Τη διάθεση των εσόδων από το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS) για τη δημιουργία ενός ταμείου το οποίο θα στηρίξει την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας ζητούν για μία ακόμη φορά 12 κορυφαίοι διεθνώς φορείς του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου και προμηθευτές καυσίμων.

Ανάμεσά τους και η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA) στην οποία συμμετέχει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μαζί με άλλες 18 εφοπλιστικές Ενώσεις που έχουν έδρα την ΕΕ και τη Νορβηγία και οι οποίες ελέγχουν συνολικά το 39,5% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, συνεισφέροντας ετησίως στο ΑΕΠ της ΕΕ 149 δισεκατομμύρια ευρώ και προσφέροντας δύο εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε θάλασσα και στεριά.

Πιο συγκεκριμένα, δημοσίευσαν χθες ανακοίνωση μαζί με 11 ακόμα φορείς του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου και προμηθευτές καυσίμων με την οποία ζητείται η δέσμευση των εσόδων που θα προέλθουν από την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU ETS), ενόψει των τελικών διαπραγματεύσεων που θα αρχίσουν άμεσα μεταξύ των θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Στόχος είναι η χρηματοδότηση δράσεων που θα συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, που παρουσιάζει και τις μεγαλύτερες δυσκολίες σε σχέση με άλλους κλάδους της οικονομίας» επισημαίνει με σχόλιό της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Η ανακοίνωση εκδόθηκε εν όψει των διαπραγματεύσεων λύσεων για την αναθεώρηση του ETS που εισέρχονται σήμερα στην τελική ευθεία.

«Η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των τιμών των καθαρών-αποιεομένων καυσίμων και των συμβατικών, και η χρηματοδότηση της καινοτομίας και της ανάπτυξης τεχνολογιών καθαρής ενέργειας θα είναι ζωτικής σημασίας για την απαλλαγή της ναυτιλιακης βιομηχανίας από τον άνθρακα» σχολίασε ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων.

Την κοινή δήλωση υπογράφουν οι:

– ECSA,

– CLIA-The Cruise Lines International Association,

– ESPO,

– SEA Europe-The Shipyards’ & Maritime Equipment Association of Europe ,

– FEPORT,

– Advanced Biofuels Coalition,

– CLECAT, το ENMC-The European Network of Maritime Clusters ,

– efuel Alliance,

– ESC-The European Shippers’ Council και

– EWABA.

Oι 12 φορείς ζητούν τη δημιουργία ειδικού ταμείου κάτω από το ευρωπαϊκό ETS, το οποίο θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της τιμής του άνθρακα (carbon price), τη μείωση της επιχειρηματικής αβεβαιότητας και τον περιορισμό των οικονομικών και διοικητικών επιβαρύνσεων για τις χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ναυτιλίας.

Ένα τέτοιο ταμείο θα πρέπει να χρηματοδοτήσει επίσης την ανάπτυξη νέων πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη και παραγωγή των νέων αυτών καυσίμων και τεχνολογιών θα πρέπει να επιτευχθεί από εμπλεκόμενους με τη ναυτιλία φορείς, όπως παρόχους ενέργειας, ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτικών μηχανών.

Διαβάστε ακόμη

Starbucks: Οι απεργίες, ο αγώνας για αυξήσεις μισθών και η σφοδρή σύγκρουση σωματείων- διοίκησης (pics)

Μεγάλη επιχείρηση διάσωσης 500 μεταναστών στην Παλαιοχώρα Χανίων

Τόκυο: Παγκόσμια γαστρονομική πρωτεύουσα με 200 εστιατόρια και σύνολο 263 αστέρια Michelin