Στη μακρόχρονη χρονοναύλωση πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προχώρησε η εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά της Νέας Υόρκης, Navios Maritime Partners L.P. συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου με έδρα το Μονακό.
Η διάρκεια των χρονοναυλώσεων κυμαίνεται από 35 έως 36 μήνες με μέσο όρο ημερήσιου ναύλου τα 41.723 δολάρια. Η χρονοναύλωση έχει την ακόλουθη μορφή: Τον πρώτο χρόνο ο ημερήσιος ναύλος ανέρχεται σε καθαρά έσοδα στα 54.313 δολάρια, τον δεύτερο χρόνο τα 45.425 δολάρια και για τους υπόλοιπους 11 μήνες στα 23.972 καθαρά κέρδη ανά ημέρα.
Τα νέα χροναυλοσύμφωνα θα αρχίσουν να ισχύουν με τη λήξη των υφιστάμενων. Ήτοι, μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου του 2021.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι όγκοι του παγκόσμιου εμπορίου αναμένεται να αυξηθούν κατά 8,4% το 2021 και επιπλέον 6,5% το 2022.
Τα κέρδη των εταιρειών με στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι μεγάλα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Το κόστος των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ιδιαίτερα από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη διατηρείται σε υψηλά επίπεδα δημιουργώντας οικονομικά προβλήματα στις επιχειρήσεις.
Ειδικά το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς από την Ασία έχει υπερτριπλασιαστεί και αυτό έχει δημιουργήσει ανησυχίες στην Ευρώπη, που βλέπει να ενδυναμώνεται συνεχώς ο ρόλος που διαδραματίζει η Κίνα στην παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας.
Το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ 40 ποδών από την Ασία στην Ευρώπη έχει αυξηθεί από τα 2.000 δολάρια τον Νοέμβριο του 2020 σε περισσότερα από 9.000 δολάρια και αυτό οφείλεται στη μεγάλη έλλειψη κοντέινερ.
Δεν υπάρχουν εμπορευματοκιβώτια άδεια για να μεταφέρουν τον ολοένα αυξανόμενο εμπορικό όγκο.
Διαβάστε ακόμα
ΙΟΒΕ: Ενισχύθηκε τον Μάιο ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία
Γαλλία: Πρόστιμο €1 εκατ. επιβλήθηκε στην IKEA Γαλλίας – Κατασκόπευε εργαζομένους της
Yπεκμισθώσεις – Κουρεμένα ενοίκια: Εκδόθηκε η απόφαση που λύνει το πρόβλημα