Επίτιμο μέλος του Propeller Club Port of Piraeus έγινε ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην χρηματαγορά της Νέας Υόρκης, Safe Bulkers.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα Φάρος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ο Κύπριος εφοπλιστής παρέλαβε το τιμητικό δίπλωμα από τον πρόεδρο του Club, Kωστή Φραγκούλη και τον Αμερικανό πρέσβη και επίτιμο πρόεδρο του Propeller στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνη. Πρόκειται για μία ακόμη διάκριση για τον Πόλυ Β. Χατζηιωάννου η εταιρεία του οποίου διαπραγματεύεται και διακρίνεται από το 2008 στο New York Stock Exchange απολαμβάνοντας την εκτίμηση των επενδυτών, μετόχων και τραπεζιτών για την σταθερή της πορεία. Η τιμητική διάκριση από το Propeller Club παρουσία του Αμερικανού πρέσβη είναι μία ακόμη απόδειξη. Το “παρών” έδωσε και ο πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Ελλάδα Κυριάκος Κενεβέζος. Επίσης, στη διάρκεια της εκδήλωσης Member’s Day έγιναν δεκτά 150 νέα μέλη.

Ο Πόλυς Χατζηιωάννου με τον Αμερικάνο πρέσβη Τζορτζ Τσούνης και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου

To Propeller Club παραμένει ένας σύγχρονος τόπος συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων όχι μόνο μεταξύ των μελών του , αλλά και μεταξύ των σημαντικότερων φορέων και θεσμών γύρω από τη ναυτιλία, το εμπόριο, την οικονομία και την ασφάλεια στη θάλασσα. Είναι ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τις Ελληνοαμερικανικές σχέσεις, ενώ η φιλανθρωπική του δράση παραμένει πάντοτε πλούσια και πάντοτε ουσιαστική. Επί 88 χρόνια το Propeller Club Πειραιά στηρίζει τους ανθρώπους της ναυτιλίας που αποτελούν μια παγκόσμια υπερδύναμη και βασική κινητήριο δύναμη της Ελλάδας.»

O Πόλυς Β. Χατζηιωάννου παρέλαβε το τιμητικό δίπλωμα από τον πρόεδρο Kωστή Φραγκούλη και τον Αμερικανό πρέσβη στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνη ο οποίος είναι επίτιμος πρόεδρος του Club

Ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνης έκανε εκτεταμένη αναφορά στην στρατηγική σημασία και στον ρόλο της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, των Βαλκανίων της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής ως αξιόπιστος σύμμαχος των ΗΠΑ, γεγονός το οποίο όπως τόνισε αποδεικνύεται από τις επενδύσεις των ΗΠΑ στα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας, και στην πρόσβαση σε οπλικά συστήματα που έχουν ήδη δοθεί με το πιο σημαντικό τη ένταξη της Ελλάδας στα πρόγραμμα των F35.

Ο πρέσβης ανέδειξε τον ρόλο του ελληνόκτητου στόλου παγκοσμίως και την σημασία των δεσμών που αναπτύσσονται μέσω των μελών των Propeller Clubs.

Ο κoς Τσούνης ανέφερε ότι η ανάπτυξη των σχέσεων με την Ελλάδα μετράται με πρόσφατα γεγονότα που δεν είχαν συμβεί στη διάρκεια προηγούμενων δεκαετιών όπως η επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ελλάδας στο Οβάλ Γραφείο και τον λόγο του στο Κογκρέσο.

Ο Πόλυς Β.Χατζηιωάννου μίλησε για την «Ανθεκτικότητα των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στο διαρκώς μεταβαλλόμενο και απαιτητικό παγκόσμιο περιβάλλον».

Αναφέρθηκε στη σταδιοδρομία του από το 1988 μέσω της οικογενειακής ναυτιλιακής Alassia του πατέρα του Βάσσου, που είχε μικρότερα και παλαιότερα πλοία, τις προσπάθειες προσαρμογής στην περιβαλλοντική νομοθεσία Oil Pollution Act που εισήχθη στις ΗΠΑ το 1990 και στο Διεθνή Κώδικα Διαχείρισης ISM το 1993.

Μίλησε για τις δυσκολίες ανεύρεσης κατάλληλων μεταχειρισμένων πλοίων την εποχή εκείνη και την απόφαση του να προχωρήσει στη ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων στη Νότια Κορέα και πιο συγκεκριμένα στα ναυπηγεία της Samsung.

Με την είσοδο την Κίνας στο Διεθνή Οργανισμό Εμπορίου το 2002 η οικογενειακή εταιρεία βρέθηκε με νέα πλοία στην ιδιοκτησία της και έτσι μπόρεσε να εκμεταλλευτεί το ανοδικό κύμα της ναυλαγοράς μέχρι το 2006.

Όπως τόνισε ο Πόλυς Β.Χατζιηωάννου, η εισαγωγή του 20% της οικογενειακής εταιρείας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κρίθηκε ως κατάλληλη λύση όταν η παράδοση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών ήταν η αποεπένδυση με πωλήσεις πλοίων στα υψηλότερα της αγοράς.

«Διαπίστωσα ότι είχαμε πουλήσει περισσότερα πλοία την περίοδο 2005 – 2007 από όσα είχαμε παραγγείλει» τόνισε σε μία αποστροφή του λόγου του.

Έτσι η εταιρεία διέκοψε τις πωλήσεις πλοίων, αναπτύχθηκε με νέες παραγγελίας και με πρόσθετα μακροχρόνια συμβόλαια ναυλώσεων και εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2008.

Όπως τόνισε ναυτιλία σημαίνει «διαρκής διόρθωση των λαθών που κάνουμε» και είναι μία διαρκής διαδικασία εκμάθησης».

Όπως είπε το χρηματιστήριο διεύρυνε τις δυνατότητες χρηματοδότησης μέσω άντλησης κεφαλαίων. Η εταιρεία Safe Bulkers δημιούργησε εκσυγχρονισμένες εταιρικές δομές κατάλληλες να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις του Securities Exchange Commission (SEC). Έτσι η εταιρεία μπόρεσε να έχει πρόσβαση σε επιπλέον δανειακά κεφάλαια με πολύ χαμηλό κόστος από την ιαπωνική Κυβέρνηση.

Είπε ότι οι χρηματαγορές έχουν και τα μειονεκτήματα διότι πολλές φορές υποχρεώνεσαι να ακολουθήσεις τις παραινέσεις για παραγγελίες νέων πλοίων με αποτέλεσμα στην κρίση του 2015-2016 να μην μπορείς να επεκταθείς την κατάλληλη στιγμή χρησιμοποιώντας τα κεφάλαια σου για να διασφαλίσεις το αξιόχρεο της εταιρείας.

«Όμως η αξιοπιστία είναι μία επένδυση τόσο ως προς τις τράπεζες όσο και ως προς τους μετόχους που σου εμπιστεύονται τα χρήματα τους» υπογράμμισε.

 

Ο Πόλυς Χατζηιωάννου με τον Κωστή Φραγκούλη και τον συντάκτη του newmoney Mηνά Τσαμόπουλο

Ανέφερε δε συγκεκριμένα ότι ο βασικός του στόχος είναι να μπορεί η εταιρεία Safe Bulkers να λειτουργεί ως δημόσια-εισηγμένη αναφορικά με τις δομές της αλλά και ως ιδιωτική όσον αφορά τις αποφάσεις που αφορούν τα ίδια κεφάλαια των μετόχων.

Ο Πόλυς Χατζηιωάννου ανέδειξε τον ρόλο της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία και στην οικονομία της Ελλάδας και της Κύπρου όπου η εταιρεία διατηρεί γραφεία διαχείρισης των πλοίων της και υπογράμμισε την σημασία της κυπριακής σημαίας όχι ως σημαία ανταγωνιστική προς την Ελλάδα αλλά ως προς τις λοιπές σημαίες παγκοσμίως.

Ανέδειξε την σημασία επίλυσης των Ελληνοτουρκικών διαφορών με βάση το διεθνές δίκαιο που έχει ξεκινήσει πρόσφατα, και στον εποικοδομητικό ρόλο που μπορούν να παίξουν οι ΗΠΑ, αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες της Ελληνικής Κυβέρνησης, δεχόμενος ως αυτονόητο ότι η υποστήριξη προς την επιλογή Τούρκου Προέδρου στο τιμόνι του Διεθνούς Ναυτιλιακού οργανισμού ΙΜΟ δεν μπορεί παρά να επιλύσει παράλληλα και το πρόβλημα που έχει προκύψει με την απαγόρευση της διόδου των πλοίων υπό Κυπριακή σημαία από τα στενά των Δαρδανελίων λόγω ελέγχων από την Τουρκία και στην επίσκεψη πλοίων υπό Κυπριακή σημαία, (μιας σημαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης) στα λιμάνια της Τουρκίας.

Καταλήγοντας δε, ανέδειξε την ενότητα του ελληνισμού και αναφέρθηκε στην σημασία των δύο χωρών της Ελλάδας και της Κύπρου στην Ανατολική Μεσόγειο μέσω μίας διαρκώς αναπτυσσόμενης και σταθερής σχέσης με το σημαντικότερο σύμμαχο τις ΗΠΑ.

Διαβάστε ακόμη

Attica Bank: «Αποκαλυπτήρια» για τη νέα συμφωνία μετόχων – Τα ποσά συμμετοχής στην ΑΜΚ και η συγχώνευση με την Παγκρήτια

Η «αριστερή συγκυβέρνηση», το παρασκήνιο της Τράπεζας Αττικής, το αντάρτικο στη MIG και οι υπογραφές για τους δρόμους

Ιστορίες καταστροφής: Στο σφυρί βίλες, εργοστάσια και σκάφη επωνύμων (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ