search icon

Ναυτιλία

Γιατί οι εφοπλιστές με μεγάλα φορτηγά πλοία αγαπούν την Κίνα

Η αύξηση του Capesize 5TC Average τροφοδοτείται κυρίως από τη σημαντική άνοδο της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα

Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε μικτές επιδόσεις από την αρχή του 2024 με τα διάφορα τμήματα να παρουσιάζουν διαφορετικές τάσεις. Ενώ σε ορισμένους τομείς παρατηρήθηκε συνεχής ανάπτυξη ή παρέμειναν σχετικά σταθεροί, άλλοι αντιμετώπισαν προκλήσεις.

Ειδικότερα, η αγορά Capesize έχει σημειώσει αξιοσημείωτη άνοδο από τις αρχές Αυγούστου, με το Baltic 5TC Average να αυξάνεται κατά σχεδόν 41%, κλείνοντας την εβδομάδα στα 26.826 δολάρια/ημέρα. Αν και αυτό σηματοδοτεί σημαντική βελτίωση από το χαμηλό έτους που επιτεύχθηκε στα μέσα Ιανουαρίου-σχεδόν 85% άνοδος, παραμένει περίπου 25% κάτω από την κορυφή έτους που αγγίχθηκε στα μέσα Μαρτίου.

«Αυτή η αύξηση του Capesize 5TC Average τροφοδοτείται κυρίως από τη σημαντική άνοδο της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα. Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας έφτασαν τα 815 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Ομοίως, οι εισαγωγές άνθρακα αυξήθηκαν κατά 12% σε 340 εκατομμύρια τόνους επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου. Αυτή η θετική τάση ερμηνεύει μια συνολικά υγιή αγορά Capesize» αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Για τις άλλες κατηγορίες φορτηγών πλοίων σχολιάζουν:

Αντίθετα, ο τομέας των Panamax παρουσιάζει πτωτική τάση από τις 19 Μαρτίου, όταν ο μέσος όρος 5TC έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο από την αρχή του έτους στα 20.757 δολάρια/ημέρα. Ενώ ο μέσος όρος 5TC των Panamax έχει σημειώσει 10 θετικά κλεισίματα και αύξηση 19% από τις 6 Σεπτεμβρίου, όταν έφθασε στο χαμηλό του έτους, η συνολική τάση παραμένει πτωτική.

Αυτό υποδηλώνει ότι, παρά τις πρόσφατες βελτιώσεις, η αγορά Panamax εξακολουθεί να αντιμετωπίζει αντίξοες συνθήκες. Η πτωτική τάση του μέσου όρου 5TC των τελευταίων 6 μηνών επηρέασε τις τιμές των μεταχειρισμένων Panamax, με τις πρόσφατες συναλλαγές να υποδηλώνουν σημαντική διόρθωση των τιμών. Αυτή την εβδομάδα, δύο πλοία Panamax κατασκευής 2013 στην Κίνα πωλήθηκαν έναντι περίπου 18 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα. Αυτό σηματοδοτεί μια πτώση 10% σε σύγκριση με παρόμοια πλοία που πωλήθηκαν τον Αύγουστο, υποδεικνύοντας μια αλλαγή στο κλίμα της αγοράς. Οι αγοραστές γίνονται πιο επιφυλακτικοί και διαπραγματεύονται για χαμηλότερες τιμές.

Τέλος, οι τομείς Supramax και Handysize παρουσίασαν σχετικά στάσιμες επιδόσεις από την αρχή του έτους, με μικρές διακυμάνσεις. Ο μέσος όρος του Supramax 10TC διαπραγματεύεται σήμερα στα 14.256 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα. Το επίπεδο αυτό είναι περίπου 13% κάτω από το υψηλότερο επίπεδο του έτους που επιτεύχθηκε στα τέλη Απριλίου και περίπου 26% υψηλότερο από το χαμηλό του 2024 που σημειώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου. Τέλος, η Handysize 7TC Average έφθασε στο ανώτατο σημείο της στις 2 Ιανουαρίου στα 14.537 USD/ημέρα. Επί του παρόντος, βρίσκεται στα 12.730 USD/ημέρα, δηλαδή σχεδόν 25% υψηλότερα από το χαμηλό του έτους που σημειώθηκε στις 14 Φεβρουαρίου.

Διαβάστε ακόμη:

Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος): Νέες επιδόσεις ρεκόρ φέτος – Μπαίνει και στο παγωμένο τσάι

Νέα «χρυσά» ελληνικά deals με διαθέσιμα κεφάλαια άνω του 1,5 δισ. ευρώ

«Κτήμα Βασιλείου»: Προς νέο σφυρί, αλλά με ανατροπή στην τιμή για το γνωστό οινοποιείο της Νεμέας (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα 

Exit mobile version