Καθαρά κέρδη ύψους 40,7 εκατ. δολαρίων ή 5,89 δολάρια και 5,84 δολάρια κέρδη ανά μετοχή σημείωσε το β’ τρίμηνο του 2024 η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Euroseas Ltd η οποία έχει στόλο με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και είναι πάροχος θαλάσσιων μεταφορών για εμπορευματοκιβώτια.

Οικονομικά στοιχεία του δεύτερου τριμήνου 2024:

– Συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 58,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν 34,3 εκατομμύρια δολάρια ή 4,95 δολάρια και 4,92 δολάρια ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 42,3 εκατομμύρια δολάρια.

– Κατά μέσο όρο 21,26 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024 κερδίζοντας μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης ύψους 31.639 δολαρίων ανά ημέρα.

– Ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα $0,60 ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 πληρωτέο στις ή περίπου στις 17 Σεπτεμβρίου 2024, στους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο στις 9 Σεπτεμβρίου 2024, στο πλαίσιο του προγράμματος της εταιρείας.

– Στις 19 Ιουλίου 2024, η εταιρεία παρέλαβε το έβδομο νεότευκτο πλοίο M/V “Pepi Star”, ένα eco 1.800 teu feeder containership από την Hyundai Mipo Dockyard Co. στη Νότια Κορέα. Το πλοίο είναι της φάσης EEDI3 και εξοπλισμένο με κινητήρα Tier III και άλλα χαρακτηριστικά που συνδέονται με τη βιωσιμότητα, όπως εγκατάσταση AMP (εναλλακτική θαλάσσια ενέργεια). Η απόκτηση χρηματοδοτήθηκε με συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων και δανείου που χορηγήθηκε από την Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε. Μετά την παράδοσή του, το M/V “Pepi Star”ξεκίνησε ναύλωση είκοσι τριών έως είκοσι πέντε μηνών με ναύλο 24.250 δολάρια ημερησίως.

«Μέχρι τις 6 Αυγούστου 2024, έχουμε αγοράσει 400.705 μετοχές των κοινών μας μετοχών σε ανοιχτή αγορά συναλλαγές για 8,2 εκατομμύρια δολάρια, από την έναρξη του προγράμματος επαναγοράς μετοχών μας μέχρι 20 εκατομμύρια δολάρια που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022. Το αρχικό πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 20 εκατομμυρίων δολαρίων που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο κατά τη διάρκεια του 2022 και παρατάθηκε για ένα έτος κατά τη διάρκεια του 2023, έχει παραταθεί για ένα ακόμη έτος», αναφέρει σε ανακοίνωση η εταιρεία.

Οικονομικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2024:

– Συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 105,4 εκατ. δολαρίων. Καθαρά κέρδη ύψους 60,8 εκατ. δολαρίων ή 8,77 δολαρίων και 8,71 δολαρίων κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα. Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο ήταν 52,8 εκατομμύρια δολάρια ή 7,63 δολάρια και 7,57 δολάρια ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα.

– Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν $66,9 εκατομμύρια.

– Κατά μέσο όρο 20,43 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2024 κερδίζοντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης ύψους 29.836 δολαρίων ανά ημέρα.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε:

“Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που ανακοινώνουμε τα αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, τα οποία είναι τα καλύτερα που καταγράψαμε τα τελευταία χρόνια. Επίσης, είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε καλωσορίσει μέσα στο δεύτερο τρίμηνο και στις αρχές Ιουλίου 2024, τέσσερα ακόμη πλοία από το πρόγραμμα ναυπήγησης εννέα πλοίων μας, ενώ τα υπόλοιπα δύο πλοία έχουν προγραμματιστεί να μας παραδοθούν τον Ιανουάριο του 2025.

“Το δεύτερο τρίμηνο ήταν ένα καλό τρίμηνο για τις αγορές containerships, με τις τιμές των ναύλων να συνεχίζουν την αύξηση και κατά μέσο όρο [υπερδιπλασιάστηκαν] σε σχέση με τα επίπεδα τους στο τέλος του 2023, μια τάση που είναι σαφώς εμφανής στις τιμές ναύλωσης και τις περιόδους συμβολαίου που εξασφαλίσαμε για τα δικά μας πλοία. Τον Ιούλιο του 2024, είδαμε την αγορά ναύλωσης τιμές να διακόπτουν την αύξησή τους παγιώνοντας τα επίπεδα τους, εν μέρει λόγω της καλοκαιρινής εποχικότητας και εν μέρει λόγω της εξελισσόμενη γεωπολιτική σκηνή.

Στο μέτωπο της προσφοράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει η αγορά ενόψει του μέλλοντος παραμένουν, καθώς υπάρχει ένα σημαντικό βιβλίο παραγγελιών που δεν έχει παραδοθεί ακόμη, σε ποσοστό περίπου 22% του στόλου από την κορύφωση του 30% περίπου, και, σε επιπλέον, η χωρητικότητα του στόλου θα μπορούσε να απελευθερωθεί εάν οι εμπορικές διαδρομές επανέλθουν στο μοτίβο τους στο τέλος του 2023, δηλαδή πριν από τις επιθέσεις των Χούθι στη ναυτιλία που διέσχιζε τη διώρυγα του Σουέζ ανάγκασαν τις εταιρείες τακτικών γραμμών να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική.

Ο κλάδος εξαρτάται από τη συνέχιση της ζήτησης για εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων και, ακόμη, αυξάνεται και αυτό, με τη σειρά του, απαιτεί την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη και τη διατήρηση των εμπορικών συναλλαγών σε υγιή κατάσταση.

Η αναμενόμενη μείωση των επιτοκίων στο υπόλοιπο του 2024 από τις κεντρικές τράπεζες θα πρέπει να συμβάλλει στο τελευταίο και είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να παρακολουθείται για τις προοπτικές της ναυτιλιακής ζήτησης μεσοπρόθεσμα, όπως και τα κυβερνητικά μέτρα προστατευτισμού που μπορεί να μειώσουν το εμπόριο.

Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι με κάλυψη με ναυλώσεις των πλοίων του στόλου περίπου 75% για τους επόμενους δώδεκα μήνες, είμαστε επαρκώς απομονωμένοι από τις εξελίξεις της αγοράς. Ελπίζουμε ότι θα είμαστε επίσης σε θέση να ξαναναυλώσουμε τα λίγα πλοία που ανοίγουν φέτος σε επίπεδα γύρω από τα σημερινά ενισχύοντας περαιτέρω την προθεσμιακή μας κάλυψη. Εμείς, συνεπώς, θα είμαστε επικεντρωνόμαστε στην κατάλληλη διαχείριση των ταμειακών ροών που δημιουργούν τα ναυλοσύμφωνά μας. Συνεχίζουμε να επιστρέφουμε κεφάλαια στους μετόχους μας μέσω του μερισματικού μας προγράμματος που προσφέρει ετήσια απόδοση περίπου 6,5% στα τρέχοντα επίπεδα τιμών των μετοχών και ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, καθώς η μετοχή μας διαπραγματεύεται κάτω από την καθαρή αξία του ενεργητικού μας. Επιπλέον, εργαζόμαστε επιμελώς αναζητούμε και αξιολογούμε ευκαιρίες για επενδύσεις με αυξητική επίδραση”.

Διαβάστε ακόμη

Ο «λογαριασμός» της εφορίας: 1,5% λιγότεροι φορολογούμενοι πληρώνουν… 800 εκατομμύρια περισσότερα

Energean: Ισχυρό ενδιαφέρον για αποθήκευση CO2 στον Πρίνο

ΑΑΔΕ: Ψηφιακό δελτίο αποστολής «από το χωράφι ως το ράφι» και στην οικοδομή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ