search icon

Ναυτιλία

Γεράσιμος Καλογηράτος: Βρισκόμαστε στην αρχή του κύκλου ανόδου της αγοράς του LNG

Επενδυτικά σχέδια παραγωγής LNG που είχαν τεθεί υπό αμφισβήτηση τελικά βρίσκουν τον δρόμο της υλοποίησης, ανέφερε ο CEO της Capital Product - Μαρινάκης: Η Capital Product αγόρασε 4 υπό ναυπήγηση πλοία 

Την αισιοδοξία του για την ανοδική  πορεία της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG) εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners Γεράσιμος Καλογηράτος μιλώντας πρόσφατα  στο συνέδριο της CapitalLink με θέμα «Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και νέο ενεργειακό τοπίο».

Ειδικότερα ανέφερε ότι  «είμαστε στην αρχή του κύκλου ανόδου της αγοράς»  και εκτίμησε ότι πολλά επενδυτικά σχέδια παραγωγής LNG που είχαν τεθεί υπό αμφισβήτηση τελικά  βρίσκουν τον δρόμο της υλοποίησης λόγω συνεχούς αύξησης της ζήτησης LNG.

«Εξ αυτού του λόγου και οι τιμές του  θα κρατηθούν ψηλά» τόνισε.

Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ο κ. Καλογηράτος σημείωσε ότι θα καταγραφεί μεγάλη ζήτηση για πλοία με δίχρονες μηχανές καθώς είναι πολύ πιο σύγχρονα με χαμηλότερη κατανάλωση.

Αναφερόμενος στους στόχους για μηδενικές εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία μέχρι το 2050 υπογράμμισε ότι «ειδικά για τον ναυτιλιακό κλάδο είναι πολύ δύσκολο να έχει ένα πλήρες ορατό μονοπάτι απαλλαγής από τον άνθρακα καθώς υπάρχουν τεχνολογικές δυσκολίες και προκλήσεις».

Ωστόσο υπογράμμισε ότι «πρέπει να δεσμευθούμε με βάση τις δυνατότητες που έχουμε σήμερα και θέτουν και οι διεθνείς ρυθμιστικοί  οργανισμοί όπως και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ). Τα βήματα που γίνονται είναι στη σωστή κατεύθυνση και δεν πρέπει να υπάρχουν  πισωγυρίσματα ακόμη και αν τα μέτρα πολλές φορές δεν είναι τέλεια. Οι πλοιοκτήτες πρέπει να εμπιστευτούν τα καινοτόμα  συστήματα και είναι  σημαντικό να μην υπάρξουν  καθυστερήσεις στην υλοποίηση των στόχων γιατί κάθε πισωγύρισμα είναι αντικίνητρο για νέες επενδύσεις».

Αναφερόμενος στην ελληνική ναυτιλία  επεσήμανε  ότι έχει αποδείξει ότι καινοτομεί αξιοποιώντας κάθε τεχνολογική εξέλιξη όπως τα πλοία διπλού κύτους, τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) οι  επενδύσεις σε LNG Carriers. «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η ελληνική ναυτιλία θα εφαρμόσει ξανά καινοτόμα συστήματα, αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς στόχους» είπε.

Στη συνέχεια εξήγησε ωστόσο ότι δεν είναι αρκετές οι προσπάθειες των πλοιοκτητών για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων και εξήγησε:

«Πρέπει να μπουν στην εξίσωση και οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία και οι πάροχοι καυσίμων. Όλοι οι «παίκτες»  πρέπει να παίξουν το ρόλο τους» ανέφερε:  «Όταν πάμε στο ναυπηγείο εμείς θέλουμε να πληρώσουμε και να παραγγείλουμε τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία που είναι διαθέσιμα, όμως δεν βλέπουμε παρά μόνο σχέδια, και για να ωριμάσουν αυτά τα σχέδια χρειάζονται μηχανικοί ναυπηγοί, προμηθευτές καυσίμων, πάροχοι υποδομών. Δεν είναι μόνο οι πλοιοκτήτες χρειάζεται να είναι όλοι μαζί και αυτό είναι το σημαντικό μήνυμα.»

Διαβάστε ακόμη:

Μαρινάκης: Η Capital Product αγόρασε 4 υπό ναυπήγηση πλοία έναντι $597,5 εκατ.

Στον δρόμο για το σφυρί και το κτήμα του Δημήτρη Κοντομηνά στην Αργολίδα

Motor Oil: Άλμα με 800 MW στις ΑΠΕ – Tέλη του έτους τελειώνει το deal με την Ελλάκτωρ

Exit mobile version