Τα λόγια ανήκουν στον επίτιμο πρόεδρο της Intercargo Γιάννη Πλατσιδάκη ο οποίος μίλησε στη διάρκεια του 15ου Greener Shipping Summit με τίτλο «προς τα πού οδεύει η ναυτιλία την επόμενη δεκαετία» στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Συνέχισε:
«Όλοι παρατηρούμε μια ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία που επηρεάζει τις επιχειρήσεις και την καθημερινή ζωή όλων των πολιτών. Παράλληλα, η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται στην κορυφή της κοινωνικής ατζέντας. Κάθε τομέας της οικονομίας πρέπει να το λάβει σοβαρά υπόψη και σίγουρα η ναυτιλία πρέπει να το κάνει».
Ειδική αναφορά έκανε στην πράσινη μετάβαση:
«Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, θα έλεγα ότι η ναυτιλία θεωρείται ένοχη μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Η ναυτιλία έχει δεχθεί έντονη κριτική ως σημαντικός παράγοντας ρύπων. Αυτό είναι άδικο. Μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και εκπέμπει μόλις το 2,3% των παγκόσμιων εκπομπών ρύπων».
Σε δύο θεματικές ενότητες συζήτησης που συντόνισε ο Χάρης Γιαντζίκης, technical manager, Arcadia Shipmanagement, συζητώντας «Λύσεις που κατευθύνονται προς μηδενικές εκπομπές άνθρακα», ο Michael Jeppesen, promotion manager, της MAN Energy Solutions, δήλωσε ότι η εταιρεία του προχωρά σε έρευνες και αναμένει να εγκαταστήσει τον πρώτο κινητήρα αμμωνίας σε πλοίο το επόμενο έτος. «Μέχρι το τέλος του 2024, θα είμαστε σε θέση να παραδώσουμε τον πρώτο μας κινητήρα με αμμωνία, σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Έχουμε θετικά αποτελέσματα από τις δοκιμές μας. Αρκετοί κινητήρες θα είναι σε χρήση το 2025-26», δήλωσε ο Jeppesen.
Με τη σειρά του, ο Christoph Rofka, division president for medium and low speed products, Accelleron, μίλησε για την ανάγκη ευελιξίας στην ανάπτυξη προϊόντων, καθώς παρουσίασε τις προκλήσεις στην υιοθέτηση νέων καυσίμων. «Η αμμωνία, η μεθανόλη και το LNG θα είναι τα μελλοντικά καύσιμα. Μέχρι το 2030 όλα τα νεότευκτα πλοία θα έχουν δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου. Η τεχνολογία θα αναπτυχθεί ταχύτερα από τη διαθεσιμότητα αυτών των νέων καυσίμων», είπε.
Η μετατροπή των ανεπεξέργαστων δεδομένων σε αξιοποιήσιμη νοημοσύνη αναφέρθηκε από τον Γιώργο Μανδίτσιο, product owner, data analysis department, METIS Cyberspace Technology.
Ένα βασικό θέμα συζήτησης του συνεδρίου ήταν πώς η ναυτιλία μπορεί να αντιμετωπίσει την αβεβαιότητα και να προετοιμαστεί για δύσκολες μελλοντικές συνθήκες.
Ο Λευτέρης Κουκουλόπουλος, regional decarbonisation specialist του νορβηγικού νηογνώμονα DNV, δήλωσε ότι «πρέπει να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των βιομηχανιών για να εξασφαλίσουμε την καλύτερη λύση για κάθε βιομηχανία», μια άποψη που αντικατοπτρίζεται από τον Φώτη Δαλμυρά, chief executive officer, Andriaki Shipping Co Ltd που δήλωσε με τη σειρά του:
«Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να επιτευχθεί η σωστή συνεργασία είτε εντός της εταιρείας είτε με εξωτερικούς συνεργάτες».
Όσον αφορά τα χρήσιμα εργαλεία στη διαδικασία απανθρακοποίησης, ο Νίκος Λιάπης, πρόεδρος της ΕΛΙΝΤ τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναδειχθεί σε ισχυρό όπλο στην προσπάθεια να καταστεί βιώσιμη η ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί η απαλλαγή από τον άνθρακα βραχυπρόθεσμα είναι η βελτιστοποίηση των λειτουργιών των πλοίων», είπε, προσθέτοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στη μείωσητης κατανάλωσης, και στη συλλογή όλων των δεδομένων σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
«Όσον αφορά την εκπαίδευση και την απόκτηση των σωστών δεξιοτήτων, το μεγαλύτερο πρόβλημα εδώ είναι να βρεθεί το σωστό προσωπικό. Πρέπει να υπάρχει πολλή εκπαίδευση για να είμαστε σίγουροι ότι τα πληρώματα έχουν τις σωστές δεξιότητες», τόνισε.
Διαβάστε ακόμη
Φοροδιαφυγή: «Πρόστιμο» στα μετρητά και πόλεμος μεταξύ καρτών, IRIS, εμβασμάτων
Αυτά είναι τα 4 μεγαλύτερα λάθη που πρέπει να αποφύγετε στην καριέρα σας
Έρευνα: Περπατάμε λιγότερο μετά την πανδημία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ