search icon

Ναυτιλία

«Φουσκοθαλασσιές» στις ναυλαγορές από την απότομη μείωση σε εξαγωγές και εισαγωγές στην Κίνα

Σε όρους δολαρίου, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 14,5% σε ετήσια βάση, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 12,4%, η μεγαλύτερη πτώση από τον Ιανουάριο του 2023 - Δείτε γραφήματα

Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρουσίασε απότομη μείωση των εξαγωγών και των εισαγωγών της τον Ιούλιο σε όρους αξίας εμπορευμάτων, επιβαρύνοντας την παρατεταμένη ύφεση του εμπορίου.

Σε όρους δολαρίου, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 14,5% σε ετήσια βάση, η πιο απότομη πτώση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοιού τον Φεβρουάριο του 2020, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 12,4%, η μεγαλύτερη πτώση από τον Ιανουάριο του 2023, όταν το κύμα λοιμώξεων έπληξε την ηπειρωτική χώρα.

«Η μείωση αυτή είναι μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, αν λάβουμε υπόψη ότι οι τιμές των κυριότερων βασικών εμπορευμάτων έχουν μειωθεί σημαντικά σε ετήσια βάση, με την τιμή του άνθρακα να έχει μειωθεί κατά 65%, ενώ οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος, του χάλυβα και του αργού πετρελαίου έχουν μειωθεί κατά περίπου 9%, 10% και 13% αντίστοιχα» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο, οι κινεζικές τράπεζες χορήγησαν τα λιγότερα μηνιαία δάνεια από το 2009, γεγονός που υποδηλώνει τη συνεχιζόμενη υποτονική ζήτηση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και αυξάνει την πιθανότητα διαρκών αποπληθωριστικών πιέσεων. Οι τράπεζες χορήγησαν μόνο 345,9 δισεκατομμύρια RMB (47,8 δισεκατομμύρια δολάρια) σε νέα δάνεια τον Ιούλιο, από 3 τρισεκατομμύρια RMB τον Ιούνιο».

Ωστόσο, σύμφωνα με την ανάλυση, «-όσον αφορά τις ποσότητες, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση τόσο των κύριων εισαγωγών όσο και των εξαγωγών της Κίνας. Πιο συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, η Κίνα εξήγαγε 39.796.000 τόνους προϊόντων χάλυβα, σχεδόν 28% περισσότερο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.

Παρόμοια αύξηση σημειώθηκε και στις κύριες εισαγωγές της Κίνας. Κατά τους πρώτους 7 μήνες του 2023, η Κίνα αύξησε ελαφρώς τις εισαγωγές σιτηρών κατά 5% και τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος κατά 7% σε 96.959.000 τόνους και 669.456.000 τόνους αντίστοιχα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.

-Οι εισαγωγές άνθρακα και λιγνίτη της Κίνας ανήλθαν σε 39.260.000 τόνους κατά το πρώτο 7μηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 90% σε σύγκριση με τις εισαγωγές του Ιανουαρίου έως τον Ιούλιο του 2022, με την ελπίδα ότι η αύξηση μπορεί να συνεχιστεί με σταθερό ρυθμό για το υπόλοιπο του έτους λόγω των ευνοϊκών τιμών της διεθνούς αγοράς και της πολιτικής μηδενικών δασμών της χώρας.

Τα προϊόντα χάλυβα ήταν το εμπόρευμα που μειώθηκε τόσο από άποψη ποσότητας όσο και από άποψη αξίας, καθώς οι εισαγωγές προϊόντων χάλυβα της Κίνας μειώθηκαν σε 4.419.000 τόνους από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, σχεδόν 33% χαμηλότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.

Επιπλέον, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, η Κίνα εισήγαγε 4.504.000 τόνους διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ παράλληλα αύξησε τις εισαγωγές αργού πετρελαίου κατά 12% σε 43.686.000 τόνους».

Το παράδοξο της μείωσης της αξίας των κινεζικών εισαγωγών αλλά της αύξησης της ποσότητας δεν άφησε ανεπηρέαστες τις εμπορικές θαλάσσιες διαδρομές της Κίνας. Εξετάζοντας τα σημαντικότερα ναύλα από το Baltic Exchange, από τις 10 Αυγούστου, το ταξίδι Capesize Κίνα – Βραζιλία με επιστροφή έχει αυξηθεί κατά περίπου 15% σε ετήσια βάση.

Περνώντας στα Panamax  το κυκλικό ταξίδι Νότα Κίνα- Ινδονησία  round voyage (BPI-P5_82) πλήρωνε 7.747 USD/ημέρα στις 10 Αυγούστου 2023, σχεδόν 51% χαμηλότερα σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

Κατά την ίδια περίοδο, οι ναύλοι Supramax έχασαν δυναμική σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Πιο συγκεκριμένα, το ταξίδι από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Κίνα – Νότια Ιαπωνία (BSI- S1C_58), το ταξίδι από τη Βόρεια Κίνα προς τη Δυτική Αφρική (BSI – S3_58) και το ταξίδι από τη Νότια Κίνα μέσω Ινδονησίας προς τη Νότια Κίνα (BSI-S10_58) έχουν μειωθεί κατά περίπου 46%, 66% και 47% αντίστοιχα.

Στο Handysize, το ταξίδι Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία προς τη Νοτιοανατολική Ασία (BHSI – HS7_38) και το ταξίδι Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία προς Βόρεια Κίνα-Νότια Κορέα-Ιαπωνία (BHSI – HS6_38) έχουν μειωθεί κατά περίπου 60% το καθένα κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους.

Δεξαμενόπλοια

Από την άλλη πλευρά, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία καθώς και οι δυτικές κυρώσεις έδωσαν ώθηση στην  αγορά μεταφοράς υγρών φορτιών, εκτοξεύοντας στα ύψη τις τιμές των ναύλων.

Εστιάζοντας τις διαδρομές των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου της Κίνας, οι διαδρομές Δυτικής Αφρικής προς Κίνα (BDTI-TD15), Κόλπου των ΗΠΑ προς Κίνα (BDTI-TD22) και Κόλπου της Μέσης Ανατολής προς Κίνα (BDTI-TD3) αυξήθηκαν κατά 60%, 88% και 28% αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη

Έρχονται 10 ειδικές φορολογικές ελαφρύνσεις για το 2023 και μετά

Η «περιοχή-άβατο» με το μέσο ενοίκιο να φτάνει τα €5.100 τον μήνα

ACS: Αυτό είναι το logistics hub των 45+ εκατ. ευρώ – Σχέδιο για 200+200 SmartPoint Lockers (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version