Οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες | ECSA και η Sea Europe με κοινή δήλωση τους καλούν την Επιτροπή να συμπεριλάβει τον ναυτιλιακό τομέα στη Στρατηγική Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας καθώς και στο Σχέδιο Επενδύσεων για Βιώσιμη Μεταφορά (STIP).

Οι δύο οργανισμοί επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους να συνεργαστούν για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ και να ενισχύσουν τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του ναυτιλιακού τομέα της Ευρώπης.

«Σήμερα, οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες και τα Ευρωπαϊκά ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού ενώνουν τις δυνάμεις τους και καλούν την Επιτροπή να συμπεριλάβει τον ναυτιλιακό τομέα στην επερχόμενη Στρατηγική Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας και το Σχέδιο Επενδύσεων για Βιώσιμη Μεταφορά. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι μια ιστορία επιτυχίας. Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 35% του παγκόσμιου στόλου, ενώ το ΑΕΠ της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών | ECSA.

«Η Ευρώπη χρειάζεται ισχυρά, καινοτόμα και διεθνώς ανταγωνιστικά ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Η Ευρώπη έχει παγκόσμια ηγεσία σε σύνθετους τύπους πλοίων και κατασκευή ναυτιλιακού εξοπλισμού, αλλά πρέπει να είναι πιο ανθεκτική και λιγότερο εξαρτημένη από ξένες χώρες. Μια επιδραστική ναυτιλιακή βιομηχανική στρατηγική που θα επιτρέψει στην Ευρώπη να εδραιώσει την παγκόσμια ηγεσία της, ενώ θα ανακτήσει στρατηγικές αγορές για την Ευρώπη, είναι κρίσιμη για το μέλλον της Ευρώπης», δήλωσε ο Christophe Tytgat, Γενικός Γραμματέας της Sea Europe.

Πιο συγκεκριμένα, η κοινή δήλωση προτείνει:

  1. Ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας του τομέα ναυτιλιακής κατασκευής της Ευρώπης (δηλαδή των Ευρωπαϊκών ναυπηγείων και κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού) μέσω μιας επιδραστικής Ευρωπαϊκής Βιομηχανικής Στρατηγικής, όπως αναφέρεται στην Επιστολή Αποστολής της Προέδρου της Επιτροπής προς τον Επίτροπο Μεταφορών. Ένας πιο ανταγωνιστικός τομέας ναυτιλιακής κατασκευής στην Ευρώπη θα ωφελήσει επίσης ολόκληρο τον ναυτιλιακό τομέα της Ευρώπης και θα είναι κρίσιμος για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ και του IMO.
  2. Διατήρηση ενός διεθνώς ανταγωνιστικού τομέα ναυτιλίας στην Ευρώπη μέσω ενός ενιαίου κανονιστικού και φορολογικού πλαισίου.
  3. Στήριξη των Ευρωπαϊκών ναυπηγείων και των Ευρωπαϊκών κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού μέσω οικονομικών κινήτρων που θα ενθαρρύνουν τη ζήτηση για πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, αναβαθμίσεις και καθαρές τεχνολογίες στην Ευρώπη, και με την ενίσχυση των επενδύσεων για την αναβάθμιση των διαδικασιών των ναυπηγείων και της ναυτιλιακής κατασκευής.
  4. Εισαγωγή δεσμευτικών υποχρεώσεων για την παραγωγή και κατασκευή καθαρών καυσίμων στην Ευρώπη σύμφωνα με τους στόχους του Νόμου για τη Βιομηχανία Μηδενικών Εκπομπών, μέσω του Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμη Μεταφορά. Η βεβαιότητα για τα καθαρά καύσιμα θα προωθήσει επίσης τις επενδύσεις στη ναυτιλιακή κατασκευαστική βιομηχανία της Ευρώπης.
  5. Διευκόλυνση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση – μέσω δημόσιας χρηματοδότησης και ιδιωτικών επενδύσεων – για ναυτιλιακές επενδύσεις που υποστηρίζουν τη μετάβαση στην ενέργεια και την ψηφιοποίηση. Ιδιαίτερα, τα έσοδα από το ΕΤΣ της ΕΕ, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, πρέπει να κατευθύνονται καλύτερα στη μετάβαση στην ενέργεια του ναυτιλιακού τομέα, υποστηρίζοντας επίσης τις επενδύσεις σε καθαρά καύσιμα και την ενίσχυση της ζήτησης για πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμη

Το φαγητό που πετάτε στον κάδο θα μπορούσε να φορτίσει 13 φορές ένα κινητό

Μασούτης: Ανοιξε το πρώτο Masvision στην Αττική – Συνεχίζονται οι συζητήσεις με την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Το στοίχημα των Τούρκων της Vakko στην ελληνική αγορά με «σύμμαχο» τον Λάκη Γαβαλά (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα