Στην πρόκληση της πράσινης μετάβασης και την ανάκαμψη της Ευρώπης με αφορμή την ενεργειακή κρίση, αναφέρθηκαν ο Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος και ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp και ο Πάολο Σκαρόνι, αναπληρωτής πρόεδρος του Ομίλου Rothschild, πρόεδρος της Μίλαν και πρώην CEO της ΕΝΙ, από το βήμα του 2ου «Τhessaloniki Metropolitan Summit», που διοργανώνει ο Economist στη Θεσσαλονίκη.
«Η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία χρειάζεται στήριξη και πόρους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι σημαντικό η Ε.Ε. να υποστηρίξει αυτή τη μετάβαση χρηματοδοτώντας την έρευνα και τις νέες επενδύσεις. Είναι σημαντικό ο τραπεζικός τομέας να δώσει περισσότερη χρηματοδότηση στα έργα πράσινης ναυτιλίας. Είναι επιτακτική ανάγκη το ρυθμιστικό πλαίσιο της παγκόσμιας ναυτιλίας να λειτουργεί ως κίνητρο για τη μετάβαση προς βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ναυτιλίας. Και φυσικά, αυτό δημιουργεί θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης», είπε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο κ. Μαρινάκης.
Συμπληρώνοντας το σκεπτικό του πρόσθεσε πως «αυτός είναι ένας τρόπος να αποδείξει η Ευρώπη ότι μπορεί να μετατρέψει την υποτιθέμενη αδυναμία της, δηλαδή το γεγονός ότι δεν διαθέτει αποθέματα ορυκτών καυσίμων που διαθέτουν άλλες περιοχές. Το μέλλον του πλανήτη δεν ανήκει σε αυτοκρατορίες που χρηματοδοτούν πολέμους, εκμεταλλευόμενες τη συνεχόμενη εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα. Ανήκει στις δημοκρατίες που επενδύουν σε καθαρότερες, πιο πράσινες τεχνολογίες».
Ο κ. Μαρινάκης, είπε, πως «η Ευρώπη έχει επιδείξει έλλειψη προετοιμασίας, τόσο στη σχέση με την ύπαρξη στρατηγικής για να αποτρέψει την επιθετικότητα και τον πόλεμο, ακόμη και να βρεθεί μια λύση έστω και σήμερα, όσο και με την αντιμετώπιση τυχόν ενεργειακών κρίσεων. Πιστεύω, όμως, ότι ακόμη η Ευρώπη μπορεί να σταθεί στο ύψος των προκλήσεων. Για παράδειγμα την ενέργεια. Υπήρξε τεράστια προσπάθεια για αντικατάσταση του ρώσικου φυσικού αερίου με LNG, αφού συνειδητοποιήσαμε ότι το να έχουμε αγωγούς από έναν μόνο πάροχο είναι επισφάλεια και παγίδα για όλους μας».
Αναφέρθηκε ακόμη στη ναυτιλία και ειδικότερα στην ελληνική, λέγοντας πως «προσφέρει ένα αξιόπιστο, ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο μεταφοράς LNG, όπου αυτό χρειάζεται, χωρίς τα γεωπολιτικά, τεχνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα που συνοδεύουν τα μεγάλης κλίμακας έργα κατασκευής αγωγών. Και είμαστε περήφανοι που η ελληνική ναυτιλία σήμερα έχει ηγετική δύναμη στη μεταφορά LNG. Σχεδόν, ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG που χτίζονται σήμερα κατασκευάζονται από έλληνες πλοιοκτήτες. ‘Ετσι, δίνουμε τη δυνατότητα να απαντήσει η Ευρώπη στον τρέχοντα ενεργειακό εκβιασμό που δέχεται από τη Ρωσία».
Από την πλευρά του ο κ. Σκαρόνι, εξέφρασε την εκτίμηση πως λόγω της ενεργειακής κρίσης «τους επόμενους 24 μήνες τα πράγματα φαίνονται δύσκολα, με πολλές προκλήσεις, αλλά νομίζω ότι θα διαχειριστούμε αυτή την κατάσταση». Μοιράστηκε, δε, την ανησυχία του, πως εάν ο χειμώνας είναι πολύ κρύος τότε «θα έχουμε μεγάλα προβλήματα. Η βιομηχανία ήδη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και βλέπουμε εκατοντάδες επιχειρήσεις να κλείνουν. Ελπίζω οι καταναλωτές να μην υποφέρουν τόσο, όμως οι βιομηχανίες θα υποστούν σοβαρές συνέπειες».
Διαβάστε ακόμη:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Lamda Development: «Έπεσαν» οι υπογραφές για την έκταση του καζίνο στο Ελληνικό
Επεισοδιακή η γενική συνέλευση της Μουζάκης – Αλλαγές στη διοίκηση