Η ελληνική νεολαία είχε πάντα στραμμένο το βλέμμα στη θάλασσα ειδικά σε δύσκολες εποχές. Η ελληνική ναυτοσύνη και η τεχνογνωσία είναι το διαβατήριο προς την επαγγελματική αποκατάσταση των ελληνόπουλων που επιλέγουν να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.
Πρόσφατα επισκεφθήκαμε το κρουαζιερόπλοιο της TUI, το Mein Schaff 5, στο Ηράκλειο της Κρήτης όπου το χρησιμοποιεί ως λιμάνι- βάση ήτοι home port. Μας έκανε ευχάριστη εντύπωση το γεγονός ότι τρεις αξιωματικοί της γέφυρας είναι Έλληνες, ο Πλοίαρχος Γιώργος Δήμου, ο υποπλοίαρχος Γιάννης Καλαποθάκος και ο υποπλοίαρχος ασφαλείας Γιάννης Ζαφειρόπουλος, ενώ στη μηχανή όλο το πλήρωμα, είναι Έλληνες με επικεφαλής τον Α’ μηχανικό Γιάννη Μαρνέζη. Το πλοίο φιλοξενεί 2.000 επιβάτες και 800 μέλη πλήρωμα.
Μιλήσαμε τον υποπλοίαρχο Γιάννη Καλαποθάκο ο οποίος μας ξενάγησε στο πλοίο. Τον ρωτήσαμε πως αποφάσισε να ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα:
«Η πρόταση ήρθε από τον πατέρα μου. Δεν είχε καμία σχέση με τη ναυτιλία. Ήταν μηχανικός μοτοσυκλετών, αλλά είχε φίλους στη ναυτιλία. Η πρώτη μου ερώτηση είναι δύσκολο; Το πιο δύσκολο. Οπότε είπα θα το κάνω. Δεν είχα κάποια ερέθισμα από το περιβάλλον». Η ζωή του πήρε μία σειρά: «Πήγα στο Ναυτικό Λύκειο Έκανα κάποια ταξίδια ως βοηθός, τζόβενο, και μετά που ήρθαν τα ωραία με τη φοίτηση στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού και το πρώτο μπάρκο είπα: αυτή η δουλειά μου ταιριάζει δεν πρόκειται να την αλλάξω με τίποτα».
Ο Πειραιώτης Γιάννης έχει εργαστεί στον Όμιλο της Royal Caribbean, στην θυγατρική Celebrity και τώρα στην ΤUI στην οποία οι Αμερικάνοι της Caribbean έχουν το 50%.
Με αφορμή την παρουσία πολλών Ελλήνων αξιωματικών στη γέφυρα και στη μηχανή του Μein Schiff 5 τον ρωτήσαμε για εάν υπάρχουν στη βιομηχανία της κρουαζιέρας πολλοί Έλληνες αξιωματικοί:
«Υπάρχουν Έλληνες παντού στα κρουαζιερόπλοια και ειδικά στην Royal. Πιστεύω ότι ο Έλληνας είναι ο καλύτερος και ο πιο τίμιος ναυτικός» και προσέθεσε: «Η ΤUI ανήκει κατά 50% στη Royal Caribbean -Celebrity. H Celebrity είναι δημιούργημα Ελλήνων, του αείμνηστου Χανδρή. Από τότε όπως παρέμεινε το σινιάλο παρέμεινε και η φιλοσοφία για Έλληνες αξιωματικούς στα πλοία. Άλλος ένας λόγος είναι ότι για τον Έλληνα ναυτικό στο εξωτερικό έχουν μία πάρα πολλή καλή εικόνα για τη ναυτοσύνη του και την εργατικότητά του».
Όπως μας επεσήμανε το επάγγελμα του ναυτικού αποτελεί «δια βίου μάθηση», γεγονός που δεν σε αφήνει να βαρεθείς ποτέ:
«Υπάρχει πρόγραμμα από την εταιρεία όλοι οι αξιωματικοί γέφυρας και μηχανής όταν βρίσκονται σε άδεια να παρακολουθούν σεμινάρια. Στην τελευταία μου άδεια πέρασα δύο εβδομάδες στην Ολλανδία σε εκπαίδευση για τη γέφυρα και σε εξομοιωτές» και συνέχισε:
«Οι ευθύνες είναι τεράστιες. Όμως οι απολαβές, οι ψυχικές και οι υλικές είναι πολλές. Πολλές οι ευθύνες και οι γνώσεις πάνω σε πολλά θέματα που εμπλουτίζονται συνεχώς ως μία δια βίου μάθηση. Πρέπει να διαβάζεις συνεχώς, να μαθαίνεις νέα συστήματα και κανονισμούς. Όμως αλλά αυτό σε εξελίσσει στη δουλειά σου».
Ο Γιάννης Καλαποθάκος στέλνει το διό του μήνυμα στη νεολαία:
«Θα έλεγα στους νέους καις στις νέες να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα. Τα κρουαζιερόπλοια μάλιστα έχουν πολλές γυναίκες. Και συνιστώ σε κάθε παιδί αν θέλει να έχει μία σίγουρη καριέρα και ένα σίγουρα επαγγελματικό δρόμο, τότε να ακολουθήσει τη Ναυτιλία.
Αν ήμουν και πάλι 18 ετών θα ξαναέκανα το ίδιο. Θα ακολουθούσα το ναυτικό επάγγελμα».
Στη διάρκεια της ξενάγησης στη γέφυρα του πλοίου ο Γιάννης Καλαποθάκος μάς εντυπωσίασε δείχνοντάς μας πως ένα υπέρ σύγχρονο-θηριώδης πλοίο όπως το Mein Schiff 5 αντί για τιμόνι κυβερνάται πλέον με ένα μικρό joystick που το κινεί με ένα δάκτυλο! Η αποθέωση της τεχνολογίας. (Φωτό 2)
Διαβάστε ακόμα:
Beleolico: «Στην πρίζα» το πρώτο θαλάσσιο αιολικό πάρκο στη Μεσόγειο
Αντριάνο Ακάρντο (TikTok): H διάσημη πλατφόρμα μπαίνει στην ελληνική αγορά