Η Euroseas, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αποσχίσει τα τρία παλαιότερα πλοία της, τα M/V Aegean Express, M/V Diamantis P και M/V Joanna, σε ξεχωριστή -spin off εταιρεία, την Euroholdings Ltd., που έχει υποβάλει αίτηση για εισαγωγή στην κεφαλαιαγορά NASDAQ. Θα είναι η τρίτη εισηγμένη εταιρεία του Έλληνα πλοιοκτήτη μετά της Euroseas και τη Eurodry.

Η Euroseas θα εισφέρει τρία πλοία στη Euroholdings, με αντάλλαγμα το 100% των μετοχών της τελευταίας, που στη συνέχεια θα διανείμει στους μετόχους της.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε το σχέδιό μας να αποσχίσουμε τα τρία μεγαλύτερα πλοία μας σε ξεχωριστή εταιρεία, την Euroholdings Ltd., η οποία έχει υποβάλει αίτηση για εισαγωγή στο NASDAQ. Η απόσχιση των τριών παλαιότερων πλοίων μας σε μια ξεχωριστή εταιρεία και η διανομή όλων των μετοχών στους κοινούς μετόχους μας επιτρέπει να μεγιστοποιήσουμε την αξία των παλαιότερων πλοίων του στόλου μας και τις αποδόσεις των μετόχων δημιουργώντας μια νέα πλατφόρμα για την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική από την Euroseas.

Οι μετοχές της Euroholdings αντιπροσωπεύουν μόνο το 5% περίπου της εκτίμησής μας για την καθαρή αξία της Euroseas, οπότε η απόσχιση δεν αναμένεται να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στη Euroseas και τη συνολική στρατηγική της.

Στην Euroseas, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να επωφελούμαστε από τις ευκαιρίες ανάπτυξης που μπορεί να παρουσιαστούν, ενώ θα συνεχίσουμε το υψηλό τριμηνιαίο μέρισμα που μας αναλογεί διανομές με βάση την ισχυρή κεφαλαιακή μας διάρθρωση και την κάλυψη των μελλοντικών ναυλώσεων» και συνέχισε:

«Επιπλέον, η Euroseas σκοπεύει να συνεχίσει τη δηλωμένη στρατηγική της για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της, όπως έχουμε αποδείξει κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών με την τοποθέτηση παραγγελιών για 11 νεότευκτα πλοία, επτά από τα οποία έχουν παραδοθεί το 2023 και το 2024, και δύο που αναμένεται να παραδοθούν στις αρχές Ιανουαρίου 2025 και τα υπόλοιπα δύο το 2027.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι, υπό τις κατάλληλες συνθήκες, υπάρχει σημαντική αξία στο σημερινό περιβάλλον στην συνέχιση της εμπορίας παλαιότερων καλά συντηρημένων πλοίων, αντί της πώλησής τους, καθώς αυτά μπορούν τελικά να αποφέρουν υψηλότερες αποδόσεις.

Όλα τα πλοία θα συνεχίσουν να διαχειρίζονται από τη δική μας θυγατρική εταιρεία, Eurobulk Ltd., η οποία έχει αποδεδειγμένο ιστορικό στο χειρισμό παλαιότερων πλοίων. Δεδομένου του προφίλ του στόλου και της κεφαλαιακής δομής της εταιρείας, της μικρότερης εναπομένουσας οικονομικής ζωής και της υψηλότερης προβλεπόμενης πολιτικής διανομής μερίσματος, πιστεύουμε ότι οι μετοχές της Euroholdings θα πρέπει να διαπραγματεύονται σε καλύτερα επίπεδα αποτίμησης και μικρότερο ή καθόλου discount σε σχέση με την καθαρή αξία ενεργητικού (NAV) σε σύγκριση με τις αντίστοιχες μετοχές του κλάδου. Αναμένουμε ότι τόσο η Euroseas όσο και η Euroholdings θα αποτιμηθούν καλύτερα ξεχωριστά, καθώς προσφέρουν περισσότερες και διαφορετικές επιλογές στους επενδυτές.

Επιπλέον, η Euroholdings με τον καθαρό ισολογισμό της και τη σχετικά ρευστή πλατφόρμα της μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όχημα εξυγίανσης στον τομέα της ναυτιλίας, ιδίως για τα παλαιά πλοία, δημιουργώντας πρόσθετη αξία στην μετόχους μακροπρόθεσμα.

Στο μεταξύ, η Euroseas εξασφάλισε μια νέα ναύλωση για το πλοίο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Μ/Ν Aegean Express. H ναύλωση επετεύχθη σε συνέχεια συνέχιση της υφιστάμενης για ελάχιστη περίοδο 10 μηνών, με δυνατότητα επέκτασης μέχρι 12 μήνες, με ναύλο 16.700 δολάρια ημερησίως.

Διαβάστε ακόμη

Φορολογικοί έλεγχοι με τεχνητή νοημοσύνη για έσοδα 1,4 δισ. ευρώ

Υποθαλάσσια καλώδια: Το νέο πεδίο του υβριδικού πολέμου κατά της Ευρώπης

Ρεύμα: Τι αλλάζει στα μπλε τιμολόγια από τις 17 Ιανουαρίου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα