Αύξηση 15% στα εισιτήρια επιβατών της ακτοπλοΐας μελετάται να επιβληθεί από την ερχόμενη άνοιξη. Πιο συγκεκριμένα, σε πρόσφατη συνεδρίαση των μελών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας συζητήθηκε το πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι εταιρείες από την 1-1-2020 όταν θα πρέπει να «καίνε» το νέο οικολογικό καύσιμο τα πλοία τους βάσει των νέων κανονισμών για μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων. Καύσιμο που θα κοστίζει ακριβότερα από το πετρέλαιο.
Το κόστος θα αυξηθεί κατά 15% και αναμένεται να μετακυλιστεί στην τιμή των εισιτηρίων.
«Απορροφήσαμε την αύξηση του ΦΠΑ από 13% στα 24% στο εισιτήριο επιβατών. Δεν μπορούμε να καλύψουμε και την αύξηση των καυσίμων» ήταν τα λόγια των μελών του ΣΕΕΝ.
Η εναλλακτική λύση είναι η τοποθέτηση στα πλοία scrubbers που είναι ειδικός εξοπλισμός φιλτραρίσματος των καυσαερίων. Μόνο οι Μινωϊκές τα έχουν τοποθετήσει στα τρία πλοία τους, τα H/S/F Knossos Palace, H/S/F Festos Palace, H/S/F Mykonos Palace, το πρώτο 6μηνο του 2019.
Η Attica Group καθυστέρησε. Ακόμα είναι σε συζητήσεις με την προμηθεύτρια εταιρεία. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η τοποθέτηση των συσκευών σε 4+4 πλοία της θα ολοκληρωθεί το α’ 6μηνο του 2021, σε σύνολο 29 επιβατηγών οχηματαγωγών και ταχυπλόων πλοίων που ελέγχει ο όμιλος.
Πρόκειται για τα Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Νήσος Μύκονος και στο Superfast XI.
«Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η Attica θα έχει μια επιπλέον επιβάρυνση 45 εκατομμυρίων ευρώ και η ΑΝΕΚ 20 εκατομμυρίων που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο θέση τους αφού δεν έχουν βάλει scrubbers στα πλοία τους» εκτιμούν κύκλοι του Ομίλου Γκριμάλντι.