Η ξαφνική κήρυξη απεργίας το λιμάνι του Πειραιά από τη μία από τις δύο συνδικαλιστικές ενώσεις την Ένωση Εργαζομένων Εμπορευματοκιβωτίων (ΕΝΕΔΕΠ) που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους, παραμονή του Πάσχα έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους στις ναυτιλιακές εταιρείες, στους ναυτικούς πράκτορες, στους μεταφορείς, σε εμπόρους και στις εισαγωγικές και εξαγωγές επιχειρήσεις. Οι κινητοποιήσεις με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ, άρχισαν ως στάση εργασίας χθες το μεσημέρι, τετάρτης 13 Απριλίου και από τα μεσάνυχτα κηρύχθηκε 24 απεργία. Στο λιμάνι κυκλοφορούν πληροφορίες για ενδεχόμενη κλιμάκωση.

Η Διεθνής Ναυτική Ένωση έστειλε χθες το βράδυ επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη με την οποία επισημαίνουν τους κινδύνους για την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις επιπτώσεις στο εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο και ζητά “την άμεση ανάληψη πρωτοβουλίας επίλυσης αυτής της δυσάρεστης κατάστασης, στοχεύοντας στη διαφύλαξη παντί τρόπω της επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς”.

Αναλυτικά:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Αναφερόμενοι στην αιφνιδίως εξαγγελθείσα στάση εργασίας έως απόψε τα μεσάνυχτα και την εν συνεχεία 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση του Σωματείου Εργαζομένων ΕΝ.Ε.Δ.Ε.Π. στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς, η οποία λαμβάνει χώρα ελάχιστες ημέρες προ της Εορταστικής Περιόδου και εν μέσω μίας εξόχως κρίσιμης περιόδου για την Εθνική Οικονομία, τους Έλληνες Εισαγωγείς και Εξαγωγείς, την εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα και αγορά εν συνόλω, διαμαρτυρόμαστε εντόνως και ζητούμε από την πλευρά της Ελληνικής Πολιτείας την διασφάλιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς, βάσει όσων ορίζει ο Νόμος.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες των Εταιρειών – Μελών της Ενώσεώς μας, Ναυτιλιακές Εταιρείες Διεθνών Τακτικών Γραμμών, τα πλοία των οποίων βρίσκονται είτε στο αγκυροβόλιο είτε εν πλω προς τον Πειραιά, εξετάζουν το ενδεχόμενο -εάν εξαιτίας της νέας απεργιακής κινητοποίησης δεν καταστεί δυνατή η προγραμματισμένη φορτοεκφόρτωσή τους- να δηλώσουν ανωτέρα βία και τα πλοία τους να κατευθυνθούν προς λιμένες άλλων χωρών, στους οποίους θα κηρύξουν πέρας ταξιδιού και θα εκφορτώσουν τα προοριζόμενα για την ελληνική αγορά φορτία τους.

Καθίσταται αντιληπτό πως σε μία τέτοια περίπτωση, πέραν των επιπρόσθετων εξόδων που θα επιβαρύνουν τους Έλληνες Εισαγωγείς, θα τεθούν εν κινδύνω και τα προς εξαγωγή ευπαθή προϊόντα, των οποίων η φόρτωση δεν θα πραγματοποιηθεί. Τούτων λεχθέντων, παρακαλούμε για την άμεση ανάληψη πρωτοβουλίας επίλυσης αυτής της δυσάρεστης κατάστασης, στοχεύοντας στη διαφύλαξη παντί τρόπω της επιχειρησιακής λειτουργίας του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς”.

Το αιτιολογικό της συνδικαλιστικής οργάνωσης που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ είναι ότι στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για τη συλλογική σύμβαση εργασίας η πρόταση της DPort Services (της εταιρείας που διαχειρίζεται ένα φάσμα λιμενικών υπηρεσιών στο εμπορικό λιμάνι) δεν ήταν ικανοποιητική. Βέβαια η DPort διαπραγματεύεται και με την ΣΥΝΕΔΕΠ.

Σύμφωνα με πληροφορίες η προσφορά της DPort μεσοπρόθεσμα κυμαίνεται στο 8% σε καλούς μισθούς όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς. Πλέον είναι οι έντονες οι ανησυχίες για τη λειτουργία του λιμανιού σε μια δύσκολη περίοδο για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Διαβάστε ακόμη:

Amazon: Πώς γίνεται… συντρίμμια το όνειρο του Τζεφ Μπέζος για delivery με drones

Σε ποια crypto startup επενδύουν οι Γκουίνεθ Πάλτροου, Άστον Κούτσερ και Τζάστιν Μπίμπερ

Ελλάκτωρ: Επί τάπητος η αναδιάρθρωση του ομολόγου και οι «κρυφές» αξίες στις ΑΠΕ