιβατών ανεβαίνουμε πλέον στους 720».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Silversea, Ρομπέρτο Μαρτινόλι τόνισε μιλώντας στο «b.s.»:
«Ως το πρώτο υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο που απέπλευσε το 2021, το “Silver Moon” πρωτοπορεί στην επιστροφή της υπερπολυτελούς κρουαζιέρας. Αποφασίσαμε να κάνουμε homeport στην Ελλάδα, και δη στον Πειραιά, διότι η ελληνική κυβέρνηση μας έδωσε τη σωστή στήριξη.
Νομίζω ότι η ελληνική κυβέρνηση έκανε μια τεράστια προσπάθεια και είχαμε μια πάρα πολύ καλή συνεργασία χωρίς δεύτερες σκέψεις και αμφιβολίες. Είμαστε ευχαριστημένοι που βρισκόμαστε στην Ελλάδα , όπως επίσης και οι πελάτες μας. Ολα δουλεύουν ρολόι, όπως τα είχαμε σχεδιάσει. Είμαστε ευγνώμονες στην Ελλάδα γιατί μας έδωσε την ευκαιρία να επανεκκινήσουμε την κρουαζιέρα με επιτυχία».
Και προσέθεσε:
«Μας βοήθησαν επίσης οι αεροπορικές συνδέσεις του εξωτερικού με την Ελλάδα. Η χώρα σας είναι ένας πολύ όμορφος και δημοφιλής προορισμός.
Ο Πειραιάς είναι η καλύτερη λύση για εμάς. Το θέμα είναι ότι έχουμε ανακοινώσει το πρόγραμμα για τις κρουαζιέρες μας για τα επόμενα δύο χρόνια. Οπότε ό,τι αποφασίσουμε θα είναι για μετά.
Κρίνοντας από την επιτυχία αυτής της περιόδου στην Ελλάδα σίγουρα θα συνεχίσουμε να ταξιδεύουμε στη χώρα και θα επεκτεινόμαστε συνεχώς. Η σταθεροποίηση της κατάστασης στην Ανατολική Μεσόγειο θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση».
Το «Silver Moon» έχει χωρητικότητα 40.700 τόνους και μεταφορική ικανότητα 596 επιβατών. Είναι αδελφό πλοίο με το «Silver Muse» και ναυπηγήθηκε στις γιάρδες της Fincantieri στην Αγκόνα.
Η Silversea Cruises ειδικεύεται σε υπερπολυτελείς κρουαζιέρες (ultra luxury) και στις πέντε ηπείρους. Στον στόλο της υπάρχουν και τα λεγόμενα «expedition κρουαζιερόπλοια» τα οποία κάνουν δρομολόγια σε καινούριους προορισμούς, σε εξωτικά και δυσπρόσιτα για τα κλασικά κρουαζιερόπλοια μέρη, μεταξύ των οποίων και η Ανταρκτική. Πρόκειται για κρουαζιέρες που είναι όνειρο ζωής για τους περισσότερους τουρίστες.
Η εταιρεία με έδρα το Μονακό ήταν οικογενειακή μέχρι να αγοραστεί από τη Royal Caribbean. Αρχικώς ήταν ιταλικών συμφερόντων. Ιδρυτής της ήταν ο Αντόνιο Λεφέβρ ντ’ Οβίδιο, διακεκριμένος ναυτιλιακός δικηγόρος ο οποίος στην πορεία έγινε εφοπλιστής. Το 1988 αγόρασε τη Sitmar Cruises από την οικογένεια Βλάσοβ και το επόμενο έτος τη συγχώνευσε με την P&O Princess Cruises. Η Silversea Cruises ιδρύθηκε το 1994 έχοντας στον στόλο της δύο πλοία, το «Silver Cloud» και το «Silver Wind». Ο γιος του Αντόνιο, Μανφρέντι, ήταν εκείνος που επέκτεινε τον στόλο της εταιρείας. Στα πλοία της υπάρχουν μόνο σουίτες.
Διαβάστε ακόμη
Στο σφυρί το πρώτο ξενοδοχείο της Αθήνας (pics)
4+1 ρυθμίσεις για τα χρέη στην Εφορία
Γιάννης Αντετοκούνμπο: Από πρωταθλητής, μέτοχος ομάδας (pics)