Το πρώτο σημαντικό βήμα για την χαρτογράφηση της θαλάσσιας ρύπανσης έκανε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Eyesea.
Χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής και την υποστήριξη ναυτικών, πλοιοκτητών, εφοπλιστών και όλων των επαγγελματιών της ναυτιλίας για τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων για τη ρύπανση των ωκεανών, δοκίμασε με επιτυχία την εφαρμογή “pollution-mapping” μέσω πλοίων της ποντοπόρου ναυτιλίας. Την εφαρμογή χρησιμοποίησαν μέλη του πληρώματος φορτηγού πλοίου μίας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών φορτηγού ναυτιλίας στον κόσμο της Oldendorff Carriers. Η συλλογή πληροφοριών έγινε ενώ το πλοίο έπλεε κοντά στη Φλώριδα. Επίσης χρησιμοποιήθηκε και ναυτικούς πλοίου της Union Marine Management Services (UMMS)κοντά στις ακτές της Γουινέας αλλά και της Σενεγάλης.
Ο Graeme Somerville-Ryan, ιδρυτής του Eyesea δήλωσε: «Οι πετυχημένες δοκιμές από τα πλοία της Oldendorff Carriers και UMMS έδειξε πόσο εύκολο είναι για τους ναυτικούς είναι να μας βοηθήσουν να χαρτογραφήσουμε με ακρίβεια την παγκόσμια θαλάσσια ρύπανση καταγράφοντας δεδομένα παρατήρησης με τη μορφή φωτογραφιών με σήμανση GPS μέσω της εφαρμογής μας. Χρειάζονται κυριολεκτικά λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα για την καταγραφή» και προσέθεσε:
«Το επόμενο βήμα είναι η κλιμάκωση των καταγραφών ανά θαλάσσια εμπορική διαδρομή και η δημιουργία πολλαπλών δεδομένων, ώστε να μπορέσουμε παράγουμε λεπτομερείς χάρτες και διαγράμματα που θα υποστηρίζουν στοχοθετημένες ενέργειες εκκαθάρισης και θα επιτρέπουν τη λήψη αποφάσεων πολιτικής βάσει τεκμηρίων.»
Σε πρώτη φάση περίπου 60 εμπορικά πλοία θα συμμετάσχουν στις θαλάσσιες δοκιμές της έκδοσης beta της εφαρμογής Eyesea.
«Με την πλήρη υποστήριξη της ναυτιλιακής κοινότητας πιστεύουμε ότι η Eyesea είναι ένας game changer για την παγκόσμια θαλάσσια ρύπανση», δήλωσε ο Graeme Somerville-Ryan και προσέθεσε:
«Όλοι όσοι, από τη ναυτιλία, συμμετέχουν σε αυτό το έργο θέλουν να αντιμετωπίσουν τη θαλάσσια ρύπανση με πιο συστηματικό, αποτελεσματικό και ποιοτικό τρόπο από ό, τι είναι δυνατόν σήμερα. Αυτό ήταν το σημείο εκκίνησής μας. Η λύση την οποία βρήκαμε ήταν να δημιουργήσουμε την πρώτη παγκόσμια βάση δεδομένων για τη ρύπανση των ωκεανών».
Ο Somerville-Ryan είπε ότι έχει εντυπωσιαστεί από την υποστήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας:
«Μόλις εξήγησα τι ήθελα να πετύχω, η απάντηση από τη ναυτιλιακή βιομηχανία ήταν φανταστική. Τώρα θέλουμε να δημιουργήσουμε το δίκτυο υποστήριξής μας γιατί, φυσικά, όσο περισσότερα πλοία και πλήρωματα εμπλακούν τόσο καλύτερα θα είναι τα δεδομένα και τόσο πιο ενημερώμενοι θα είναι οι χάρτες» και προσέθεσε:
«Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι – είναι μια μεγάλη ακτή και ένας μεγάλος ωκεανός. Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη μόλυνση στη θάλασσα μόνο με τη συμμετοχή όλων, βοηθώντας όσο μπορούν».
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αναφοράς Eyesea χρηματοδοτήθηκε από την ChartWorld, τον κορυφαίο πάροχο τεχνολογίας ψηφιακής πλοήγησης στον κλάδο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Steven Schootbrugge και ο Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης Oliver Schwarz έχουν δεσμεύσει μεγάλα κεφάλαια για την υλοποίηση της πρωτοβουλίας.
Η Eyesea δίνει στους ναυτικούς έναν διαφορετικό ρόλο. Μπορούν τώρα να είναι τα «μάτια του ωκεανού». Οι προστάτες της θάλασσας.
Διαβάστε ακόμη:
«Πράσινο φως» από την ΕΕ για «κούρεμα» κατά 50% στα δάνεια της Επιστρεπτέας 1-3
Αντόνιο Περκάσι: Ποιο είναι το νέο αφεντικό της ΝΙΚΕ στην Ελλάδα που ψάχνει ήδη προσωπικό (pics)
Ελλάκτωρ: Έπιασε δουλειά η διοίκηση – Άρχισε η στελέχωση των θυγατρικών