Η ζήτηση για μεταχειρισμένα πλοία ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική αύξηση κατά το πρώτο 8μηνο του 2024, με συνολικά 545 πλοία να αλλάζουν χέρια, περίπου 24% περισσότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, όταν πωλήθηκαν συνολικά 440 πλοία.

«Πρόκειται για τον υψηλότερο όγκο για την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου από το 2021» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv shipbrokers οι παραθέτουν τα κάτωθι στοιχεία:

-Οι τομείς Supramax και Handysize σημείωσαν την υψηλότερη αγοραστική διάθεση το 2024 με 135 και 128 πωλήσεις αντίστοιχα, που αντιπροσωπεύουν μαζί περίπου το 50% της συνολικής δραστηριότητας των S&P bulk carriers.

-Ο τομέας Capesize κατατάσσεται τρίτος όσον αφορά το αγοραστικό ενδιαφέρον, με 64 πλοία που πουλήθηκαν.

-Οι τομείς Ultramax, Panamax και Kamsarmax έχουν καταγράψει παρόμοιο όγκο συναλλαγών φέτος, με 45, 46 και 49 πωλήσεις αντίστοιχα.

-Σχεδόν οι μισές από τις πωλήσεις αφορούσαν πλοία ηλικίας 11-15 ετών, ακολουθούμενες από πλοία ηλικίας 16-20 ετών, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 18% του συνόλου των πωλήσεων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.

Ναυπηγήσεις

Όσον αφορά τις  ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων οι αναλυτές επισημαίνουν ότι «η δυναμική των νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου παραμένει ισχυρή, αν και έχει επιβραδυνθεί σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα έτη.»

Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2024, υπογράφηκαν συνολικά 283 συμβάσεις, 32% λιγότερες από την ίδια περίοδο του 2023, όταν είχαν υπογραφεί 420 παραγγελίες.

Οι τομείς Ultramax και Kamsarmax οδηγούν τη δραστηριότητα των ΝΒ το 2024, με 118 και 66 παραγγελίες αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη

Airbnb που δεν «άνοιξαν βιβλία» και αδήλωτες εισπράξεις μέσω Booking στο στόχαστρο της εφορίας

Πάβελ Ντούροφ: Ο Ρώσος Έλον Μασκ με τα 100 βιολογικά παιδιά – Ποιος είναι ο μυστηριώδης Mr. Telegram (pics + vid)

Αυτή είναι η νέα 5* ξενοδοχειακή άφιξη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα από το Σεπτέμβριο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ