© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Είναι η δεύτερη φορά που ο όμιλος επιλέγει να αντλήσει χρηματοδότηση από την ελληνική κεφαλαιαγορά. Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2021, μετά από μία από τις πιο επιτυχημένες εκδόσεις ομολογιακού δανείου, ύψους 150 εκατ. ευρώ, που κατέγραψε υπερκάλυψη κατά 5,3 φορές συγκεντρώνοντας 801,37 εκατ. ευρώ, απέδειξε τη σημαντική ανταπόκριση του επενδυτικού κοινού και την αναγνώριση της επιτυχημένης αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας.
Η CPLP είναι μέλος του ομίλου Capital, μιας παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης με ιστορία 90 ετών και αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς. Σήμερα, μέσα από τη νέα έκδοση ομολόγου, η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην «πράσινη» ναυτιλία ενισχύοντας τον στόλο της με σύγχρονα και περιβαλλοντικά φιλικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships).
Οπως εξηγεί στο «business stories» ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners LP Γεράσιμος Καλογηράτος, η απόφαση για εκ νέου έκδοση ομολογιών είναι στρατηγικής σημασίας και ενισχύει το αναπτυξιακό επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την «πράσινη» ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα με την επένδυση σε πλοία LNG συμβάλλει και στην ενεργειακή ασφάλεια σε Ελλάδα και Ευρώπη.
– Γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε σε νέα έκδοση ομολόγου τόσο σύντομα μετά την πρώτη έκδοση;
Για όλους μας στην Capital, η επιθυμία για εξέλιξη δεν σταματάει ποτέ και πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες τη στιγμή που εμφανίζονται, ιδιαίτερα σε ένα τόσο ρευστό περιβάλλον. Συνεχώς θέτουμε νέους στόχους αξιολογώντας πάντα το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούμε και μόνο με τη βεβαιότητα ότι καθετί που κάνουμε είναι σοβαρά σχεδιασμένο, μετρημένο και με ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αυτό συνέβη και με τη δεύτερη έκδοση ομολόγου που αποφασίσαμε. Η έκδοση αυτή θα μας παράσχει τη δυνατότητα, μέσα σε μια δύσκολη συγκυρία, να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη στρατηγική μετάβασή μας στην «πράσινη» και βιώσιμη ναυτιλία και να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας στην αγορά μεταφοράς LNG. H μετάβαση στην «πράσινη» ναυτιλία είναι πιο αναγκαία από ποτέ, δεδομένου του κανονιστικού πλαισίου και της κλιματικής αλλαγής, κι εμείς στην Capital έχουμε ξεκινήσει ήδη εδώ και καιρό ενισχύοντας και ανανεώνοντας σταδιακά τον στόλο μας και βελτιώνοντας δυναμικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμά μας. Βρισκόμαστε σε μια δυναμική ρότα επενδύσεων με στόλο 23 πλοίων, αποτελούμενο ως επί το πλείστον από πλοία τελευταίας γενιάς και χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος για τη μεταφορά LNG και κοντέινερ.
– Γιατί και η δεύτερη έκδοση γίνεται στην Ελλάδα;
Οπως και στην πρώτη έκδοση, έτσι και τώρα αποφασίσαμε να απευθυνθούμε μόνο σε Ελληνες ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές, καθώς πιστεύουμε στη δυναμική του ελληνικού επενδυτικού κοινού, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία των ναυτιλιακών ομολόγων ως αναπτυξιακού εργαλείου. Αλλωστε, μην ξεχνάμε ότι το Ελληνικό Χρηματιστήριο έχει ήδη δείξει το ενδιαφέρον του για την ποντοπόρο ναυτιλία με τις τρεις εκδόσεις που έχουν προηγηθεί, μία εκ των οποίων ήταν και η δική μας. Χαιρόμαστε που έχουμε ξανά τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε χρηματοδότηση της αναπτυξιακής στρατηγικής μας στη χώρα μας και να στηρίξουμε την προσπάθεια αυτή. Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την πρώτη μας έκδοση τον Οκτώβριο ήταν πολύ μεγαλύτερο των προσδοκιών μας με υπερκάλυψη κατά 5,3 φορές, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες υπερκαλύψεις εταιρικών ομολόγων στην ελληνική αγορά. Ευελπιστούμε ότι και η δεύτερη έκδοση θα έχει αντίστοιχη θετική ανταπόκριση στο ελληνικό επενδυτικό κοινό.
– Εν μέσω των προκλήσεων των τελευταίων μηνών, κρίνετε σωστή αυτή τη χρονική περίοδο για την έκδοση του ομολόγου;
Πιστεύουμε ότι ακριβώς λόγω των προκλήσεων των τελευταίων μηνών, όσον αφορά τη ναυτιλία, αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή. Ιδιαίτερα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι συσχετισμοί αλλάζουν με ταχείς ρυθμούς. Η ανάγκη των ευρωπαϊκών χωρών για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία έχει οδηγήσει σε αυξημένη ζήτηση φορτίων LNG από χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Κατάρ. Σε αυτή την προσπάθεια, η ποντοπόρος ναυτιλία, και ειδικά τα πλοία μεταφοράς LNG, αποτελούν την αναγκαία πλωτή αλυσίδα για τη μεταφορά του καυσίμου που πλέον παίζει καταλυτικό ρόλο στο κρίσιμο ζήτημα της ενεργειακής ασφάλειας και επάρκειας όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης. Οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν σήμερα πάνω από το 23% του παγκόσμιου στόλου LNG. Γι’ αυτόν τον λόγο η ελληνική ναυτιλιακή τεχνογνωσία και οι συνεχείς επενδύσεις μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην επίλυση των ζητημάτων ενεργειακής ασφάλειας που αντιμετωπίζουμε. Ετσι, είμαστε βέβαιοι ότι πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη μεταφορά LNG και την περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός μας, συμβάλλοντας παράλληλα στην ενεργειακή ασφάλεια και σταθερότητα.
– Αρα τα αντληθέντα κεφάλαια του ομολόγου θα τα αξιοποιήσετε γι’ αυτόν τον σκοπό;
Πράγματι, το ποσό του ομολόγου θα το αξιοποιήσουμε στο αναπτυξιακό επενδυτικό πλάνο που έχουμε προγραμματίσει. Αυτό σημαίνει περαιτέρω ενίσχυση και ανανέωση του στόλου μας και καθιέρωση της εταιρείας μας στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG, μια αγορά υψηλής ανάπτυξης με θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη.
– Είστε μια εταιρεία που συστηματικά επενδύει σε αυτό που λέμε «πράσινη ναυτιλία» ενισχύοντας τον στόλο σας με σύγχρονα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG). Ποιες είναι οι ευκαιρίες στην αγορά αυτή; Δεν θεωρείτε ότι με όσα συμβαίνουν σε γεωπολιτικό επίπεδο υπάρχουν αντίστοιχα και ρίσκα που μπορεί να ενταθούν περαιτέρω λόγω της ύφεσης της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά και της αύξησης του πληθωρισμού;
Είναι στρατηγική επιλογή μας να επενδύσουμε συστηματικά τα τελευταία χρόνια στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG και σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αξιοποιούν τις τελευταίες τεχνολογίες στη μείωση των αερίων θερμοκηπίου όπως εξελιγμένα συστήματα πρόωσης, νέο σχεδιασμό γάστρας, συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, λίπανση της γάστρας με αέρα, δυνατότητα σύνδεσης του πλοίου με το δίκτυο ηλεκτρισμού κατά τον ελλιμενισμό και πολλά άλλα. Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου μας αποτελεί προτεραιότητα, καθώς εξασφαλίζει την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, αφού μας επιτρέπει να είμαστε μπροστά από τις απαιτήσεις τού όλο και εξελισσόμενου κανονιστικού πλαισίου και να παρέχουμε στους πελάτες μας, αλλά τελικά και στους καταναλωτές μεταφορικό έργο με μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα.
Η είσοδος στον κλάδο του LNG το 2021 πηγάζει από την έμφυτη τάση μας να παρακολουθούμε στενά τις ανάγκες της διεθνούς ναυλαγοράς αλλά και συνολικά τις μεταβολές που πραγματοποιούνται τόσο σε οικονομικό όσο και σε γεωπολιτικό επίπεδο. Η αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG είναι μια αγορά υψηλής ανάπτυξης με θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, δεδομένου ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο αναμένεται να διαδραματίσει καίριο ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη σε καθαρές μηδενικές εκπομπές (net zero). Η Ε.Ε. τον Φεβρουάριο του 2022 ενέταξε το φυσικό αέριο στις πηγές ενέργειας, υπό το πλαίσιο του EU Taxonomy, και ως αποτέλεσμα αναμένεται σημαντική ανάπτυξη στις υποδομές φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ε.Ε. αναγνωρίζει πλέον το φυσικό αέριο ως στρατηγικό στην προσπάθεια μείωσης των ρύπων που συντελούν στην υπερθέρμανση του κλίματος. Μέχρι σήμερα, η απόφασή μας για διαφοροποίηση μέσω της επέκτασης στην αγορά LNG έχει αποδειχθεί πολύ επίκαιρη, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς ναυλώσεων LNG και οι αξίες των πλοίων LNG/C έχουν αυξηθεί σημαντικά. Φυσικά, κάθε αγορά έχει εκτός από τις ευκαιρίες της και ρίσκο. Ωστόσο, στην Capital Product Partners LP έχουμε αναπτυχθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά τις εξωτερικές πιέσεις και τυχόν προκλήσεις επιδεικνύοντας μέχρι σήμερα μεγάλη ανθεκτικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι με τη διαφοροποίηση των επενδύσεών μας έχουμε καταφέρει να αντισταθμίσουμε το ρίσκο καθώς ακόμα και σήμερα, σε μια αγορά υψηλής μεταβλητότητας, η κερδοφορία μας συνεχίζει να αυξάνεται.
– Σε έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από διακυμάνσεις, ως εταιρεία καταγράφετε μια διαχρονικά αναπτυξιακή οικονομική πορεία. Πώς το επιτυγχάνετε αυτό;
Εχουμε επιλέξει ως εταιρεία να λειτουργούμε βασιζόμενοι σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές, γεγονός που μας παρέχει ανθεκτικότητα απέναντι στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της παγκόσμιας ναυλαγοράς. Χάρη στη συνεπή στρατηγική μακροχρόνιων ναυλώσεων των πλοίων μας σε κορυφαίες διεθνώς ενεργειακές εταιρείες και μεταφοράς κοντέινερ, επιτυγχάνουμε διαχρονικά σταθερές χρηματοροές. Αξίζει να σημειώσω ότι η τρέχουσα μέση διάρκεια χρονοναύλωσης για τον στόλο μας είναι 10,1 έτη, λαμβάνοντας υπόψη τα δικαιώματα των ναυλωτών για επέκταση της διάρκειας των συμβολαίων μας, προσφέροντας υψηλό βαθμό βεβαιότητας στους μετόχους μας για τα μελλοντικά έσοδα της εταιρείας μας.
– Τι ακριβώς σηματοδοτεί η ανανέωση του στόλου σας;
Η ποντοπόρος ναυτιλία έχει δύο μεγάλες προκλήσεις μπροστά της. Η πρώτη είναι η μετάβαση στο λεγόμενο «net zero» και η δεύτερη πρόκληση είναι το digitalization. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και η καινοτομία είναι η οριστική απάντηση και στις δύο αυτές προκλήσεις. Ιδιαίτερα μάλιστα για τη μετάβαση στο net zero, όπου αντίθετα ίσως με άλλους κλάδους της παγκόσμιας βιομηχανίας δεν υπάρχει ορατό τεχνολογικό μονοπάτι, έχουμε την υποχρέωση να επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες προκειμένου να βοηθήσουμε την έρευνα και την ανάπτυξη για να βρεθούν τεχνολογικές λύσεις που θα μας φέρουν πιο κοντά στον στόχο μας.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η Capital Product Partners υλοποιεί από το 2021 έως το 2023 ένα διευρυμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολάρια, με τις νέες επενδύσεις σε εξαγορά πλοίων μόνο για την περίοδο Οκτώβριος 2022 – Μάιος 2023 να ανέρχονται σε 597,5 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για ένα από τα δυναμικότερα επενδυτικά προγράμματα υπό υλοποίηση, το οποίο υποστηρίζει τη στρατηγική μετάβασή μας στην «πράσινη» ναυτιλία, επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, καθώς ανανεώνουμε τον στόλο μας και αυξάνουμε το αποτύπωμά μας στην αγορά LNG.
Είναι χαρακτηριστικό ότι χάρη στην καύση φυσικού αερίου στα πλοία LNG έχουμε καταφέρει να μειώσουμε κατά 23% (σε σχέση µε τα συµβατικά καύσιµα) την εκποµπή αερίων ρύπων. Παράλληλα, ως εταιρεία και όμιλος υποστηρίζουμε ενεργά την έρευνα για την εύρεση νέων λύσεων απαλλαγής από τη χρήση άνθρακα, όπως η χρήση βιοκαυσίμων, της αμμωνίας, και έχουμε δεσμευτεί να συμβάλουμε στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του κλάδου.
Διαβάστε ακόμη:
«Υπερέσοδα» 875 εκατ. ευρώ οδηγούν σε νέες επιδοτήσεις για καύσιμα και ενέργεια
Χρηματοδότηση με σταθερό επιτόκιο από 0,35% για την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάρκων