Για τη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για την παγκόσμια οικονομία και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος μίλησε ο Γιάννης Ξυλάς, Ταμίας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και από 1/1/2025 Πρόεδρος της INTERCARGO, στo συνέδριο «Greener Shipping Summit November 2024» με τίτλο «Reshaping shipping: Challenges and Opportunities ahead».
Σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η απανθρακοποίηση δεν αποτελεί μονάχα έναν περιβαλλοντικό στόχο. Αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούμε, συνεργαζόμαστε και καινοτομούμε ως κλάδος».
Όπως επεσήμανε «είναι σημαντικό να θυμόμαστε τον αναντικατάστατο ρόλο της ναυτιλίας στην υποστήριξη της παγκόσμιας ευημερίας και της γεωπολιτικής σταθερότητας. Η ναυτιλία μεταφέρει σχεδόν το 90% των παγκοσμίως διακινούμενων αγαθών, διασφαλίζοντας την ευημερία δισεκατομμυρίων ανθρώπων και εξασφαλίζοντας βασικές αλυσίδες εφοδιασμού.»
Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία είπε:
«Η ελληνική ναυτιλία, ελέγχει πάνω από το 20% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου με βάση τη χωρητικότητα νεκρού βάρους και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την ΕΕ στόλου. Όντας σε μεγάλο βαθμό επικεντρωμένη στη ναυτιλία χύδην φορτίου και τη ναυτιλία tramp, είναι μοναδικά τοποθετημένη για να ανταποκριθεί σε επείγουσες ανάγκες, όπως απέδειξε ο καθοριστικός της ρόλος κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της κρίσης στην Ουκρανία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επιδείξει ισχυρή δέσμευση στην πράσινη καινοτομία. Οι Έλληνες κατέχουν επίσης την πρώτη θέση στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, με πάνω από 500 νέα πλοία, σημαντικό μέρος των οποίων είναι πλοία με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, και το 35% του υπάρχοντος στόλου εξοπλισμένο με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας» και προσέθεσε:
«Αυτά τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν την ηγετική θέση της Ελλάδας στη βιώσιμη ναυτιλία και τη δέσμευσή μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Καθώς κοιτάμε στο μέλλον, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα δεν είναι απλώς ένας περιβαλλοντικός στόχος – αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε, συνεργαζόμαστε και καινοτομούμε ως βιομηχανία. Αυτό που συζητάμε σήμερα είναι μόνο η αρχή ενός ευρύτερου μετασχηματισμού προς ένα βιώσιμο ναυτιλιακό μέλλον».
Διαβάστε ακόμη
Γιάννης Παπαθανασίου: Ο πλειστηριασμός και πώς «έχασε» γραφεία στην Κηφισίας (pics)
Κλαούντια Μπουχ: Τα εμπορικά ακίνητα σημαντικός κίνδυνος για τις τράπεζες
Τουρισμός: Οι προορισμοί-πρωταθλητές της φετινής σεζόν – Πώς έκλεισε η σεζόν τον Οκτώβριο (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα