Σχεδόν 200.000 κυβικά μέτρα άμμου πρέπει να αφαιρεθούν προκειμένου να επιτευχθεί η αποκόλληση του πλοίου Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία παραμένει αποκλεισμένη.
Το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσάραξε μέσα στη Διώρυγα την Τρίτη, όταν παρασύρθηκε από μια ριπή του ανέμου.
Σύμφωνα με το CNN, στην περιοχή έπνεαν άνεμοι με ταχύτητα 40 κόμβων προκαλώντας αμμοθύελλα, η οποία δεν έπετρεπε στα πλοία να έχουν καλή ορατότητα και πλοήγηση.
Τεράστια επιχείρηση για την αποκόλληση
Οι προσπάθειες για την αποκόλληση του πλοίου είναι συνεχείς, με τη χρήση δύο βυθοκόρων, εννέα ρυμουλκών και τεσσάρων εκσκαφέων στην όχθη του καναλιού.
Οι βυθοκόροι προσπαθούν να απομακρύνουν την άμμο και τη λάσπη από το τόξο του πλοίου, γι’ αυτό και θα πρέπει να κινούνται σε βάθος 15.000 – 20.000 κυβικών μέτρων άμμου, προκειμένου να φτάσουν σε βάθος 12 – 16 μέτρων, που θα επιτρέψει στο ποίο να κινηθεί ξανά.
Όπως αναφέρει το CNN, όλο αυτό ισοδυναμεί σε μέγεθος με περίπου οκτώ πισίνες Ολυμπιακών διαστάσεων.
Ωστόσο, εξακολουθεί να παραμένει άγνωστο το πότε οι εργασίες θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν, γεγονός που προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοϊα και καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, η ιαπωνική Shoei Kisen KK, ελπίζει ότι η κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ θα έχει αποκατασταθεί μέχρι το Σάββατο το βράδυ (ώρα Ιαπωνίας), ωστόσο εμπειρογνώμονες στον τομέα της ναυτιλίας θεωρούν ότι για την αποκόλληση του Ever Given θα χρειαστούν περισσότερες μέρες, ακόμη και εβδομάδες.
«Ο στόχος είναι να καταφέρουμε να θέσουμε ξανά το πλοίο σε κυκλοφορία μέχρι το βράδυ του Σαββάτου (τοπική ώρα)», είπε στο CNN ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Toshiaki Fujiwara. Σε ό,τι αφορά τα πιθανά αιτήματα για αποζημιώσεις, ο Fujiwara είπε ότι «η εταιρεία δεν έχει λάβει αιτήματα προς το παρόν» και πως «θα περάσουν δύο ή και περισσότερα χρόνια για να αντιμετωπιστούν αυτές οι λεπτομέρειες».
Ζημιές $10 δισ. τη μέρα
Επίσης, ο ίδιος επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς της Evergreen Marine, της εταιρείας από την Ταϊβάν που διαχειρίζεται το πλοίο, ότι η Shoei Kisen KK ευθύνεται για το ατύχημα -το οποίο ήδη έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα στην οικονομία της Αιγύπτου.
«Εκτός από τους βυθοκόρους, που βρίσκονται ήδη στο εργοτάξιο, στο πλοίο βρίσκεται και ένας εξειδικευμένος βυθοκόρος που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα να λειτουργεί», είπε σύμφωνα με το CNN ο τεχνικός διευθυντής του Ever Given, Berhard Schulte. «Αυτός ο βυθοκόρος μπορεί να μεταφέρει 2.000 κυβικά μέτρα υλικού κάθε ώρα».
Παρόλα αυτά, για κάθε μέρα που περνάει το κόστος για τις εταιρείες και κάθε χώρα που βλέπει το φορτίο της μπλοκαρισμένο στη Διώρυγα του Σουέζ ανεβαίνει όλο και περισσότερο, καθώς η ζημιά από την προσάραξη υπολογίζεται στα 10 δισ. δολάρια τη μέρα σε φορτίο.
Διπλασιασμός ναύλων
Την ίδια στιγμή, τα ναύλα για τις μεταφορές πετρελαίου με τάνκερ σχεδόν διπλασιάσθηκαν αυτή την εβδομάδα μετά το σοκ του αποκλεισμού της διώρυγας του Σουέζ, καθώς το πλοίο Ever Given παραμένει καθηλωμένο ανάμεσα στις δύο όχθες.
Οι αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.
«Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.
Διαβάστε ακόμη
Ποιοι φόροι απέδωσαν 1,1 δισ. περισσότερες κρατικές εισπράξεις ως τον Φεβρουάριο (πίνακας)
Τουρκία: Συνεχίζεται η μαζική φυγή κεφαλαίων – Η βουτιά της λίρας και οι διεθνείς ανησυχίες
Από τη ναυμαχία του Ναυαρίνου… στη «ναυμαχία» για τους Πεταλιούς