Όταν στις 7 Οκτωβρίου 2021 οι δείκτες ναυλαγοράς ξηρού φορτίου με τον Βaltic Dry Index κατέγραφαν ιστορικό υψηλό των τελευταίων 13 ετών κλείνοντας στις 5.650 μονάδες, και το “μεθύσι από τα κέρδη” είχε θολώσει την κρίση, λίγοι ίσως και ελάχιστοι μπορούσαν να προβλέψουν ότι σχεδόν έναν μήνα αργότερα, στις 14 Νοεμβρίου, ο δείκτης θα κυμαινόταν κάτω από τις 3.000 μονάδες, ποσοστό μείωσης 50%.
Το παρήγορο είναι ότι ανακόπηκε η φρενήρης πτώση και άρχισε μία μικρή άνοδος.
Σύμφωνα με την Allied Shipping Research η ναυλαγορά ξηρού φορτίου αυξήθηκε κατά 3,4% την εβδομάδα 8-14 Νοεμβρίου 2021 και από τις 2.715 μονάδες έκλεισε στις 2.807. Ο μέσος όρος είναι 2.956 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.
Πολλά μοντέλα και στρατηγικές πέφτουν μέσα σε βραχυπρόθεσμες προβλέψεις αδυνατούν όμως να προβλέψουν τον μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό κύκλο, μία αδυναμία τους που μπορεί δυνητικά να εκτροχιάσει οποιαδήποτε στρατηγική.
Πάντως για το 2022 οι προβλέψεις είναι καλές αν και η χωρητικότητα θα αυξηθεί σε σύγκριση με το 2021 αλλά όχι σε ανησυχητικά επίπεδα.
Η Κίνα στέλνει μηνύματα. Ο ρυθμός της οικονομικής ανάπτυξης του Κόκκινου Δράκου το γ’ τρίμηνο του 2021 ήταν 4,9%. Πρόκειται για μία σημαντική πτώση σε σύγκριση με το 9,9% του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος του 2020. Η πτώση στις κατασκευές κτηρίων και η κακή αγορά του real estate είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση για πρώτες ύλες όπως το σιδηρομετάλλευμμα και το ατσάλι που επηρέασε με τη σειρά της τις ναυλαγορές ξηρού φορτίου, πλήττοντας κυρίως τα Capesize φορτηγά. Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι η κυβέρνηση του Πεκίνου δεν θα αλλάξει την πολιτική που ακολουθεί με αποτέλεσμα η οικονομική ανάπτυξη της χώρας να επιβραδυνθεί περαιτέρω στη διάρκεια του δ’ τριμήνου του 2021.
Για τα πλοία Capesize ο δείκτης αυξήθηκε κατά 17% από τις 3.280 μονάδες στις 3.836. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 25.368 δολάρια την ημέρα έως τα 49.525 δολάρια.
Στα Panamax σημειώθηκε μείωση της ναυλαγοράς κατά 4,6% από τις 3.071 μονάδες στις 2.930. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 17.513 δολάρια την ημέρα έως τα 39.182 δολάρια.
Στα Supramax η μείωση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 6,7% από τις 2.416 μονάδες στις 2.253. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 17.540 δολάρια την ημέρα έως τα 43.553 δολάρια.
Στα Handysize σημειώθηκε και εκεί μείωση του δείκτη κατά 6,5% από τις 1.726 μονάδες στις 1.613. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 22.063 δολάρια την ημέρα έως τις 38.706 δολάρια.
Διαβάστε ακόμη:
Black Friday: Με προσφορές μπαίνουν στη «μάχη» οι μεγάλες αλυσίδες
Τουρισμός: Η επιμήκυνση της σεζόν στο Ν. Αιγαίο και η συμμαχία Ελλάδας – Τουρκίας