Πολύφερνη νύφη θυμίζει πλέον η αμερικανικών συμφερόντων εισηγμένη στο χρηματιστήριο του NYSE, Eagle Bulk, ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου. Ήδη στο μετοχικό της κεφάλαιο έχουν εισέλθει η Danaos του δρ Ιωάννη Κούστα και από την περασμένη Παρασκευή η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη.
Η εταιρεία την οποία ίδρυσε το 2005 ο Σοφοκλής Ζούλλας και η οποία πέρασε το 2013 εν μέσω οικονομικής κρίσης στο fund της Oaktree Capital Management αποτελεί επενδυτική ευκαιρία αφού οι αναλυτές αλλά και οι πλοιοκτήτες εκτιμούν ότι τα επόμενα χρόνια η ναυλαγορά ξηρού φορτίου θα γνωρίσει δόξες.
Ο Αριστείδης Πίττας, την περασμένη Πέμπτη στη διάρκεια του 8ου παγκόσμιου συνεδρίου των Maritime Executives -Pireas 2023 που διοργάνωσε η Hellenic Shipbrokers Association σε συνεργασία με το Baltic Exchange, είπε:
“Αντίθετα με ότι συμβαίνει στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπου το orderbook βρίσκεται σήμερα στο 30% του εν ενεργεία στόλου, στα φορτηγά οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις αντιστοιχούν μόλις στο 8%, που είναι ίσως το χαμηλότερο ποσοστό, όλων των εποχών για αυτόν το τύπο πλοίων. Άρα δεν θα υπάρχει μεγάλη προσφορά χωρητικότητας και οι ναύλοι θα είναι σε καλά επίπεδα σε συνδυασμό και με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα οδηγήσουν πολλά πλοία στα διαλυτήρια και προσέθεσε: «Η αγορά αναμένεται να είναι καλύτερη τα επόμενα χρόνια. Και αυτός είναι ο λόγος που οι αξίες των πλοίων δεν πέφτουν».
Οι εξελίξεις
Οι εξελίξεις στην Eagle Bulk από τα μέσα του περασμένου Ιουνίου είναι καταιγιστικές. Ο δρ Ιωάννης Κούστας την Παρασκευή 16 Ιουνίου απέκτησε μέσω της Danaos 1.370.836 μετοχές της Eagle Bulk, αριθμός που αντιστοιχεί στο 9,99% της μετοχικής σύνθεσης της αμερικανικών συμφερόντων εταιρείας. Τις επόμενες ημέρας αύξηση το ποσοστότης στο 11,4%. Ακολούθησε την περασμένη εβδομάδα η είσοδος της Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη με ποσοστό 14,99%.
Ενδιαμέσως η μετοχή Eagle Bulk άρχισε να διαπραγματεύεται στο NYSE φεύγοντας από το Νasdaq. «Η συντριπτική πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιρειών με μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και “blue chip” τείνουν να διαπραγματεύονται στο NYSE, και για τους λόγους αυτούς. Θεωρούμε ότι είναι το καταλληλότερο χρηματιστήριο για εμάς.
Επίσης, λόγω του μοντέλου market making του NYSE, πιστεύουμε ότι έχουμε επωφεληθεί από τη βελτιωμένη ρευστότητα των συναλλαγών, γενικά»είχε επισημάνει στο newmoney, ο Κώστας Tσουτσοπλίδης, CFO της Εagle Bulk.
Μετά από λίγες ημέρες ηEagle Bulk Shipping Inc. Ανακοίνωσε ότι αγόρασε μετοχικό πακέτο 3, 8 εκατομμύρια κοινών μετοχών της, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το σύνολο της συμμετοχής του fund της Oaktree στο μετοχικό της κεφάλαιο σε ποσοστό περίπου 28%, έναντι συνολικού τιμήματος αγοράς περίπου 219,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο πρόεδρος της Eagle, Paul Leand, Jr., σχολίασε: «Η συναλλαγή είναι προς το συμφέρον των μετόχων μας, τόσο σε οικονομικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο. Εξασφαλίζει ότι οι μέτοχοι διατηρούν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν την αξία της επένδυσής τους στην Eagle Bulk και εξαλείφει κάθε πιθανή διαταραχή που προκύπτει από την πώληση ενός πολύ σημαντικού ποσοστού στην εταιρεία».
Από την αγορά αυτή όμως προκλήθηκε σφοδρή σύγκρουση των Αμερικανών με το δρ Ιωάννης Κούστα. Πιο συγκεκριμένα η έξοδος του fund Oaktree Capital Management, είχε ως αποτέλεσμα να ανέβει αισθητά το ποσοστό της Danaos στο 16,7% και την κατέστησε τη μεγαλύτερη μέτοχο,
Όμως το ΔΣ τηςEagle Bulk αποφάσισε να βάλει όριο 15%, στην δυνατότητα συγκέντρωσης μεριδίων και αυτό προκάλεσε τη σκληρή απάντηση της Danaos.
«Δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε πώς η απόφαση της εταιρείας να επαναγοράσει τις μετοχές της Oaktree ωφελεί όλους τους μετόχους της Eagle Bulk και αμφισβητούμε κατά πόσον οι αποφάσεις που έλαβε η εταιρεία ήταν οι πιο αποτελεσματικές, μελετημένες ή επωφελείς για όλους τους μετόχους» ανέφερε ανάμεσα σε άλλα η Danaos στην επιστολή της προς τη διοίκησης της Eagle Bulkers.
Ο πρόεδρος της Eagle, Paul M. Leand Jr, απάντησε στην Danaos τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Το Διοικητικό Συμβούλιο κατέληξε στην ομόφωνη απόφασή του να αγοράσει τις μετοχές της Oaktree Capital και να υιοθετήσει ένα σχέδιο δικαιωμάτων των μετόχων ως μέσο για την προώθηση των βέλτιστων συμφερόντων των μετόχων μας».
Η Eagle Bulk, είναι μια εταιρεία με ένα στόλο 52 bulk carriers ultramax και supramax, με συνολική χωρητικότητα 3,2 εκατ. dwt και με μέσο όρο ηλικίας κάτω των 10 ετών. (9,8 έτη). Κάτι που σημαίνει ότι ο στόλος της είναι σύγχρονος, και μόνο πέντε πλοία της έχουν ναυπηγηθεί πριν το 2010 εκ των οποίων τέσσερα το 2009 και ένα το 2008.
Η κεφαλαιοποίηση της ανέρχεται στα 466 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της 30ης Ιουνίου 2023, οι δανειακές της υποχρεώσεις στα 348 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία της εταιρείας διαμορφώνεται στα 660 εκατ. δολάρια. Τα έσοδά της στο τέλος του 2022 ήταν στα 248 εκατ. δολάρια, κατά 63 εκατ. δολάρια περισσότερα από το 2021.
Διαβάστε ακόμη
Ο πληθωρισμός «πίκρανε» την ΙΟΝ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ