Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς ξηρού φορτίου συνεχίζει να επιδεικνύει αξιοσημείωτη δύναμη φέτος μέχρι στιγμής, επιτυγχάνοντας τον δεύτερο μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών στην ιστορία του τομέα για τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, που ξεπερνιέται μόνο από το ρεκόρ των 754 πωλήσεων το 2021.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2024, καταγράφηκαν 605 πωλήσεις χύδην ξηρού φορτίου (>20kdwt), που αντιπροσωπεύουν αύξηση 46 συναλλαγών σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

Εντός των διαφόρων κατηγοριών ανά μέγεθος πλοίων είχαμε

Ο τομέας Ultramax/Supramax κατέγραψε 208 πωλήσεις, ακολουθούμενος από τον τομέα Handysize με 158 μονάδες να αλλάζουν χέρια. Οι μονάδες Capesize παρουσίασαν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον, με 109 συμφωνίες να ολοκληρώνονται τους πρώτους δέκα μήνες. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων κατά τους πρώτους δέκα μήνες ενός έτους, ακολουθούμενος από τις 106 πωλήσεις που καταγράφηκαν το 2023.

Επιπλέον, ολοκληρώθηκαν 105 πωλήσεις Panamax/Kamsarmax και 25 πωλήσεις Post Panamax. Παρά ταύτα, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο Οκτώβριος κατέγραψε τον χαμηλότερο όγκο συναλλαγών πώλησης και αγοράς ξηρού χύδην φορτίου από τον Δεκέμβριο του 2022.

Αντίθετα, η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς δεξαμενόπλοιων ήταν η ασθενέστερη των τελευταίων πέντε ετών. Πιο συγκεκριμένα, το 2024 μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί συνολικά 268 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων (>20kdwt), λιγότερες κατά 172 πωλήσεις σε σχέση με τον όγκο του 2023.Οι μονάδες MR2 κυριαρχούν με 114 συναλλαγές, ακολουθούμενες από 45 συμφωνίες Aframax/LR2.Οι συναλλαγές VLCC και Handysize ανήλθαν σε 34 και 40 αντίστοιχα, ενώ μόνο 14 πλοία Suezmax και 21 Panamax άλλαξαν χέρια.Είναι ενδιαφέρον ότι, όπως και στην περίπτωση της δραστηριότητας πώλησης και αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, τον περασμένο μήνα σημειώθηκε ο χαμηλότερος αριθμός συναλλαγών δεξαμενόπλοιων από τον Ιούλιο του 2020.

«Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, είναι προφανές ότι το ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα πλοία στην αγορά ξηρού φορτίου παρέμεινε έντονο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών στην αγορά ναύλων, μια διόρθωση των τιμών στις αποτιμήσεις των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου μπορεί να είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί η δυναμική των αγοραστών» επισημαίνει ο Γιάννης Παργανάς της Intermodal.

«Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν φθάσει σε επίπεδα που παρατηρήθηκαν για τελευταία φορά το 2008, αν και τα τρέχοντα κέρδη από χρονοναυλώσεις (T/C) διαφέρουν σημαντικά από εκείνα του 2008. Με τις αβεβαιότητες να θολώνουν τις προοπτικές για τη ναυτιλιακή δραστηριότητα των δεξαμενόπλοιων, μπορεί επίσης να απαιτηθεί μείωση των τιμών των μεταχειρισμένων πλοίων για να τονωθεί η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς».

Διαβάστε ακόμη 

Ευρωζώνη: «Φρένο» στις μειώσεις των επιτοκίων η προσωρινή επιτάχυνση του πληθωρισμού 

Πληθωρισμός: Στο 3,2% στην Ελλάδα τον Οκτώβριο – Στο 2% στην ευρωζώνη (πίνακας) 

Citi: Οι αγορές προεξοφλούν επικράτηση του Τραμπ – H στρατηγική με το βλέμμα στις αμερικανικές εκλογές 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα