H αύξηση του βιβλίου παραγγελιών και η αύξηση του αριθμού των ναυπηγείων που καταγράφεται σε έρευνες και αναλύσεις για την ναυτιλιακή βιομηχανία δεν προκαλεί προκαλεί ανησυχία στην αγορά.  Και αυτό συμβαίνει γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση: τη γήρανση του στόλου.

«Καθώς κοιτάμε μπροστά μέχρι το 2030, είναι προφανές ότι ένα σημαντικό μέρος των σημερινών πλοίων θα είναι άνω των δύο δεκαετιών. Αυτός ο γηράσκων στόλος παρουσιάζει μια πληθώρα προβλημάτων, από την επιχειρησιακή αποδοτικότητα έως την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, καθώς η επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για το 2030 είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Στον τομέα των χύδην φορτηγών πλοίων, σχεδόν το 30% του σημερινού στόλου, τόσο από πλευράς πλοίων όσο και από πλευράς χωρητικότητας νεκρού βάρους (DWT), θα είναι ηλικίας άνω των 20 ετών έως το 2030».

-Αυτή η τάση γήρανσης είναι ιδιαίτερα έντονη στα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων, όπως τα Supramax/Ultramax, Panamax/Kmax και Cape/Nuke, όπου το 27-28% του σημερινού στόλου θα υπερβεί τα 21 έτη ηλικίας.

Ο στόλος των δεξαμενόπλοιων βιώνει επίσης μια παρόμοια διαδικασία γήρανσης. Περίπου το 48% του σημερινού στόλου δεξαμενόπλοιων, που αντιπροσωπεύει μεταφορική ικανότητα 284,89 εκατομμύρια DWT, θα είναι άνω των 21 ετών το 2030. Σε συνδυασμό με τα 831 πλοία που θα έχουν ηλικία 19-20 ετών, καθίσταται σαφές ότι ένα σημαντικό τμήμα του στόλου των δεξαμενόπλοιων πλησιάζει στο τέλος της ζωής του.

-Τα τμήματα Panamax/LR1 και Handysize/MR1 είναι ιδιαίτερα ευάλωτα, με το 62% και το 66% του αντίστοιχου στόλου τους να αναμένεται να είναι άνω των 21 ετών έως το 2030.

-Ούτε οι στόλοι εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου δεν είναι απρόσβλητοι από αυτή την τάση γήρανσης. Το 2030, το 49% του σημερινού στόλου εμπορευματοκιβωτίων, σε όρους πλοίων και TEU, θα είναι άνω των 21 ετών. Τα μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως αυτά μεταξύ 3.000 και 7.999 TEU, επηρεάζονται ιδιαίτερα, με το 60% του σημερινού στόλου να αναμένεται να υπερβεί την ηλικία των 21 ετών.

– Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς αερίου, περίπου το 42% του στόλου θα είναι άνω των 21 ετών το 2030. Παρά την πρόσφατη έκρηξη των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων, ο ρυθμός των παραδόσεων πλοίων δεν επαρκεί για την ανανέωση του γηράσκοντος στόλου. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι θα υπάρχει σταθερός ετήσιος ρυθμός παράδοσης 1.200 νέων πλοίων μέχρι το 2030, θα είναι δυνατή η αντικατάσταση μόνο του 70% των πλοίων που θα είναι άνω των 21 ετών μέχρι τότε.

Διαβάστε ακόμη

Ελληνικό: Τα «μυστικά» της πρώτης έξυπνης βιώσιμης πόλης στην Ευρώπη – Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της LAMDA Development

Κορρές: Η «επίπονη» αναδιάρθρωση και οι νέες στρατηγικές προτεραιότητες

Η τηλεδιοίκηση πρόλαβε συρμό του Προαστιακού που πήγε να μπει από λάθος σε γραμμή του Μετρό στην Δουκίσσης Πλακεντίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα