Η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ανεβαίνει με τον BDI στις 1.944 μονάδες, σε επίπεδα που έχουν να παρατηρηθούν από τις 10 Οκτωβρίου 2022, όταν ο δείκτης βρισκόταν στις 1.944 μονάδες. Έτσι, ο BDI βρίσκεται σε υψηλό ενός έτους και 267% υψηλότερα από το χαμηλό ενός έτους των 530 μονάδων στις 16 Φεβρουαρίου 2023.
«Για την επιστροφή της αγοράς των φορτηγών- bulkers «φταίνε» οι ναύλοι των μεγάλων φορτηγών, των Capesize, καθώς έχουν αυξηθεί κατά 1.183% από τα χαμηλά του Φεβρουαρίου 2023. Ο μέσος όρος των 5 δρομολογίων T/C για το Cape είναι τώρα στα 27.445 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα, το υψηλότερο σημείο από τις 26 Μαΐου 2022» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
«Οι τιμές των Panamax, Supramax και Handysize έχουν επίσης ανακάμψει από τα χαμηλά επίπεδα του Ιουλίου 2023, αλλά η κίνησή τους δεν είναι τόσο εντυπωσιακή όσο του Capesize. Ο μέσος όρος των δρομολογίων 5 T/C για το Panamax είναι στα 14.151 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα, ο μέσος όρος των 10 T/C για το Supramax είναι στα 13.558 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα και ο μέσος όρος των 7 T/C για το Handysize είναι στα 12.144 δολάρια ΗΠΑ/ημέρα, επίπεδα που παρατηρήθηκαν για τελευταία φορά στα τέλη Μαρτίου 2023».
Όπως εξηγούν «η περίοδος χαμηλών βροχοπτώσεων ευνόησε το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος. Αυτό, μαζί με την απροσδόκητη αύξηση του Δείκτη Αγορών Μεταποίησης της Κίνας-China’s Manufacturing Purchasing Managers’ Index και τη αναλογικά με τη ζήτηση μικρή προσφορά πλοίων είναι οι κύριοι λόγοι αυτής της ισχυρής ανοδικής τάσης στην αγορά» και προσθέτουν:
«Υπάρχουν όμως και άλλα καλά νέα που δημιουργούν θετικές προοπτικές, καθώς η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Citigroup αύξησε την πρόβλεψή της για την αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Κίνας φέτος στο 5%, επικαλούμενη ισχυρότερη από την αναμενόμενη στήριξη της πολιτικής και έναν «σαφή κυκλικό πυθμένα» για την οικονομία. Η τράπεζα είχε προηγουμένως υποβαθμίσει την πρόβλεψή της στο 4,7% της ετήσιας ανάπτυξης λόγω «απογοήτευσης» για τον ρυθμό της πολιτικής στήριξης του Πεκίνου μετά την εκπνοή της ανάκαμψης μετά την Κοβίντ-19 και την επιδείνωση της κρίσης ρευστότητας στον τομέα των ακινήτων. Η Citigroup ανέφερε στην τελευταία αναβάθμισή της ότι αναμένει βελτιώσεις στη βιομηχανική παραγωγή, τις καταναλωτικές δαπάνες και τις συνθήκες του παγκόσμιου εμπορίου που θα δώσουν ώθηση στην κινεζική οικονομία και ότι η πρόσφατη στήριξη της πολιτικής, η οποία περιελάμβανε τη μείωση των απαιτήσεων για προκαταβολή ακινήτων και των επιτοκίων υποθηκών, «ξεπέρασε τις προσδοκίες».
Στην πλευρά του ουκρανικού πολέμου, το άνοιγμα του διαδρόμου σιτηρών της Μαύρης Θάλασσας από την κυβέρνηση του Κιέβου αποζημιώνει τους ριψοκίνδυνους ιδιοκτήτες που τον χρησιμοποιούν με ανώτερα κέρδη.
Ο μέσος όρος των 7 T/C για τα Handysize είναι στα 12.144 USD/ημέρα, αλλά τα handysize που επισκέπτονται τα λιμάνια της Ουκρανίας βόρεια του Δούναβη, για να μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά, κερδίζουν περισσότερα από 40.000 USD/ημέρα σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
«Η Ουκρανία εγγυάται την ασφάλεια των πλοίων, αλλά είναι σαφές ότι υπάρχει υψηλός κίνδυνος από τη ρωσική πλευρά. Για παράδειγμα, ένα μικρό πλοίο γενικού φορτίου με τουρκική σημαία χτυπήθηκε από νάρκη την περασμένη Πέμπτη στη Μαύρη Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών της Ρουμανίας, κοντά στην είσοδο της διώρυγας Sulina. Η Ελλάδα έχει προτείνει να ενώσει τις δυνάμεις της μαζί με τη Λιθουανία και την Κροατία και να χρησιμοποιήσει τα λιμάνια της στο Αιγαίο Πέλαγος ως έναν επιπλέον διάδρομο για την εξαγωγή σιτηρών, προσθέτοντας μια ακόμη εναλλακτική λύση για την Ουκρανία», τονίζουν οι αναλυτές.
Διαβάστε ακόμη
Νέο νομοσχέδιο με «ανάσες» για τα κόκκινα δάνεια
Σε ανανεωμένη τροχιά το Νέο Ψηφιακό Πλανητάριο
Αιολικά πάρκα: Ποια χώρα σχεδιάζει φόρο και γιατί
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ