Του Μηνά Τσαμόπουλου
Μέχρι τελικής πτώσης θα συνεχιστεί η διελκυστίνδα στο εσωτερικό της HSW για το ποιος θα αναλάβει τον πλήρη έλεγχό της. Από τη μία πλευρά είναι ο Όμιλος Grimaldi μέσω των Μινωϊκών Γραμμών και από την άλλη οι μέτοχοι τους οποίους εκπροσωπεί ο διευθύνων σύμβουλος της HSW, Αντώνης Αγαπητός και η Τράπεζα Πειραιώς.
Αφορμή για τη ενίσχυση της κόντρας είναι επιστολή που έστειλαν οι Μινωϊκές Γραμμές του Ομίλου Grimaldi, που ελέγχουν το 37,3% της HSW στους μετόχους της «πολύφερνης ακτοπλοϊκής νύφης», για να τους προτρέψουν να πουλήσουν τις μετοχές τους.
Η επιστολή είναι μονοσέλιδη με την ένδειξη «Άκρως απόρρητο και εμπιστευτικό». Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση των Μινωϊκών επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η HSW βρίσκεται σε χρηματοοικονομική αναδιάρθρωση με τις πιστώτριες τράπεζες και πως αυτό θα εμποδίσει την HSW να προβεί σε διανομή μερίσματος για τα επόμενα χρόνια λόγω των ανειλημμένων υποχρεώσεών και των συσσωρευμένων ζημιών οι οποίες ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Τονίζει δε ότι το τελευταίο μέρισμα ήταν 0,08 του ευρώ ανά μετοχή και διανεμήθηκε το 2010.
Η διοίκηση των Μινωϊκών, σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πληροφορίες, επισημαίνει στους μετόχους της HSW ότι αν πουλήσουν τις μετοχές τους σε αυτή θα μπορέσουν να τις ρευστοποιήσουν άμεσα.
Η απάντηση
Άμεση και σκληρή ήταν η αντίδραση του άλλου μπλοκ που υπάρχει μέσα στην HSW.
«Η HSW έχει ήδη ολοκληρώσει την αναδιάρθρωση των δανείων της από τον Ιούνιο του 2015, κάτι που η ΜΙΝΟΑΝ γνωρίζει καλά μια και την ενέκρινε ως μέλος του Δ.Σ. της HELLENIC. Τα δάνεια, που ήταν ληξιπρόθεσμα, εξυπηρετούνται πλέον κανονικά, και η εταιρεία βρίσκεται σε πορεία σταθερής ανάπτυξης, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015. Η επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία και οι προοπτικές της έχουν δελεάσει τον κ. Grimaldi” επισημαίνουν κύκλοι της εταιρείας που κοντράρουν τον Όμιλο Grimaldi:
« Οι προβλέψεις για το 2016 μιλάνε για 30 εκ. λειτουργικά κέρδη, άρα με πρόχειρους υπολογισμούς η αξία της εταιρείας θα ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ». Στη συνέχεια στρέφονται κατά του Ιταλού εφοπλιστή τονίζοντας πως «εξακολουθεί να πιστεύει ότι «παίζοντας» με τα οικονομικά δεδομένα μπορεί να πείσει τους μετόχους να πουλήσουν σε τιμές χαμηλότερες της αξίας που δημιουργείται για την εταιρεία από τη σημερινή διοίκηση» και προσθέτουν:
«Εξάλλου, από εκεί που οι μετοχές βρίσκονταν ξεχασμένες, τώρα διαπραγματεύονται στο 1.60, ενώ η αξία τους θα εκτιναχθεί αν συνεχιστεί απρόσκοπτα η πορεία της εταιρείας όπως τη σχεδιάζει η σημερινή διοίκηση που έχει επανειλημμένα αποδείξει ότι βάζει στόχους και τους πετυχαίνει».
Μάλιστα συνεχίζοντας την τοποθέτησή τους οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν ότι «αν η εταιρεία τελικά καταλήξει σε ιταλικά χέρια, οι προοπτικές της μπορεί να είναι αντίστοιχες των Μινωϊκών οι οποίες παρουσιάζουν πολλαπλάσιες ζημιές τον τελευταίο χρόνο. Εκτός αυτού, σε μια χώρα που στηρίζεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός, και η συγκέντρωση κάτω από έναν και δη Ιταλό ιδιοκτήτη μεγάλου μεριδίου της αγοράς μόνο κακό μπορεί να κάνει ιδιαίτερα στην παρούσα φάση με τις ροές προσφύγων να καθιστούν τη σημασία ανοιχτών διαύλων μετακίνησης ιδιαίτερα σημαντική για τη χώρα» και καταλήγουν:
«Η πλευρά της τράπεζας Πειραιώς και η πλευρά του διευθύνοντος συμβούλου της HSW, Αντώνη Αγαπητού κινούνται σε χαμηλότερους τόνους, αφού τα πεπραγμένα και οι μέτοχοι στηρίζουν τις επιλογές τους».