Η Maersk, η CMA CGM, η ελεγχόμενη από τον John Frederiksen SFL Corporation, η Eastern Pacific Shipping και η Capital Maritime & Trading του Ευάγγελου Μαρινάκη συγκαταλέγονται μεταξύ των βαρέων πλοιοκτητών που επιλέγουν συστήματα πρόωσης LNG διπλής καύσης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επόμενης γενιάς.
Οι τιμές ρεκόρ των νεότευκτων πλοίων σαφώς και δεν αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα, καθώς οι δύο γίγαντες των γραμμών μεταφοράς, η CMA CGM και η Maersk, ξεκινούν δυναμικά προγράμματα ανανέωσης και επέκτασης του στόλου τους σε κινεζικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στους ναυπηγικούς ομίλους περιλαμβάνεται η HD Hyundai, της οποίας οι θυγατρικές HD Heavy Industries και HD Hyundai Samho θα ναυπηγήσουν η καθεμία έξι πλοία διπλού καυσίμου LNG για «μια ευρωπαϊκή ναυτιλιακή εταιρεία» που, όπως λένε οι αναλυτές, είναι η CMA CGM.
Η συμφωνία των 12 πλοίων, η οποία αφορά πλοία 15.500 teu, έχει αξία σχεδόν 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια – 222 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2027 και το 2028.
Η εταιρεία Rodolphe Saadé θεωρείται επίσης ότι θα πάρει οκτώ μεγαλύτερα πλοία 18.000 teu με ναύλωση από την Eastern Pacific Shipping του Idan Ofer. Τα πλοία αυτά έχουν παραγγελθεί στην κινεζική ναυπηγική εταιρεία New Times Shipbuilding. Τα πλοία θα παραδοθούν στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Εν τω μεταξύ, η Capital Maritime, με έδρα τον Πειραιά, φέρεται να έχει παραγγείλει έξι, κατ’ επιλογήν τέσσερα, μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8.400 teu, με πρόωση LNG διπλού καυσίμου. Τα πλοία παραγγέλθηκαν κατά παραγγελία στο New Times Shipbuilding, και οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα αποδειχθούν ελκυστικά στην αγορά, με σχετικά έγκαιρες παραδόσεις και σημαντική ευελιξία στις συναλλαγές.
Η Maersk φαίνεται να αντισταθμίζει τη στρατηγική της για το καύσιμο μεθανόλη, καθώς αναζητά προσφορές για την προμήθεια 12 πλοίων χωρητικότητας περίπου 16.000 teu με πρόωση LNG διπλού καυσίμου. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να ναυλώσει παρόμοιο αριθμό πλοίων με καύσιμο LNG.
Οι υποστηρικτές του LNG ως μεταβατικού καυσίμου επισημαίνουν μια σειρά από πλεονεκτήματα. Το συνθετικό ή βιολογικό ΥΦΑ που παράγεται από οργανικά απόβλητα θα βρει μια αυξανόμενη αγορά τα επόμενα χρόνια, αλλά, ίσως το πιο σημαντικό, το ΥΦΑ ως καύσιμο είναι ήδη διαθέσιμο σε κλίμακα σε πολλούς μεγάλους λιμένες και τερματικούς σταθμούς.
Η μεθανόλη είναι επίσης διαθέσιμη σε πολλές τοποθεσίες, αλλά η πράσινη μεθανόλη δεν είναι. Και θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να δημιουργηθεί η απαραίτητη υποδομή για την προμήθεια του καυσίμου στην πράσινη εκδοχή του σε κλίμακα.
Διαβάστε ακόμη
Σκυλακάκης: Τα τρία μέτρα στήριξης για το ρεύμα – Τι ισχύει για την επιδότηση τον Αύγουστο
Eurostat: Στο 2,5% ο πληθωρισμός σε Ελλάδα και Eυρωζώνη τον Ιούνιο (πίνακες)
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Χάνει την υπόθεση διαφάνειας των συμβάσεων εμβολίων covid
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ