search icon

Ναυτιλία

Επενδυτική φρενίτιδα από τους Ελληνες εφοπλιστές – $132 δισ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου

14,9 δισ. η αξία των υπό ναυπήγηση πλοίων και 4,9 δισ. για αγορές second hand

Η ελληνόκτητη ναυτιλία συνεχίζει να πρωταγωνιστεί παγκόσμια κονίστρα του ανταγωνισμού. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά  32% τα τελευταία τρία χρόνια φθάνοντας τα 132,58 δισεκατομμύρια δολάρια και αριθμώντας  4.546 πλοία.

Η αξία των 187 υπό ναυπήγηση πλοίων για λογαριασμό ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων αγγίζει τα 14,99 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τη Value Vessels.

Ειδικότερα: 1. Φορτηγά πλοία 2.298 και 28 υπό ναυπήγηση

2. Δεξαμενόπλοια 1.362 και  96 υπό ναυπήγηση

3. Container vessels  420 και  21 υπό ναυπήγηση

4. LNG 94 και  22 υπό ναυπήγηση

5. LPG  103 και 18 υπό ναυπήγηση

6. Επιβατηγά, εμπορικά και άλλου τύπου  269  και 187 υπό ναυπήγηση.

Από τις αρχές Ιανουαρίου 2021 έως και τις αρχές Οκτωβρίου, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 5,2 δισ. δολάρια για την αγορά 297 πλοίων όλων των τύπων.

Από αυτά τα 187 είναι φορτηγά, αξίας 3,1 δισ. δολαρίων, 72 δεξαμενόπλοια, αξίας 1,386 δισ. δολαρίων, 28 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 394,5 εκατ. δολάρια, τέσσερα υγραεριοφόρα αξίας 226,5 εκατ. δολαρίων, ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλων κατηγοριών.

Οι Έλληνες έχουν αγοράσει το  19,6%  από  το συνολικό 100% των 1.510 πλοίων που έχουν πουληθεί το 2021 δίνοντας το 22,5% των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί και ανέρχονται  συνολικά στα 23,1 δισ. δολάρια.

Πρωταγωνιστές είναι τα φορτηγά πλοία

Από την αρχή του 2021 έχουν αγοραστεί, παγκοσμίως, συνολικά 746 φορτηγά πλοία ενώ ολόκληρη τη χρονιά του 2020 ο αριθμός τους ήταν 529. Το αξιοσημείωτο όμως είναι στα ποσά που έχουν δοθεί, αφού η ζήτηση είναι μεγάλη άρα έχει ανέβει η τιμή των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Όλο το 2020 δαπανήθηκαν 5,7 δισ. για αυτά τα 549 φορτηγά πλοία. Το 2021 σε 39 εβδομάδες έχουν δοθεί πάνω από 10  δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,9% των φορτηγών.

Το ελληνικό νηολόγιο έχασε το 8,1% του πλοίων του και από 636 πλοία των 38,7 εκ gross tonnage και 65,640 εκατ. τόνων dw κατρακύλησε στα 584 πλοία των 36, 6 εκατ. gross tonnage και των 62,3 εκατ τόνων dw.

To ελληνικό νηολόγιο αντιπροσωπεύει το 1% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων το 2,4% σε gross tonnage και το 2,8% σε τόνους dw.

Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τα υπό ελληνική σημαία πλοία να αντιπροσωπεύουν το 6,9% σε αριθμό , το 7,3% σε gross tonnage και το 7,4% σε τόνους dw.

Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 29 νηολόγια. Το 23% είναι εγγεγραμμένα στη λιβεριανή σημαία, το 22% στα Νησιά Μάρσαλ, τα ο 16% στη Μάλτα, το 14% στο Ελληνικό από 5% σε Κύπρο και Μπαχάμες 1% στη Σιγκαπούρη, 1% στην Κίνα και 3% σε άλλα.

Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιο στόλου αυξήθηκε στα 14,5 έτη την περίοδο 2020-2021. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 13,9 έτη παρουσιάζοντας μικρή αύξηση σε σύγκριση με το 2021.

Διαβάστε ακόμη

Επιστροφή σε προ πανδημίας επίπεδα εντός 12μήνου βλέπουν 6 στις 10 επιχειρήσεις

Intrasoft: Έκλεισε το ντιλ με τους Δανούς – Στα €235 εκατ. το τίμημα

Έκτακτο μέρισμα τα Χριστούγεννα: Ποιοι θα το λάβουν – Πόσα χρήματα θα πάρουν

Exit mobile version