search icon

Ναυτιλία

Εμπλοκή στην απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας: Σχεδόν το 30% του στόλου θα είναι άνω των 21 ετών το 2030

Πόσα νεότευκτα πλοία θα πέσουν στο νερό έως τότε και πόσα θα πάνε στα διαλυτήρια σύμφωνα με έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers

Σχεδόν 7 χρόνια πριν από το 2030 εγείρονται ερωτήματα σχετικά με το αν θα επιτευχθεί ο πρώτος στόχος του ΙΜΟ για μείωση της έντασης άνθρακα της διεθνούς ναυτιλίας, κατά τουλάχιστον 40%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.

Στις 13 Οκτωβρίου 2023, ο συνολικός ενεργός στόλος των 4 κύριων τομέων ανέρχεται σε 29.435 πλοία.

«Το 2024 και το 2025 εκτιμάται ότι στον υφιστάμενο στόλο θα προστεθούν αντιστοίχως συνολικά 1.118 και 854 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων, δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και αέριο άνω των 10.000 DWT). Έτσι, εάν η ναυπηγική ικανότητα των σημερινών εγκαταστάσεων των ναυπηγείων μπορεί να κλείσει περίπου 1.000 παραγγελίες κάθε χρόνο, μπορούμε να υποθέσουμε ότι μέσα στα επόμενα 7 χρόνια, συνολικά 7.000 νέα πλοία (Bulk Carriers, Tankers, Containers, Gas carriers άνω των 10.000 dwt) θα μπορούσαν να προστεθούν στο συνολικό στόλο» εκτιμούν οι αναλυτές τους ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Μέχρι το 2030, συνολικά 12.200 πλοία θα είναι ηλικίας 21 ετών και άνω. Ωστόσο, αν υποθέσουμε ότι συνολικά 320 πλοία (στους τομείς φορτηγών, δεξαμενόπλοιων, εμπορευματοκιβωτίων και φυσικού αερίου) πηγαίνουν για διάλυση κάθε χρόνο (λαμβάνοντας το μέσο όρο των διαλυμένων πλοίων των τελευταίων 20 ετών), μπορεί να δούμε συνολικά περίπου 2.200 πλοία να πηγαίνουν στα διαλυτήρια.

Με βάση αυτούς τους αριθμούς, μπορούμε να υποθέσουμε ότι σχεδόν το 30% αυτού του συνολικού στόλου θα είναι άνω των 21 ετών το 2030, θέτοντας υπό αμφισβήτηση το κατά πόσον τα πλοία αυτά θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις τεχνικές και λειτουργικές απαιτήσεις του στόχου του ΙΜΟ για το 2030. Θα πρέπει ωστόσο να λάβουμε υπόψη ότι κατά τη διάρκεια των τελευταίων 2 ετών είδαμε την επαναδραστηριοποίηση πολλών ναυπηγείων που ήταν εκτός αγοράς για πολλά χρόνια».

Ναυπηγήσεις

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές η επαναδραστηριοποίηση αυτή πραγματοποιήθηκε λόγω της τεράστιας αύξησης των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (το 2021 παραγγέλθηκαν συνολικά 447 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και 549 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) και της ακόλουθης αύξησης των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων.

«Η αύξηση των ναυπηγήσεων ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη, και κάλυψε τις διαθέσιμες θέσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα.

-Τον Ιανουάριο του 2022, 206 ναυπηγικές εγκαταστάσεις ήταν ενεργές στο συνολικό βιβλίο παραγγελιών των 4 κύριων αγορών για πλοία άνω των 10.000 DWT, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023, ο αριθμός των ναυπηγικών εγκαταστάσεων αυξήθηκε σε σχεδόν 300.

Η Κίνα παρουσίασε τη μεγαλύτερη επέκταση με περίπου 73 ναυπηγικές εγκαταστάσεις που επανεκκίνησαν ή δημιουργήθηκαν, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία με 14 επιπλέον εγκαταστάσεις. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα επανενεργοποίησης ναυπηγείων είναι η κινεζική Hengli Heavy Industries, πρώην STX Dalian, η οποία επανεκκίνησε υπό νέα διοίκηση. Με βάση αυτό, ενδέχεται να δούμε περαιτέρω επέκταση των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων μέχρι το 2030, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τις ετήσιες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων».

Διαβάστε ακόμη

Οι γρίφοι για τα διόδια της Εγνατίας και τα μεγάλα μέτωπα στα υπόλοιπα έργα

Τα ταξί γυρίζουν την πλάτη στην ηλεκτροκίνηση

Φυσικό αέριο: «Λήξη συναγερμού»(;) μετά την αναστολή των απεργιών στην Αυστραλία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version