Κλειστό παραμένει το λιμάνι του Πειραιά για μία ακόμη ημέρα δημιουργώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις στην αγορά τόσο στο εξαγωγικό εμπόριο όσο και στο εισαγωγικό.
Πιο συγκεκριμένα, στο αγκυροβόλιο έχουν συνωστιστεί 23 πλοία εμπορευματοκιβωτίων feeders μεταφορικής ικανότητας από 1.000-2.100 κουτιών το καθένα και 13 mother πλοία. Το σύνολο των κινήσεων υπολογίζεται ότι είναι άνω των 42.000 εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς ακόμη και ανοίξει το λιμάνι την προσεχή Δευτέρα θα χρειαστούν 15 ημέρες για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Επίσης, λόγω της συμφόρησης τρία πλοία παρέκαμψαν τον Πειραιά αλλάζοντας δρομολόγιο.
Επαγγελματικοί φορείς επισημαίνουν ότι το πλήγμα για τις εταιρείες είναι σοβαρό αφού από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο πραγματοποιείται το 70% του τζίρου των εξαγωγικών επιχειρήσεων.
Επίσης, έχουν συσσωρευτεί χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια προς εισαγωγή πρώτων υλών και ευπαθών προϊόντων.
Σύμφωνα με πληροφορίες γίνονται διαπραγματεύσεις για να βρεθεί λύση και σε πολιτικό επίπεδο.
Χθες, το Πρωτοδικείο Πειραιά έκρινε παράνομη και καταχρηστική την απεργία, με τη μορφή 24ωρων κυλιόμενων κινητοποιήσεων στην οποία έχει προχωρήσει η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες του λιμανιού (ΕΝΕΔΕΠ) μετά τον τραγικό θάνατο στην προβλήτα ΙΙ του 46χρονου Δημήτρη Δαγκλή εργαζόμενου στη Port Services το βράδυ της περασμένης Δευτέρας. Η κηδεία του θα τελεστεί σήμερα το μεσημέρι στον Πόρο.
Οι εργαζόμενοι, μέλη της Ένωσης ζητούν τη λήψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, 6ωρες πόστες, μετατροπή όλων των συμβάσεων σε πλήρους απασχόλησης επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας και την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Τη διερεύνηση για τα ακριβή αίτια του θανάτου του εργαζόμενου στο λιμάνι έχει αναλάβει η αρμόδια λιμενική Αρχή , το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας και ο ομάδα εμπειρογνωμόνων και Τεχνικών Ασφαλείας.
Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης που ελήφθη με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε η ΣΕΠ είναι ότι το λιμάνι αν και ιδιωτικό είναι επιχείρηση κοινής ωφέλειας και δεν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες σε αυτή την περίπτωση διαδικασίες κήρυξης τη απεργίας.
Στο μεταξύ, τόσο ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης όσο και η Διεθνής Ναυτική Ένωση ζητούν με επιστολές τους την αποκατάσταση της λειτουργίας του λιμανιού.
Η ανακοίνωση της Δ.Ν.Ε που αναρτήθηκε αργά χθες το βράδυ αναφέρει:
«Με την από 28ης Οκτωβρίου 2021 επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Γιάννη Πλακιωτάκη, η Διεθνής Ναυτική Ένωση, υπέβαλε επίσημο αίτημα ανάληψης πρωτοβουλίας διαμεσολάβησης από πλευράς Υ.ΝΑ.Ν.Π., στοχεύοντας στην άμεση αποκατάσταση της επιχειρησιακής λειτουργίας των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων Πειραιώς, που τελούν υπό αποκλεισμό εξαιτίας της απεργιακής κινητοποίησης κατόπιν του πρόσφατου μοιραίου δυστυχήματος.
Με τον προσήκοντα σεβασμό στην τραγική απώλεια του Εργαζόμενου Δημήτριου Δαγκλή, αλλά παράλληλα με αίσθημα ευθύνης, υπογραμμίστηκε το γεγονός πως ο αποκλεισμός του εμπορικού λιμένος δημιουργεί μία μη διαχειρίσιμη συμφόρηση πλοίων και έναν ανεξέλεγκτο εγκλωβισμό -εισαγόμενων και προς εξαγωγή- φορτίων, προκαλώντας αφόρητες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και συνθήκες ασφυξίας τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στην εθνική εξαγωγική δραστηριότητα.
Τούτων λεχθέντων, η Δ.Ν.Ε. συμμετείχε στη σημερινή διευρυμένη σύσκεψη Επιχειρηματικών Φορέων, η οποία διεξήχθη στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, εκπροσωπούμενη δια του Προέδρου Δ.Σ. κυρίου Αντώνιου Βενιέρη, ο οποίος έθεσε ως απόλυτη προτεραιότητα την άμεση αποκατάσταση της επιχειρησιακής λειτουργίας των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων Πειραιώς, τονίζοντας πως μόνο η άρση του αποκλεισμού των τελευταίων ημερών δύναται να λειτουργήσει ως εφαλτήριο ενός εποικοδομητικού διαλόγου των εμπλεκομένων.
Λαμβάνοντας υπόψη πως σήμερα (ΥΓ χθες Παρασκευή) το απόγευμα η εν λόγω απεργιακή κινητοποίηση εκρίθη ως παράνομη και καταχρηστική από το αρμόδιο Δικαστήριο, η Διεθνής Ναυτική Ένωση αναμένει από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να διασφαλίσει την άμεση επιχειρησιακή επαναλειτουργία των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων Πειραιώς, καθώς η Ναυτιλιακή και Εμπορική Κοινότητα βρίσκονται προ αδιεξόδου.
Από την πλευρά του ο Βασίλης Κορκίδης πρόεδρος του ΕΒΕΠ σε ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Σε μία κρίσιμη χρονικά συγκυρία όπου η μεταποίηση μετά βίας προμηθεύεται τις πρώτες ύλες, η αγορά τα εποχικά είδη της εορταστικής περιόδου και οι εξαγωγείς προσβλέπουν στην «δίψα» των ευρωπαϊκών, και όχι μόνο, αγορών για προϊόντα αποτελεί «επικίνδυνη πολυτέλεια» ο προσωρινός αποκλεισμός του εμπορικού τμήματος του λιμένος Πειραιώς.
Η άδικη απώλεια του εργαζόμενου στο λιμάνι μας θλίβει ιδιαίτερα και δυστυχώς τίποτα δεν μπορεί να αναπληρώσει την αξία μιας ανθρώπινης ζωής. Δεν πρέπει όμως και δεν μπορεί να γίνει επιτρεπτό, στο όνομα ενός εργατικού ατυχήματος, τα αίτια του οποίου διερευνά η Δικαιοσύνη και οι αρμόδιες αρχές προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες, να αποκλείεται το λιμάνι και οι πύλες του, με πρόσχημα για την ικανοποίηση άλλων αιτημάτων.
Το Ε.Β.Ε.Π. ήταν και παραμένει υπέρμαχος ενός καλόπιστου διαλόγου μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών για την εξεύρεση λύσεων κοινής αποδοχής με βασική προϋπόθεση την διαφύλαξη της συνεχούς και απρόσκοπτης λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ιδιαίτερα τώρα σε μια συγκυρία όπου ήδη η αγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με την έντονο «κυματισμό» της εφοδιαστικής και την εισαγόμενη ανατίμηση σε πρώτες ύλες και αγαθά εξ αιτίας των άνευ προηγουμένου επιβαρύνσεων στο κόστος των μεταφορών».
Διαβάστε ακόμα:
Πώς θα είναι το «mall νέας γενιάς» από τη Lamda στο Ελληνικό (γράφημα)
Tέλη κυκλοφορίας 2022: Πότε θα αναρτηθούν, τι θα πληρώσουμε, ποιοι θα δουν ελάφρυνση
Κατώτατος μισθός: Νέα αύξηση μέσα στο 2022 προανήγγειλε ο Κωστής Χατζηδάκης (vid)