Σε μία εμβληματική συμφωνία προχώρησε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Tsakos Energy Navigation. Υπέγραψε συμφωνία για τη ναυπήγηση εννέα δεξαμενόπλοιων τύπου DP2 Suezmax Shuttle με 15ετή συμβόλαια απασχόλησης για την Petrobras Transporte S.A. (“Transpetro”),
Το κόστος ναυπήγησης ανέρχεται στα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με πληροφορίες. Είναι μια τεράστιας σημασίας συμφωνία με τη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Βραζιλία.
Το κάθε πλοίο θα κοστίσει $146,5 εκατ. η καθεμία και συνολικό κόστος.
Οι παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το 2027 και το 2028. Η TEN σκοπεύει να κατασκευάσει τα πλοία στη Samsung Heavy Industries Co. Ltd. στη Νότια Κορέα, το ναυπηγείο που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή για την κατασκευή τριών δεξαμενόπλοιων DP2 Shuttle, όλα με μακροχρόνιες συμβάσεις με μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, με παραδόσεις το 2025 και το 2026.
Όπως επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές, με την παραγγελία αυτή η ΤΕΝ θα διαθέτει έναν διαμορφωμένο στόλο 16 + 9 δεξαμενόπλοιων DP2 Suezmax Shuttle και θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες Shuttle tankers
Η συνολική εικόνα σήμερα για την ΤΕΝ σε αυτού του τύπου πλοία-Shuttle Tankers έχει ως εξής:
1.Στο νερό βρίσκονται τέσσερα κομμάτια.
2. Έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για άλλα 12 Shuttle Tankers στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries.
3. Από αυτά, υπό ναυπήγηση βρίσκονται σήμερα τα τρία δεξαμενόπλοια με χρονοδιάγραμμα παραλαβής από το β’ τρίμηνο του 2025 έως και το γ’ τρίμηνο του 2026.
4. Το χρονοδιάγραμμα παραλαβής των υπόλοιπων εννέα είναι από το 2028 και μετά.
5. Παραγγελία για ναυπήγηση 9 ακόμη Shuttle Tankers το δεύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας.
Η ναύλωση θα γίνει με τη μορφή bareboat, και η Transpetro θα αναλάβει όλα τα λειτουργικά και τεχνικά κόστη που σχετίζονται με τη διαχείριση των πλοίων κατά τη διάρκεια της συμφωνημένης περιόδου απασχόλησης. Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από αυτή τη συμφωνία αναμένεται να φτάσουν τα 2,0 δισεκατομμύρια δολάρια.
Διαβάστε ακόμη
Νομοσχέδιο: Όλες οι αλλαγές στο Χρηματιστήριο
Κώστας Μεγήρ (Yale): Η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει επενδυτικός παράδεισος
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα