Ο Φραγκίσκος Κανελλάκης εκπροσωπεί τη νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών. Οι δημόσιες εμφανίσεις του είναι σπάνιες.
Για αυτό και όταν μιλάει προσελκύει το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής αγοράς. Οι απόψεις του για την τρέχουσα εικόνα της ναυτιλίας είναι ενδιαφέρουσες:
«Ζούμε δραματικές αλλαγές. Ο πληθωρισμός ήρθε για να μείνει. Αλλαγές προήλθαν από πολιτικές παρεμβάσεις. Οι κυρώσεις που επιβάλλονται θα οδηγήσουν αναπόφευκτα στη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων. Πρέπει να σεβόμαστε τις κυρώσεις αλλά κάνουν πολύπλοκή τη δουλειά μας. Με όλες τις γεωπολιτικές αλλαγές και την ενεργειακή κρίση αυξάνει η αξία των πλοίων και ειδικά των LNG. Δεν είναι τόσο ότι ανεβαίνουν οι ναύλοι αφού τα περισσότερα LNG βρίσκονται σε μακροχρόνιες ναυλώσεις με μέσο όρο τα επτά έτη. Τραπεζίτες μου λένε ότι πλέον κοιμούνται ήσυχα το βράδυ μετά από πολλά χρόνια. Πιστεύουν ότι η ναυτιλία είναι ο καλύτερος τομέας σήμερα για επενδύσεις».
Πρόσφατα με αφορμή την παραλαβή από την Panteon Tankers Μanagement Ltd συμφερόντων Άννας Αγγελικούση και των γιών της Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη, των δύο νεότευκτων δεξαμενόπλοιων suezmax, “Sea Onyx” και το “Sea Sapphire”, νηολογημένα στην ελληνική σημαία σχολίασε:
“Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί προτεραιότητα της διοίκησης της Pantheon Tankers, καθώς και η διαδικασία απαλλαγής των στόλων μας από τον άνθρακα”, δήλωσε ο Φραγκίσκος Κανελλάκης, διευθυντής της Pantheon Tankers Management Ltd:
“Τα δεξαμενόπλοια suezmax που κατασκευάζονται στη ναυπηγική εταιρεία New Times Shipbuilding είναι φιλικά προς το περιβάλλον, και οι προδιαγραφές τους υπερβαίνουν τις απαιτήσεις του ΙΜΟ. Καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής αυτών των πλοίων, η συμβολή και η εκτεταμένη εμπειρία του νορβηγικού νηογνώμονα DNV σε τέτοιου είδους προδιαγραφές ήταν καθοριστικής σημασίας, ιδίως όσον αφορά τις λύσεις εναλλακτικών καυσίμων”.
Τα δύο δεξαμενόπλοια είναι τα πρώτα πλοία που παραδίδονται στην Ελλάδα και έχουν κατασκευαστεί με προδιαγραφές του νορβηγικού νηογνώμονα DNV Fuel Ready για καύσιμα αμμωνίας και LNG.
Επιπλέον, και τα δύο πλοία είναι εξοπλισμένα με συστήματα για τον έλεγχο και τον περιορισμό των λειτουργικών εκπομπών και απορρίψεων (σημείωση Clean), με εγκαταστάσεις για την απομάκρυνση των SOx και τη μείωση των εκπομπών NOx και έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της MARPOL Tier III για τις εκπομπές NOx (σημείωση ER(EGCS Open, SCR, TIER III).
“Οι πρόσφατες παραδόσεις της Pantheon δείχνουν και πάλι πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πρωτοπόροι στον παγκόσμιο μαραθώνιο της απεξάρτησης από τον άνθρακα”, δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, Senior Vice President – Regional Manager SE Europe, Middle East & Africa, DNV Maritime.
Η Pantheon Tankers έχει πλέον έναν στόλο από 40 πλοία.
Μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα, από τις 16 Σεπτεμβρίου παρέλαβε οκτώ δεξαμενόπλοια ολοκληρώνοντας το ναυπηγικό της πρόγραμμα.
Η νέα γενιά
Στις 18 Οκτωβρίου του 2013, στη ναυτιλιακή εφημερίδα «Tradewinds» δημοσιεύτηκε ένα μονόστηλο άρθρο με τίτλο, σε ελεύθερη μετάφραση: «Οι διάδοχοι της νέας γενιάς στις εταιρείες Alpha και Amethyst».
Εκεί έγινε για πρώτη φορά ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι οι δύο, τότε, ναυτιλιακές εταιρείες πέρασαν στη νέα γενιά, που είναι τα τρία παιδιά που απέκτησε το ζευγάρι. Ο πρωτότοκος γιος, ο Φραγκίσκος, που έχει το όνομα του παππού Κανελλάκη, σπούδασε οικονομικά στο University of York και πήρε μάστερ στο Imperial College του Λονδίνου είναι διευθυντής στο εμπορικό και οικονομικό τμήμα της Alpha Tankers & Freighters. Ο αδελφός του, Αντώνης, σπούδασε χημικός μηχανικός. Άρχισε να ασχολείται με τις ναυλώσεις στο γραφείο που εδρεύει στο Λονδίνο. Η εταιρεία ονομάζεται Agelef Shipping και εξυπηρετούσε τους στόλους τόσο της Alpha Tankers & Freighters όσο και του Γιάννη Αγγελικούση. Η μοναχοκόρη του ζευγαριού, η Μαρία, που είναι δίδυμη με τον Αντώνη, επέλεξε να ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα της και σπούδασε νομικά στο University College of London.
Όπως έχει επισημάνει η Άννα Αγγελικούση, η νέα γενιά σκοπεύει να διατηρήσει τα υψηλά στάνταρ της οικογενειακής επιχειρηματικής παράδοσης χωρίς να παραβλέψει τα ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν για επέκταση της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη:
Blueground: Ο υποψήφιος ελληνικός «μονόκερος» που προσδοκά διπλασιασμό εσόδων το 2023
Αποθεματικό €1,5 δισ. στον προϋπολογισμό για πρόσθετα μέτρα το 2023