Στην καρδιά του καλοκαιριού ο ελληνικός εφοπλισμός συνεχίζει να επενδύει σε ναυπηγήσεις πλοίων, ενώ υπάρχει και μεγάλη κινητικότητα σε παραλαβές.

Στις προτιμήσεις των Ελληνίδων και Ελλήνων πλοιοκτητών πρωταγωνιστούν τα ναυπηγεία της Κίνας, της Νοτίου Κορέας και της Ιαπωνίας. Συνολικά 72 ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται σήμερα στην αγορά νεότευκτων πλοίων και οι 20 από αυτές έχουν κάνει τις 384 από τις συνολικά 531 παραγγελίες, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Ειδικότερα,  μέσα στο 2024  έχουν δώσει 163 παραγγελίες με τις περισσότερες, ήτοι τις 88, να αφορούν δεξαμενόπλοια – ποσοστό 53,9%. Σε αυτές περιλαμβάνονται 22 πλοία MR2, 19 Suezmax και 17 Aframax/LR2.

Επίσης, πραγματοποίησαν 31 παραγγελίες για LNG carriers – ποσοστό 19%.

Εχουν τοποθετήσει 27 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ποσοστό 16,5%, εκ των οποίων  18 αφορούν τον τομέα Kamsarmax.

Τέλος, έχουν δώσει  17 παραγγελίες  για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ποσοστό 10,4%, εκ των οποίων οι 15 αφορούν Neo-Panamax.

Όμιλος Προκοπίου

Ο Ομιλος Προκοπίου έσπασε το φράγμα των 100 παραγγελιών

Σε κρεσέντο ναυπηγήσεων πλοίων βρίσκεται ο κ. Γιώργος Προκοπίου καθώς ο όμιλος έσπασε το φράγμα των 100 παραγγελιών. Πρόσφατα ο Ελληνας πλοιοκτήτης υπέγραψε συμβόλαιο για τέσσερα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου συν δύο με προαίρεση (option) για λογαριασμό του βραχίονα φορτηγών του ομίλου του, της Sea Traders.
Τα πλοία θα κατασκευαστούν στις γιάρδες της Sainty Shipbuilding, είναι μεταφορικής ικανότητας 63.500 dwt και θα παραδοθούν το 2026 και το 2027. Το κάθε πλοίο υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 33 εκατ. δολάρια μαζί με την τοποθέτηση των scrubbers και όλων των εξτρά.

Στο ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου συμπεριλαμβάνονται πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου-VLCC, suezmaxes μεγάλης εμβέλειας, δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων μεγάλης εμβέλειας και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μαζί με ένα βιβλίο παραγγελιών για χύδην φορτηγά που φτάνει τώρα τα 30 κομμάτια.

Στόχος του κ. Προκοπίου είναι η ανανέωση του στόλου του ομίλου για τα επόμενα 20 χρόνια σε κάθε βραχίονα, ήτοι στα LNG, στα δεξαμενόπλοια και στο ξηρό χύδην φορτίο. Η μέση ηλικία του στόλου που διαχειρίζεται ο όμιλος ανέρχεται σήμερα σε περίπου 12 έτη

Maran Gas

Ο Ομιλος Αγγελικούση παρέλαβε πρόσφατα δύο νεότευκτα LNG Carriers από το ναυπηγείο Geoje Island της Νότιας Κορέας, τα οποία εντάσσονται στον στόλο της Maran Gas

Συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό το ναυπηγικό του πρόγραμμα ο όμιλος Αγγελικούση. Πρόσφατα παρέλαβε δύο νεότευκτα LNG Carriers από το ναυπηγείο Geoje Island της Νότιας Κορέας, τα οποία εντάσσονται στον στόλο της Maran Gas. Πρόκειται για τα «Maran Gas Nice» και «Maran Gas Antibes».

Τα δύο πλοία που έχουν ταξινομηθεί από τον Bureau Veritas ενσωματώνουν έναν φιλικό προς το περιβάλλον σχεδιασμό με καινοτόμες λύσεις, όπως λίπανση με αέρα, γεννήτριες άξονα, υποψύκτη LNG και έναν νέο τύπο κινητήρα πρόωσης που μειώνει την ολίσθηση μεθανίου.

Το «παρών» στην τελετή ονοματοδοσίας έδωσαν η CEO του ομίλου Mαρία Αγγελικούση, ο Deputy CEO, Σβάινουνγκ Στόλε, o CFO Ανδρέας Παπαχριστοδούλου, η General Manager της Maran Gas Δέσποινα Μουστάκα, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Τεχνικού Τμήματος της Maran Gas Ανδρέας Σπέρτος και ο LNG Commercial Director της Μaran Gas Ανδρέας Μπίκος.

GasLog

Το LNG carrier «GasLog Italy» βαφτίστηκε επίσημα στις 10 Ιουλίου στο ναυπηγείο Hanwha Ocean στο Geoje της Νότιας Κορέας και είναι το νεότερο πλοίο που θα ενταχθεί στον στόλο της GasLog του Πήτερ Λιβανού. Η παράδοσή του έχει προγραμματιστεί για τις 23 Αυγούστου. Αυτό το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι ένα από τα τέσσερα πλοία που ναυπηγεί επί του παρόντος η Hanwha Ocean, το καθένα με χωρητικότητα φορτίου 174.000 κ.μ., τα οποία έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν στην GasLog μεταξύ 2024 και 2025.

Athenian Sea Carriers

 

Δύο handysizes chemical δεξαμενόπλοια παρήγγειλε η Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού, στο κινεζικό ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding Industry, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό παραγγελιών στα 10 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 18.500 μετρικών τόνων.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους, το κόστος ναυπήγησης του κάθε νεότευκτου εκτιμάται στα 30 εκατ. δολάρια.

Τα προηγούμενα οκτώ υπό ναυπήγηση chemical tankers (χημικά δεξαμενόπλοια) είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το 2025 και το 2026.

Almi Marine

 

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της ελληνικών συμφερόντων εταιρείας Almi Marine συμφερόντων Ευγενίας Δασκαλοπούλου. Πριν από λίγες ημέρες καθελκύστηκε το φορτηγό πλοίο μεταφορικής ικανότητας 64.000 τόνων «Subra», το οποίο αναμένεται μετά τα δοκιμαστικά να παραληφθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο. Είναι το τρίτο και τελευταίο νεότευκτο αυτής της σειράς, έχει μήκος 199,9 μ. και είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τα περιβαλλοντικά πρότυπα Tier III και EEDI 3. Εχουν ήδη παραληφθεί από την εταιρεία τα φορτηγά πλοία «Spike» και «Mea Mare». Είναι από τα πρώτα πλοία που ναυπηγήθηκαν με βάση τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα EEDI 3.

Τα πλοία κατασκευάστηκαν στη γιάρδα Dalian COSCO Shipping KHI Engineering Co. Ltd (DACKS). Είναι η κοινοπραξία της κινεζικής COSCO με την ιαπωνική Kawasaki. Τα πλοία ναυπηγούνται στην Κίνα με ιαπωνικά στάνταρ ποιότητας. Πρόκειται για το 3ο συνολικά ναυπηγικό πρόγραμμα της Almi Marine. Με την παραλαβή του «Subra» τον προσεχή Σεπτέμβριο η εταιρεία θα έχει στόλο από οκτώ φορτηγά πλοία τύπου Supramax και Ultramax.

Capital

Η Capital-Executive Ship Management Corp. παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Η Capital-Executive Ship Management Corp. παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για τα «Adonis», «Anaxagoras», «Acheloos» και «Acastos», χωρητικότητας 2.800 TEU, που κατασκευάστηκαν στις γιάρδες του ναυπηγείου Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd στη Νότια Κορέα.

Καθένα από τα τέσσερα πλοία ιδίου τύπου διαθέτει βελτιωμένο σχεδιασμό στoίβαξης και είναι εξοπλισμένο με υποδοχές για 604 ψυχόμενα εμπορευματοκιβώτια. Οι βελτιστοποιημένες γραμμές κύτους και η χρήση έξυπνων τεχνολογιών αιχμής έχουν στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Διαθέτουν επίσης εξελιγμένα συστήματα με σκοπό την επίτευξη ασφαλέστερης πλοήγησης.

DryDel

H DryDel, συμφερόντων του Κώστα Δελαπόρτα, έδωσε παραγγελία για ένα νεότευκτο οικολογικό πλοίο στο ναυπηγείο Tsuneishi της Ιαπωνίας

H DryDel, συμφερόντων του Κώστα Δελαπόρτα, έδωσε παραγγελία για ένα νεότευκτο οικολογικό πλοίο στα ναυπηγείο Tsuneishi της Ιαπωνίας.

Το πλοίο ultramax «ΤESS 66», με σχεδιασμό Aeroline, ενσωματώνει την αποκλειστική τεχνολογία της Tsuneishi Shipyard, εξασφαλίζοντας μέγιστη απόδοση και ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Είναι μεταφορικής ικανότητας 66.000 dwt, με πλάτος 32 μέτρα. Αυτό το πλοίο θα συμμορφώνεται πλήρως με τους κανονισμούς EEDI Phase 3, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή της εταιρείας για βιώσιμες και υπεύθυνες ναυτιλιακές πρακτικές.

Euroseas

Tο νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Pepi Star» παρέλαβε η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Euroseas του Αριστείδη Πίττα

Tο νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Pepi Star» παρέλαβε η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Euroseas του κ. Αριστείδη Πίττα. Το πλοίο αναχώρησε ήδη για το παρθενικό του ταξίδι. Είναι μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEU και ναυπηγήθηκε στις γιάρδες της Hyundai Mip Ltd στη Νότιο Κορέα. Είναι το έβδομο από μια σειρά εννέα πλοίων που ναυπηγεί η εταιρεία και τελευταίο από τα τρία πλοία των 1.800 TEU. Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου η εταιρεία παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Stephania K».

Alassia NewShips Management

 

To Iούλιο έγινε η τελετή ονοματοδοσίας του νεότευκτου φορτηγού πλοίου, τύπου ultramax, «Cymona Eagle», μεταφορικής ικανότητας χωρητικότητας 64.000 dwt της Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νίκου Χατζηιωάννου.

Ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία στις γιάρδες της Oshima Shipbuilding. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο που κατασκευάζεται στο Koyagi Dockyard του Oshima, στην περιοχή Nαγκασάκι. Η εταιρεία έχει παραγγείλει στο Oshima Shipbuilding ένα φορτηγό kamsarmax, μεταφορικής ικανότητας 82.000 dwt, το οποίο είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Επίσης έχει παραγγείλει και ένα handysize bulker στο Nakanishi Shipbuilding μεταφορικής ικανότητας 40.000 dwt με παράδοση μέσα στο 2026.

Danaos

Παραγγελίες για τη ναυπήγηση πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολικό συμβατικό τίμημα 509 εκατ. δολάρια έκανε η Danaos Corporation του δρος Ιωάννη Κούστα

H εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Danaos Corporation του δρος Ιωάννη Κούστα έκανε παραγγελίες για τη ναυπήγηση πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολικό συμβατικό τίμημα 509 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 8.258 TEU, που θα ναυπηγηθεί στο ναυπηγείο Yangzijiang στην Κίνα και αναμένεται να παραδοθεί το 2027, και τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 9.200 TEU που θα ναυπηγηθούν στο ναυπηγείο Dalian στην Κίνα, τρία από τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2027 και ένα το 2028.

Λεζάντα κεντρικής φωτογραφίας: Το LNG Carrier «GasLog Italy» βαφτίστηκε επίσημα στις 10 Ιουλίου στο ναυπηγείο Hanwha Ocean της Νότιας Κορέας και είναι το νεότερο πλοίο που θα ενταχθεί στον στόλο της GasLog του Πήτερ Λιβανού

Διαβάστε ακόμη:

Cenergy Holdings: Απόβαση στην Αμερική μετά τα μεγάλα deals του πρώτου εξαμήνου

Σούπερ μάρκετ: Μάχη για το συνάλλαγμα των τουριστών

Έπαινοι ΟΟΣΑ για τις μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ