Στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων τύπου MR2.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers: «το τμήμα MR2, αποτελεί σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων. Μέχρι σήμερα, υπάρχουν περίπου 1.757 MR2 σε λειτουργία, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 23% του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων άνω των 10.000 τόνων νεκρού βάρους. Ο στόλος των MR2 δεν παρουσιάζει σχετικά νεανικό ηλικιακό προφίλ, με περίπου το 33% των πλοίων να είναι ηλικίας 16 ετών και άνω και το 8% του στόλου των MR2 να είναι ηλικίας 21 ετών και άνω. Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος του στόλου, περίπου 8%, πλησιάζει τα 21 έτη, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει στη ζήτηση για νεότευκτα πλοία που θα αντικαταστήσουν τα γηρασμένα πλοία» και προσθέτουν:

«Το βιβλίο παραγγελιών για τα δεξαμενόπλοια MR2 ανέρχεται σε 274 πλοία, αντιπροσωπεύοντας μια αναλογία βιβλίων παραγγελιών προς στόλο 15,6%. Αυτό υποδηλώνει ένα υγιές επίπεδο επενδύσεων στον τομέα αυτό, υποδηλώνοντας εμπιστοσύνη στις μελλοντικές προοπτικές του. Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρήθηκε αύξηση των παραγγελιών MR2. Τον Αύγουστο του 2022, έγιναν 98 παραγγελίες MR2. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 147 τον Αύγουστο του 2023 και αυξήθηκε περαιτέρω σε 274 τον Αύγουστο του 2024, αντανακλώντας αύξηση 86% μέσα σε 12 μήνες.Επιπλέον, τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 έχουν τοποθετηθεί αξιοσημείωτες 107 παραγγελίες MR2, γεγονός που ήδη καθιστά τον ετήσιο αριθμό παραγγελιών τον υψηλότερο (με τέσσερις μήνες μπροστά για το κλείσιμο του έτους) εδώ και τουλάχιστον 16 χρόνια. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 40% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών MR2. Οι Έλληνες ιδιοκτήτες έχουν εμπλακεί ενεργά στην αγορά MR2, με 22 παραγγελίες να έχουν τοποθετηθεί το 2024 από τις συνολικά 42 παραγγελίες MR2».

Οι Κινέζοι ιδιοκτήτες έχουν επίσης δείξει ενδιαφέρον, δίνοντας 14 παραγγελίες το 2024 από τις συνολικά 31 παραγγελίες τους. Οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες, αν και έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών MR2 συνολικά – 47 πλοία – , δεν έχουν τοποθετήσει καμία νέα παραγγελία για το 2024. Αυτό υποδηλώνει μια πιθανή αλλαγή στη δυναμική της αγοράς για τους Ιάπωνες πλοιοκτήτες.

Ναυπηγεία

Όσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία, τα κινεζικά ναυπηγεία κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο των παραγγελιών MR2 με 158, ακολουθούμενα από τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας με 66 παραγγελίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι 15 ελληνικές παραγγελίες έχουν δοθεί σε νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, ενώ 27 σε κινεζικά ναυπηγεία. Η αγορά των δεξαμενόπλοιων MR2 διανύει περίοδο ισχυρής ανάπτυξης, η οποία οφείλεται σε παράγοντες όπως η αυξανόμενη ζήτηση για διυλισμένα πετρελαιοειδή, η γήρανση των στόλων και οι ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς. Η σημαντική αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, αναδεικνύει την εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών και των επενδυτών στις μελλοντικές προοπτικές του κλάδου, αλλά και την ανάγκη ανανέωσης του στόλου.

«Συμπερασματικά, ενώ η επέκταση των κινεζικών ναυπηγείων είναι ένας παράγοντας που πρέπει να παρακολουθείται, η τρέχουσα δυναμική της αγοράς υποδηλώνει ότι ο κίνδυνος πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας είναι διαχειρίσιμος. Η γήρανση του στόλου, σε συνδυασμό με την υγιή αναλογία βιβλίων παραγγελιών προς στόλο, σε συνδυασμό με τη μελλοντική ανάγκη για καλύτερη κατανάλωση καυσίμων και μείωση των εκπομπών, υποδηλώνουν ισχυρή ζήτηση για νεότευκτα πλοία και χρονοθυρίδες στα ναυπηγεία. Η ικανότητα της ναυπηγικής βιομηχανίας να προσαρμόζεται στις συνθήκες της αγοράς και ο σταδιακός χαρακτήρας της επέκτασης των ναυπηγείων θα συμβάλει στη διατήρηση μιας ισορροπημένης ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης” σχολιάζουν οι αναλυτές.

Διαβάστε ακόμη 

Πλειστηριασμοί: Eρχονται σφυριά για «φιλέτα» στο Σύνταγμα και τις Σπέτσες (pics)

Καλώδιο: Σήριαλ δίχως τέλος – Xωρίς συμφωνία οι μαραθώνιες διαπραγματεύσεις για την ηλεκτρική διασύνδεση

Στο στόχαστρο της Εφορίας οι TikTokers που… εισπράττουν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ