Συνολικά καθαρά έσοδα για το τρίμηνο ύψους 10,3 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρή ζημία ύψους 1,2 εκατ. δολαρίων ή 0,43 δολάρια ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη παρουσίασε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά EuroDry συμφερόντων Αριστείδη Πίττα η οποία διαχειρίζεται στόλο με φορτηγά πλοία.
Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημία για το τρίμηνο είναι ύψους $1,3 εκατ. ή $0,48 προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη, αντίστοιχα.
– Προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ήταν 2,5 εκατομμύρια δολάρια.
– Κατά μέσο όρο 10 πλοία ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 κερδίζοντας ένα μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης ύψους 12.179 δολαρίων ανά ημέρα.
– Το αρχικό πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο τον Αύγουστο του 2022 παρατάθηκε για ένα ακόμη έτος. Μέχρι σήμερα, έχουν χρησιμοποιηθεί περίπου 3,25 εκατ. δολάρια για την επαναγορά 216.551 μετοχών της Εταιρείας.
Κύρια σημεία του πρώτου εξαμήνου του 2023:
– Συνολικά καθαρά έσοδα 21,7 εκατ. δολάρια.
– Οι καθαρές ζημίες ανήλθαν σε 2,7 εκατ. δολάρια ή 0,98 δολάρια ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη.
– Η προσαρμοσμένη καθαρή ζημία για την περίοδο ήταν $0,92 εκατ. ή $0,33 προσαρμοσμένη ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη
– Προσαρμοσμένο EBITDA1 ύψους 4,8 εκατομμυρίων δολαρίων.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, κατά μέσο όρο 10 πλοία ήταν στην ιδιοκτησία και εκμετάλλευση αποφέροντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 11.393 δολάρια ανά ημέρα.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε:
«Στις αρχές του δεύτερου τριμήνου, οι αγορές ξηρού φορτίου γύρισαν και πάλι προς τα κάτω φθάνοντας μέχρι το Ιούλιο του 2023 τα πολύ χαμηλά επίπεδα που είχαν παρατηρηθεί για τελευταία φορά τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Αυτή η πτώση των τιμών της αγοράς επηρέασε τα αποτελέσματά μας για το δεύτερο τρίμηνο, καθώς η πλειονότητα των πλοίων μας ήταν εκτεθειμένα στην διακυμάνσεις των αγορών. Παρόλα αυτά, ορισμένες καλύψεις FFA που είχαμε λάβει στις αρχές του έτους μετρίασαν σημαντικά την επίδραση των αδύναμων αγορών.
Ενώ οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες παρέμειναν, η μακροοικονομική εικόνα βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου με τον πληθωρισμό να μειώνεται σε πολλές χώρες και διάφορους αναλυτές να αναθεωρούν θετικά τις προβλέψεις τους για τις οικονομικές προοπτικές. Οι όγκοι του εμπορίου ξηρού φορτίου αυξήθηκαν, ιδίως για το σιδηρομετάλλευμα και το άνθρακα.
Με δεδομένο αυτό το θετικό οικονομικό και ναυτιλιακό πλαίσιο ζήτησης σε συνδυασμό με την προγραμματισμένη αύξηση του στόλου, η διαφορετική εξέλιξη των τιμών των πλοίων και των τιμών αγοράς ήταν εντυπωσιακή: οι πρώτες παρέμειναν σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν σημαντικά» και προσέθεσε:
«Ωστόσο, πιστεύουμε ότι το συνεχιζόμενο ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών για ναυπηγήσεις ως ποσοστό του στόλου παρέχει μια ισχυρή βάση για την αύξηση των τιμών, εφόσον η παγκόσμια οικονομία συνεχίσει να αναπτύσσεται σύμφωνα με τις πρόσφατες προβλέψεις των αναλυτών.
Ταυτόχρονα, η μετοχή μας συνεχίζει να διαπραγματεύεται σε πολύ απότομη έκπτωση σε σχέση με την καθαρή αξία του ενεργητικού μας- το Διοικητικό μας Συμβούλιο συνεχίζει να πιστεύει ότι η δική μας μετοχή αποτελεί μια πολύ ελκυστική επένδυση για εμάς και έχει επεκτείνει πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών για ένα ακόμη έτος.
Τέλος, είμαστε στην ευχάριστη θέση να δημοσιεύσουμε την έκθεση ESG για το 2022, η οποία αναφέρεται στην πρόοδο σε διάφορα μέτωπα, όλα καλά ριζωμένα στην επιχειρηματική μας φιλοσοφία και την κοινωνική μας υπευθυνότητα. Η διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο της EuroDry έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν να βελτιώνουν και τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων μερών στις προσπάθειες αυτές».
Διαβάστε ακόμη
Ψυχρολουσία για τους οδηγούς με ανατιμήσεις 12% στα διόδια του εθνικού οδικού δικτύου από Σεπτέμβριο
UBS: Το ράλι του πετρελαίου θα συνεχιστεί – Πού βλέπει την τιμή του μέχρι το τέλος του 2023
Φυσικό αέριο: «Καβάλησε» τα 31 ευρώ η μεγαβατώρα στην Ευρώπη (γράφημα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ